Acasa Management Conceptele de wellbeing și sănătate sunt și vor rămâne un subiect important pentru organizații

Conceptele de wellbeing și sănătate sunt și vor rămâne un subiect important pentru organizații

20 min citire
0
0
1,410

Multe dintre practicile de management care sporesc bunăstarea angajaților aduc beneficii și angajatorilor. Acest lucru nu ar trebui să fie deloc surprinzător. Pe termen lung, companiile care se preocupă de sănătatea și bunăstarea angajaților vor avea mai multe șanse ca aceștia să se preocupe, la rândul lor, de sănătatea și bunăstarea companiei. Iar acesta este un rezultat pe care și-l doresc toți liderii buni. Pentru a afla mai multe despre bunele practici în wellbeing, am invitat câțiva lideri din HR-ul românesc pentru a dezbate mai pe larg acest subiect. În materialul de astăzi vorbim cu MIHAELA BERECHET, Head of HR, MASSMUTUAL România.

CE CUPRINDE WELLBEINGUL ANGAJAȚILOR ȘI CE BENEFICII ADUCE ACESTA PENTRU COMPANIE? CUM EVALUAȚI NIVELUL DE WELLBEING AL ANGAJAȚILOR DIN ECHIPA DUMNEAVOASTRĂ ȘI CE INDICATORI FOLOSIȚI ÎN ACEST SENS?

Conceptele de wellbeing și sănătate sunt și vor rămâne un subiect important pentru organizații. Încurajarea și promovarea wellbeingului angajaților creează medii de lucru pozitive, în care aceștia se pot dezvolta și prospera, iar organizațiile au înțeles importanța unei abordări strategice care să se concentreze nu doar pe sănătatea fizică a angajaților, ci și pe sănătatea lor mintală și pe echilibrul dintre viața profesională și cea privată. În cadrul MassMutual Romania ne consultăm continuu cu colegii noștri pentru a înțelege ce merge bine și unde există loc de îmbunătățiri. Feedbackul ne ajută la consolidarea culturii organizaționale și la creșterea angajamentului și a e$cienței colegilor noștri. Evaluăm nivelul de wellbeing prin intermediul unui sondaj anual, dar și al întâlnirilor periodice cu colegii (formale sau informale), discuţii unu la unu sau în echipe restrânse.

CE ACȚIUNI CONCRETE AȚI ÎNTREPRINS SAU INTENȚIONAȚI SĂ ÎNTREPRINDEȚI PENTRU A ÎMBUNĂTĂȚI WELLBEINGUL ANGAJAȚILOR DUMNEAVOASTRĂ? CUM COMUNICAȚI CU EI DESPRE IMPORTANȚA WELLBEINGULUI ȘI CE FEEDBACK PRIMIȚI DE LA ACEȘTIA?

Wellbeingul angajaților este unul dintre subiectele de importanță majoră în cadrul MassMutual Romania. De aceea ne dezvoltăm în permanență pachetul de beneficii oferite astfel încât acesta să vină cu adevărat în întâmpinarea nevoilor colegilor noștri. Am început cu baza – beneficiile deja clasice: asigurări de sănătate și de viață/accident, abonamente la platforme de learning și săli de sport, sesiuni de wellness cu specialiști în nutriție, psihologie, educație financiară și juridică. Apoi am trecut la nivelul următor și am făcut din trainingul de feedback unul obligatoriu pentru orice coleg, încă din primul an la MassMutual Romania. Prin includerea acestui curs obligatoriu ne dorim să transmitem un mesaj puternic în organizație despre cultura pe care intenționăm să o cultivăm: una a comunicării deschise, în care nu băgăm probleme sub preș, ci le discutăm deschis, matur și cu considerație față de colegii noștri. Încurajăm și deconectarea, și timpul de relaxare, prin oferirea de zile de concediu suplimentare și susținem pasiunile colegilor prin comunități formate în cadrul organizației.

CUM SE ASIGURĂ COMPANIA CĂ ANGAJAȚII SE SIMT APRECIAȚI, RECUNOSCUȚI ȘI IMPLICAȚI ÎN DECIZIILE CARE ÎI PRIVESC?

