Acasa Training De ce nu progresează cursanții la cursurile de limbi străine corporate…? Iată cele mai frecvente cauze și câteva soluții

De ce nu progresează cursanții la cursurile de limbi străine corporate…? Iată cele mai frecvente cauze și câteva soluții

6 min citire
0
0
1,806
limbi străine

Într-o lume globalizată, cunoașterea limbilor străine este esențială pentru succesul în afaceri. Cu toate acestea, multe companii constată că angajații lor nu progresează așa cum ar trebui în cadrul cursurilor de limbi străine care au fost contractate de-a lungul timpului. Iată câteva cauze frecvent întâlnite pentru acest fenomen și soluțiile posibile:

Aura Icodin, CEO-ul și Fondatoarea Centrului de Limbi Străine A_BEST

În primul rând, fără o motivație puternică, cursanții pot pierde interesul rapid. De multe ori, cursurile de limbi străine sunt percepute ca o obligație, nu ca o oportunitate de dezvoltare personală și profesională. “Este esențial ca angajatorii care contractează cursuri de limbi străine pentru echipele lor să sublinieze și ei, în comunicarea internă, beneficiile directe ale învățării unei limbi străine, cum ar fi posibilitatea de a lucra pe proiecte internaționale sau de a avansa în carieră.”, a precizat Aura Icodin, CEO-ul și Fondatoarea Centrului de Limbi Străine A_BEST.

Pe de altă parte, metodele tradiționale de predare, care se concentrează pe gramatică și vocabular în detrimentul conversației și aplicabilității practice, pot descuraja cursanții. Centrul de limbi străine A_BEST utilizează metode de predare interactive și practice, cum ar fi discuțiile tematice, jocurile de rol și simulările de situații reale, pentru a face învățarea mai atractivă și mai eficientă.

O atenție deosebită trebuie acordată și programului angajaților, care este – de cele mai multe ori – unul foarte încărcat. Angajații au adesea multe sarcini de lucru de îndeplinit și nu mai pot aloca suficient timp și energie cursurilor de limbi străine. Este important ca programele de training lingvistic să fie flexibile și adaptate nevoilor cursanților, oferind opțiuni precum cursurile online sau sesiunile mai scurte, dar cu o frecvență mai mare. „Noi încurajăm studiul pe Zoom, de exemplu, cu ședințe de 90 sau 120 min, de două ori pe săptămână, în grupuri restrânse, de 4-6 cursanți.”, a mai precizat Aura Icodin.

Lipsa de practică în viața reală are și ea impactul ei negativ. Fără oportunități de a practica în mod regulat ceea ce învață, cursanții pot uita rapid informațiile noi. A_BEST recomandă companiilor să încurajeze utilizarea limbii străine în mediul de lucru, de exemplu prin organizarea de întâlniri în limba țintă sau prin colaborări constante pe proiecte comune, cu colegi vorbitori nativi.

În altă ordine de idei, fără feedback constructiv, cursanții nu își pot identifica punctele slabe și nu pot face îmbunătățiri. “Trainerii noștri oferă feedback constant, detaliat, subliniind atât punctele forte, cât și aspectele ce pot fi îmbunătățite.”, a subliniat Aura Icodin.

În concluzie, progresul în învățarea unei limbi străine depinde de mai mulți factori, cum ar fi: motivația, metodele de predare eficiente, programul flexibil, practica și feedback-ul constructiv. Prin abordarea acestor aspecte, companiile pot crea un mediu de învățare propice și pot ajuta angajații să își atingă obiectivele lingvistice, contribuind astfel la succesul organizației.

Cu o expertiză de peste 15 ani, trainerii A_BEST transformă învățarea unei limbi străine într-o experiență eficientă și plăcută, care aduce beneficii semnificative pentru toate părțile implicate.

Foto: freepik.com

*Acest material este de tip advertorial.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Training

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Provocările aduse de AI în digitalizare și restricțiile inerente ale dreptului muncii

Într-o lume într-o continuă schimbare în ceea ce privește digitalizarea și utilizarea inte…