Agilitatea, ca filozofie la nivel cultural, este deja în piață de ani buni și anul trecut am experimentat-o cu toții, cu bune și cu rele. Cu toate acestea, există organizații mature în această abordare, unde agilitatea a depășit departamentul de IT și, dincolo de practica de lucru, a devenit un mod de acțiune în întreaga companie. Și mai interesant este faptul că fiecare organizație a adaptat “Agile” în stilul său propriu.
A XI-a ediție a seriei de evenimente FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI a avut ca subiect: THE CULTURE OF TRUST & AGILITY. Și această ediție a fost organizată de Revista HR Manager cu sprijinul Humanistic și a avut loc pe 24 și 25 NOIEMBRIE, 2021.
De data aceasta, evenimentul a pus sub lumina reflectorului organizația construită pe premisele unui nou tip de leadership, mult mai conștient, ce pune în mijloc starea de bine și echilibrul angajatului, prin construirea de relații sănătoase: Coaching Culture, The Culture of Trust – Cultura încrederii. Totodată, în lumina reflectorului a fost pus și conceptul de Organizație Agilă.
S-au dezbătut idei, inițiative, s-au prezentat studii și proiecte implementate în companii.
Dacă în zilele precedente v-am prezentat fiecare invitat în parte, a venit timpul și pentru prezentarea subiectelor discutate în panel, care a încheiat de altfel și evenimentul.
Panelul i-a avut ca invitați pe Ana Krasovschi – People, Culture & Organization Chief Officer, Sameday și Sorin Bănulescu – People and Culture Director, HEINEKEN România, care, împreună cu Iulia Buciuman – Managing Partner HUMANISTIC, au pus sub lupă tema : Cum construim organizații bazate pe cultura încrederii și agilitate.
În discuția panelului s-a răspuns la întrebări cum ar fi:
- Ce se poate împrumuta realmente din Manifesto în cultura organizației?
- Ce funcționează, ce nu funcționează în munca agilă?
- Cum se poate adresa mai bine nevoia de autonomie în WFH?
- Cât de departe este o cultură a autonomiei și agilității de conceptul de Liberated Organisations?
- Cum arată o nouă modalitate de a organiza un departament care să încurajeze colaborarea?
- Structuri verticale, matriciale, dublă-raportare vs structurile lineare?
- Command & Control vs Încredere și Responsabilitate
- Proiecte experimentale de organizare și structurare
- Departamente satelit, autonome și practici de lucru între ele
- Tipuri de obiceiuri și ritualuri de management și organizare ce dau roade
- Munca pe KPI; Obiective vs muncă pentru Sens și Misiune
- Atașamentul organizațional și angajamentul în organizații agile
Aici puteți viziona discuția dintre paneliștii evenimentului.
Aici puteți viziona întreg evenimentul.