Acordăm o importanță majoră schimbului de idei dintre colegii noștri și echipa de management, încurajându-ne colegii să își împărtășească opiniile și punctele de vedere. De exemplu, organizăm întâlniri lunare la nivelul întregii companii, în cadrul cărora orice coleg își poate expune preocupările sau ideile în fața echipei de management și a celorlalți colegi. De asemenea, ne încurajăm continuu colegii să se bazeze pe noi și să vorbească deschis dacă văd o modalitate de a îmbunătăți modul în care se fac lucrurile. MassMutual Romania este o companie în care oamenii se ajută între ei și, ca echipă, ne bazăm unii pe alții pentru a identifica oportunități de a genera valoare.

CUM ESTE RESPECTAT RAPORTUL DINTRE VIAȚA PRIVATĂ ȘI CEA PROFESIONALĂ A ANGAJAȚILOR ȘI CE MĂSURI SE IAU PENTRU A FACILITA ÎNDEPLINIREA NEVOILOR ACESTORA?

Respectarea raportului dintre viața personală și cea profesională este importantă pentru noi, astfel că avem grijă să implementăm nu doar un regim de muncă flexibil și complet de la distanță, ci și zile suplimentare de concediu anual. Este foarte important pentru noi și să oferim înapoi comunității din care facem parte. De aceea, colegii noștri beneficiază de trei zile libere pe an pentru activități de voluntariat. Punem la dispoziția colegilor şi zone de networking, precum sală de jocuri și cafenea în birourile noastre. Astfel facilităm întâlnirile informale dintre colegii care aleg să lucreze colaborativ de la birou. De asemenea, înțelegem importanța dezvoltării profesionale a angajaților, astfel că oferim tuturor colegilor noștri multiple oportunități de dezvoltare profesională, de la acces complet la platforme de învățare în regim self-paced, până la cursuri personalizate de certificare în concordanță cu profilul și dezvoltarea carierei lor.

CE PROVOCĂRI EXISTĂ LA NIVEL DE LEADERSHIP ÎN CONTEXTUL WELLBEINGULUI ANGAJAȚILOR ȘI CUM POT FI DEPĂȘITE? CUM AVEȚI GRIJĂ DE WELLBEINGUL ANGAJAȚILOR CARE LUCREAZĂ ÎN SISTEM HIBRID, ASTFEL ÎNCÂT SĂ SE SIMTĂ CONFORTABIL SĂ LUCREZE ATÂT DE ACASĂ, CÂT ȘI DE LA BIROU?

Provocările la nivel de leadership includ promovarea unei culturi în care angajații să se simtă auziți și susținuți constant. Pentru a depăși aceste provocări, ne încurajăm colegii să își exprime punctul de vedere și ne asigurăm că ei primesc sprijinul de care au nevoie, oferindu-le constant feedback constructiv și încurajându-i să își împărtășească opiniile și preocupările. Având în vedere dorința exprimată a colegilor noștri de a păstra un regim de muncă hibrid și remote, apreciem atât flexibilitatea pe care o oferă un mediu de muncă de la distanță, cât și valoarea care vine din conectarea și colaborarea în persoană. Acesta este și motivul pentru care oferim angajaților noștri posibilitatea de a lucra complet de la distanță, având în același timp spații de birouri disponibile atât în București, cât și în Cluj-Napoca, pentru acei angajați care decid să lucreze ocazional de la birou. Ne angajăm să facem ceea ce este mai bine pentru colegii noștri, păstrând în același timp bunăstarea lor drept o prioritate a noastră, angajându-ne să fim alături de ei.

CUM PROMOVAȚI O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ CARE SĂ VALORIFICE DIVERSITATEA, INCLUZIUNEA ȘI RESPECTUL FAȚĂ DE ANGAJAȚI ȘI CUM CONTRIBUIE ACESTEA LA WELLBEINGUL LOR?

