Acasa Agenda HR Fast Forward. Organizația Viitorului – VIII – „The Future Of Employee Experience”

Fast Forward. Organizația Viitorului – VIII – „The Future Of Employee Experience”

22 min citire
0
0
691

Dacă în 2020 experiența angajatului a fost schimbată vrând-nevrând de Noua Realitate, ce se întâmplă acum, când realitatea nu mai e nouă, ci devine un fel de a acționa permanentizat prin munca de tip hibrid?

Suntem cu adevărat pregătiți? Ce idei și inițiative am mai putea propune pentru o experiență a angajatului care să producă engagement, performanță și să ne diferențieze de alți angajatori?

La aceste întrebări, și nu numai, am aflat răspunsurile în cadrul celei de a opta întâlniri din seria de evenimente online FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI, cu tema THE FUTURE OF EMPLOYEE EXPERIENCE. Webinarul, organizat de Revista HR Manager cu sprijinul Humanistic a avut loc în zilele de 21-22 aprilie.

Invitații ediției au fost:

  • DANIELA VERCELLINO – HR Director, Société Générale Global Solution Center
  • DIANA VOICU – Senior Consultant, Learning Architect, MMM Consulting
  • DIANA DUMITRU – HR Business Partner, Continental Automotive Romania
  • RALUCA POPESCU – Talent Manager, HEINEKEN România
  • FELICIA GEORGESCU – Head of Human Resources and CSR, Sodexo Pass România
  • BIANCA GUȚĂ – Organizational Development Director, eMAG
  • ROXANA ABRAȘU – Partener, Coordonator al Practicii de Dreptul Muncii, NNDKP
  • MARIA STOENESCU – Talent Acquisition Lead, Arctic
  • ANA TEODORESCU – HR Director, CertSIGN
  • NATALIA BUTNARU – Legal Manager, CertSIGN
  • DELIA ILIASA – Managing Partner, SanoPass
  • ANDREI CREȚU – Co-founder PLURIA, 7card
  • LĂCRĂMIOARA DĂRĂBAN – Head of Human Relations, Continental Sibiu
  • DOINA FILIP – Head of Reward & HR Budget, Orange România
  • ANDREEA MINUȚĂ – Director Divizia Abonamente, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA
  • MIHAI ZÂNT – Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC – Moderator
  • IULIA BUCIUMAN – Managing Partner HUMANISTIC – Co-moderator.

Pe parcursul celor două zile, invitații noștri au adus în discuție idei ce se pot implementa pentru ca angajații să dea un randament mai bun și să ajungă la performanțe maxime. Au vorbit și despre diverse moduri în care trebuie adaptate nevoile salariatului de flexibilizare la cerințele legale actuale, precum și care sunt implicațiile și obligațiile corelative ale angajatorului în condițiile muncii de oriunde.

De exemplu, au fost abordate următoarele teme de discuție:

  • Atragere: care sunt tool-urile pentru Noua Recrutare, cum comunicăm brandul de Angajator și job-urile noi, cu ce înlocuim târgurile și prezența în universități, ce alternative avem pentru comunicare, ofertare și management al candidaților, care sunt noile beneficii flexibile pe care le propunem, asigurările medicale și prezența serviciilor unui psiholog/coach sunt prioritare?
  • Integrare: ce au acum în plus programele de Onboarding, cum schimbăm evenimentele de bun venit și ce facem acum în primele 30/60/90 de zile, cum diminuăm plecările în primele 3 luni, când e atât de complicat de stabilit legătura emoțională cu organizația în munca hibrid?
  • Performanță: cât de des și cum oferim feedback, cum devenim agili și cum schimbăm procesele pentru a acomoda munca hibrid, cum ne pregătim liderii pentru a face managementul muncii la distanță, cum setăm obiectivele și cum tratăm lipsa de performanță și de responsabilitate?
  • Angajament: cum dezvoltăm cultura muncii când o parte a echipei lucrează la distanță și cealaltă la birou, cu ce se înlocuiesc contexte spontane de conectare și reglare emoțională cu echipa, cum vor arăta evenimentele de engagement, de recunoaștere și celebrare a succesului, cum se schimbă motivația de a munci și care sunt factorii care vor produce noua motivație, cum se va măsura diferit angajamentul, cum ne asigurăm de siguranța psihologică a angajaților?


