Acasa Agenda HR Femeile din conducerea companiei obțin profituri mai puternice

Femeile din conducerea companiei obțin profituri mai puternice

7 min citire
0
0
623

De Marilena Ispas

Femeile din afacerile din țară semnează mai multe contracte decât bărbații, pe sume mai mari. Economisesc mai mult și se împrumută mai puțin. Femeile care conduc afaceri locale ajung mult mai rar decât bărbații să nu își mai poată plăti ratele. Lor nu este teamă de investiții în domenii noi, își asumă riscuri calculate și, din acest motiv,  nu le este teamă să greșească. În luna martie a anului trecut, un studiu realizat de BCR arată puterea pe care o au femeile de afaceri din România, în mediul economic local.

Una din trei companii locale este condusă de o femeie, iar sub conducerea acestora, compania are o evoluție complet diferită de afaceri similare, sub management masculin. Femeile aduc, în firmele pe care le conduc, valori diferite, rar întâlnite în consiliile de managemant dominate de bărbați.

Faptul că femeile dețin funcții înalte în corporații este corelat cu o rentabilitate sporită, conform unui studiu realizat pe aproape 22.000 de companii listate la bursă în 91 de țări. Studiul publicat de Institutul pentru economie internațională Peterson, un grup non-profit cu sediul în Washington și EY, a constatat că, în ciuda beneficiilor economice aparente, multe companii sunt lipsite de diversitatea de gen.

Aproape 60 la sută dintre companiile analizate nu au avut membri ai consiliului de gen feminin, și, mai mult de 50 la sută nu au avut nici directori de gen feminin. Doar sub 5 la sută au avut un director executiv de sex feminin.

Studiul a constatat că directorii executivi de gen feminin nu au făcut ceva în mod deosebit sau semnificativ altfel în comparație cu directorii executivi de gen masculin. Deși oamenii se așteaptă ca bărbații și femeile să aibă comportamente de conducere diferite, cercetările arată că bărbații și femeile se angajează în stiluri de conducere care diferă foarte puțin. Studiul scoate la iveală indicii cum că mai multe femei în consiliile directoare înseamnă profitabilitate mai mare. Marcus Noland, directorul Institutului de studii a spus că „din punct de vedere statistic, dovezile nu sunt clare, totuși”.

Conform studiului BCR, femeile fac operaționale sectoare neglijate de bărbați. Acestea fac să existe nișe care sunt rar explorate de bărbați, precum serviciile de consultanță, afacerile vestimentare, afacerile farmaceutice sau magazinele alimentare. Femeile aleg să investească în fondurile de investiții într-o proporție mai mare decât bărbații. Astfel pentru 49,5% dintre bărbați există 50,5% femei care plasează bani în acest domeniu. Totodată, femeile investesc și sume mai mari. Ele dețin active de 2,8 miliarde lei în aceste fonduri, mai mult decât bărbații, după cum arată studiile BCR. Iar domeniile în care femeile sunt mai active decât bărbații sau chiar o influență, pentru bărbații de afaceri din jurul lor, nu se orpesc aici.

Pe timp de criză, afacerile conduse de femei au avut o evoluție mai bună decât cele conduse de bărbați

Problemele economice par să fie și ele mai ușor de traversat, atunci când la conducerea firmei de află o femeie. Potrivit datelor BCR, în ultimii trei ani, afacerile conduse de femei au avut o dinamică aparte față de restul businessurilor.

În privința comportamentului financiar, femeile par să fie mai inspirate decât bărbații, conform studiului BCR.

Astfel, ele reușesc să semneze 53,6% din totalul contractelor, iar sumele pe care ele le încasează însumează 52,6% din total
52,6 dintre ele depozitează banii în depozite bancare în timp ce doar 43% dintre ele apelează la credite. Doar 38% dintre femei au credite neperformante, comparativ cu 62% dintre bărbați și doar 41% dintre ele au contractat în 2014 credite, comparativ cu 59% dintre bărbați.

În acest context, tot mai multe femei sunt căutate pentru a ocupa poziții de conducere în companii, iar contribuția lor se regăsește direct în performanța businessurilor și în cifra de afaceri a companiilor.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…