Subiectul diversității, echității și incluziunii s-a schimbat de-a lungul timpului și este important să înțelegem beneficiile care decurg din crearea și promovarea unui mediu de lucru „inclusive“ și divers. Într-o organizație multiculturală precum MassMutual, se pune accentul pe cultivarea unui mediu &exibil, inclusiv și colaborativ în care toți angajații sunt văzuți, apreciați și respectați. Crearea unui loc de muncă divers și inclusiv duce la dezvoltarea de soluții inovatoare și determină luarea de decizii și rezultate mai bune. Căutăm mereu să ne asigurăm că oferim colegilor noștri cadrul pentru a performa la cel mai înalt nivel (resurse, oportunități de creștere, &exibilitate, remunerare corectă și bene$cii). Acest lucru ajută potențialii candidați să decidă dacă MassMutual Romania se aliniază cu ceea ce este cel mai important pentru ei.

CUM VĂ OCUPAȚI DE PROPRIUL DUMNEAVOASTRĂ WELLBEING CA LIDER ȘI CE EXEMPLE BUNE LE DAȚI ANGAJAȚILOR DUMNEAVOASTRĂ ÎN ACEST SENS?

Mă străduiesc să adopt un stil de viață sănătos, cu alimentație echilibrată, exerciții fizice și timp pentru dezvoltarea mea personală sau pentru pasiuni. Îi încurajez mereu și pe membrii echipei mele să facă același lucru, dar și să își ia pauze regulate, zile libere și să participe la programe de wellness.

CE STIL DE LEADERSHIP ȘI ABILITĂȚI TREBUIE SĂ AIBĂ UN LIDER CARE CONDUCE O ECHIPĂ ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC ACTUAL ȘI CÂT DE IMPORTANTĂ ESTE ADAPTAREA LA NEVOILE ÎN CONTINUĂ SCHIMBARE ALE ANGAJAȚILOR?

Un lider ar fi bine să fie în primul rând conștient de sine și de modul în care ceea ce face este luat ca model de cei din jurul lui. Degeaba liderul îți spune să nu îți deschizi e-mailul în timpul liber, dacă el îți scrie în weekend. Apoi, să fie adaptabil şi deschis către noi abordări și idei. La viteza cu care se schimbă lumea zi de zi, a rămâne blocat în vechiul modus operandi nu va aduce decât frustrări atât pentru el, cât și pentru echipă. Și abia apoi cred că este necesar să comunice clar, să asculte asertiv, să ofere orientare și să dezvolte o strategie eficientă. Și, nu în ultimul rând, este important să aibă capacitatea să ia decizii rapide.

CUM VĂ CONFRUNTAȚI CU PROPRIILE PREJUDECĂȚI, LIMITE SAU FRICI CARE VĂ POT ÎMPIEDICA SĂ FIȚI UN LIDER EFICIENT ȘI SĂ SUSȚINEȚI WELLBEINGUL ECHIPEI DV.?

Încerc constant să îmi identific prejudecățile și limitele și să lucrez cu mine pentru a le depăși. Îmi asum responsabilitatea pentru propriile acțiuni și îmi încurajez colegii să facă același lucru. Și în fiecare zi îmi antrenez curajul de a fi imperfectă. De asemenea, caut să promovez un mediu de lucru și o cultură organizațională în care toți colegii se simt confortabil să își împărtășească opiniile și să ofere feedback, indiferent de linie ierarhică.

CUM VĂ ACTUALIZAȚI ȘI ÎMBUNĂTĂȚIȚI ÎN MOD CONSTANT MODUL DE GÂNDIRE ȘI DE ACȚIUNE CA LIDER ȘI CE RESURSE SAU METODE FOLOSIȚI ÎN ACEST SENS?

Citesc cărți și articole pe diferite teme de dezvoltare personală și particip la diverse conferințe și seminarii. De asemenea, cer regulat feedback de la colegi pentru a identifica punctele pe care aș putea să le îmbunătățesc, dar și noi perspective și abordări. Pentru a rămâne conectată la ultimele tendințe și practici, folosesc diverse resurse cum ar fi platformele de învățare online, grupurile și comunitățile de leadership sau conferințele din domeniu.


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 74.

Pentru un scurt preview, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Pescaru Constantin
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

HR NEXUS: Adina Nanu, Director Resurse Umane și Transformare Auchan Retail România

Explorăm modul în care putem aduce tehnologia și inovația în inima Resurselor Umane, trans…