În prima zi a evenimentului au vorbit Daniela Vercellino, HR Director, Societe Generale Global Solution Center, Raluca Popescu, Talent Manager, HEINEKEN România, Felicia Georgescu, Head of Human Resources and CSR, Sodexo Pass Romania, Delia Iliasa – Managing Partner SanoPass, Bianca Guță, Organizational Development Director, eMAG, Iulia Buciuman, Managing Partner Humanistic și Ana Teodorescu, HR Manager, CertSIGN și Natalia Butnaru, Legal Manager, CertSign.

Daniela Vercellino a abordat tema O SOLUȚIE DIGITALĂ DE CONECTARE CU ANGAJAȚII (HR BP) – „Motivarea angajaților este un subiect de actualitate pentru SG GSC. Pentru a acoperi nevoia constantă de a fi în contact cu oamenii, dar și pentru a observa ce îi motivează și cum văd mediul de lucru și interacțiunea cu echipa, SG GSC a implementat o soluție online bazată pe A.I. și prelucrarea limbajului natural – servind atât ca un HR BP Jr., cât și ca un Management Assistant”.

Raluca Popescu a vorbit despre Rethinking employee experience – HEINEKEN Romania – Aceasta a expus o prezentare despre – Lecțiile anului 2020 – de la sănătatea și siguranța tuturor și continuitatea business-ului, la regândirea digitală a proceselor și inițiativelor de HR, într-o abordare holistică.

Felicia Georgescu a vorbit despre Quality of life at work. A dezbătut pe larg variabilele stării de bine la muncă: angajament, motivare, recunoaștere, respect sau empatie și cum sunt stimulate toate acestea, pe baza studiilor de climat organizațional.

De la Delia Iliasa am aflat ce înseamnă mental health, despre digitalizarea serviciilor medicale, în general și care sunt tendințele în lume, de ce un angajat sănătos fizic și psihic are un randament mai bun și este mai probabil ca perioada pe care o petrece într-o companie să fie mai mare, dacă sunt companiile românești în pas cu tendințele și cum s-au adaptat provocărilor pandemiei și care sunt măsurile pe care le poate lua o companie pentru a spori confortul psihic al angajaților.

Bianca Guță a vorbit despre Dezvoltarea carierei într-un mediu hibrid: Unul dintre lucrurile care definesc cultura eMAG este mediul propice dezvoltării și creșterea individuală împreună cu cea a business-ului. Tranziția la modul de lucru de acasă a venit cu noi provocări – cea de a păstra și încuraja cultura informală de mentorat și cea de a crea oportunități de dezvoltare în carieră pentru colegii noștri. După două proiecte-pilot care au avut succes în ultimul an, pregătim lansarea unui nou program destinat colegilor noștri la început de carieră”.

Prima zi a evenimentului s-a încheiat cu un dialog între moderatorul Iulia Buciuman și Ana Teodorescu și Natalia Butnaru. Tema discuției a fost Digitalizarea proceselor de resurse umane. De la teorie la practică, un exemplu concret.

Iată câteva întrebări la care au răspuns invitații noștri:

Care este situaţia actuală într-un dep de HR privind gestiunea angajaţilor?

„Se începe electronic (editare document) dar se termină pe hârtie (print în 2 exemplare, semnat de mână)”, a spus Ana Teodorescu.

Situaţia poate fi îmbunătăţită?

„Poţi să ai totul electronic cu semnătură electronică calificată – un document semnat cu semnătură calificată are valoare de document în formă scrisă (până acum doar cele pe hârtie aveau valoare de doc. în formă scrisă). De asemenea, se pregătesc schimbări în legislație cu privire la semnarea digitală a documentelor penttru a fi clar pt toata lumea ca documentele electronice pot fi utilizate in HR,” a afirmat Ana Teodorescu.

Care este valoarea juridică a documentelor semnate electronic?

Natalia Butnaru susține că „semnătură electronică calificată are efectul juridic echivalent al unei semnături olografe, conform Regulamentului european eIDAS 910/2014. Certificatele digitale calificate emise de certSIGN pentru semnătură electronică sunt oferite în conformitate cu acest regulament. Astfel că, un document semnat cu semnătură electronică calificată este asimilat înscrisului sub semnătură privată, atât în cazul actelor pentru care forma scrisă este necesară ad validitatem, cât și în cazul celor pentru care forma scrisă este necesară ad probationem.

În cazul celorlate tipuri de semnături electronice, avansată sau simplă, în general astfel de înscrisurile astfel semnate sunt acceptate ca început de dovadă scrisă, aplicându-se reglementările din Codul de procedură civilă privind proba.”

Le putem asimila unui înscris sub semnatură privată?

„Așa cum am arătat mai sus, un document semnat cu semnătură electronică calificată este asimilat înscrisului sub semnătură privată, atât în cazul actelor pentru care forma scrisă este necesară ad validitatem, cât și în cazul celor pentru care forma scrisă este necesară ad probationem.

În cazul celorlate tipuri de semnături electronice, avansată sau simplă, în general înscrisurile astfel semnate sunt acceptate ca început de dovadă scrisă, aplicându-se reglementările din Codul de procedură civilă privind proba,” a răspuns Natalia Butnaru.

Care este situația actuală în rândul companiilor? Implementează cineva documentele HR exclusiv electronic? Ce folosiți pentru asta?

„Noi din 2016 şi mulţi dintre clienţii noştri – integrări pe zona de HR –  cum ar fi TotalSoft, Tremend, Petrom. Pentru asta folosim Paperless flowSIGN cu identificare video ”, a spus Natalia Butnaru.



A doua zi a evenimentului a continuat cu subiecte cel puțin la fel de interesante ca și în prima zi. De data aceasta, Diana Voicu, Senior Consultant, Learning Architect, MMM Consulting, Diana Dumitru– HR Business Partner, Continental Automotive România, centrul de Research and Development Timișoara, Maria Stoenescu, Talent Acquisition Lead, Arctic, Andrei Crețu, Co-Fondator, Pluria, Doina Filip, Head of Reward & HR Budget, Orange România, Lăcrămioara Daraban, Head of Human Relations, Continental Sibiu, Andreea Minuță, Director Divizia Abonamente, Reteaua de sănătate Regina Mariași Roxana Abrașu, Partener, Coordonator al Practicii de Dreptul Muncii, NNDKP au fost cei care au interacționat cu moderatorii evenimentului, Iulia Buciuman, Managing Partner, Humanistic și Mihai Zânt, Business Coach, Managing Partner HUMANISTIC.

Diana Voicu a explicat de ce iubim Generația Z. A expus câteva ingrediente-secrete din rețeta unui proces de recrutare care reușește nu doar să atragă oamenii potriviți din Generația Z, ci și să creeze employer branding, word-of-mouth, motivare, loialitate, dezvoltare personală și prietenii pentru echipe puternice.

De la Diana Dumitru am aflat despre Performanta – Competitie vs. Colaborare – Performanța este deseori asociată cu competiția. În aceste vremuri VUCA – până unde ne ajută un model de evaluare a performanței focusat pe performanță individuală și unde ne încurcă? Ce alternative avem pentru a contribui prin managementul performanței la un business sustenabil?

Maria Stoenescu a vorbit despre Co-Mate Program – a human touch in a virtual induction program – Arctic. „Programul Co-mate este cea mai recentă îmbunătățire a programului Arctic de „on- boarding”. Arctic a introdus un program de îndrumare dedicat noilor veniți în perioada de inițiere, pentru a îmbunătăți experiența candidaților și a angajaților și pentru a oferi o integrare lină în companie”, a spus Maria Stoenescu.

Andrei Crețu și moderatorul Iulia Buciuman au vorbit despre Office vs. Remote. How to get the best of the two worlds – Office vs. Remote. Cum să iei tot ce e mai bun din ambele lumi. Avantaje și dezavantaje în a lucra exclusiv de acasă sau de la birou. Cum putem spori productivitatea echipelor și spori colaborarea dintre ele, oferindu-le în același timp libertatea de a alege de unde lucrează.

Despre Experiența angajatului în actuala realitate a muncii de tip hibrid au vorbit Doina Filip, Lăcrămioara Daraban, Andreea Minuță și Roxana Abrașu, moderatorul discuției fiind, de data aceasta, Mihai Zânt.



Mai multe detalii și discuțiile pe larg le găsiți aici.  



Mulțumiri Partenerilor noștri, care ne-au susținut în organizarea acestui eveniment:  MMM Consulting, Continental, Arctic, HEINEKEN, SanoPass, Pluria, NNDKP, Société Générale Global Solution Center, CertSIGN, eMAG, Sodexo, REGINA MARIA, Orange România.



Ne revedem la următoarea ediție FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI,

cu tema This is the (New) Reality: The New Leadership,

din 2-3 iunie 2021, orele 14.00-17.00.

Mai multe detalii despre următoarea ediție a evenimentului găsiți aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…