Acasa Management Cererea pe piața a serviciilor de training. Cum vă așteptați să arate în 2019?

Cererea pe piața a serviciilor de training. Cum vă așteptați să arate în 2019?

4 min citire
0
0
544

Când eram studentă, am făcut școala de ghizi montani. Acolo am învățat că un ghid adevărat îți arată traseele, te învață cum să urci, să cobori, cum să te pregătești de drum, cum să menții ritmul cu ceilalți, cum și când să te oprești să mănânci, să reflectezi. În 2019, rolul facilitatorului va fi similar. Are mai multă experiență, știe lucruri și ne călăuzește astfel încât să ajungem mai repede și mai bine la destinație (respectiv, să ne construim mai repede și mai eficient anumite abilități).

Rolul profesorului, al trainerului, al facilitatorului, va fi unul de ghid prin hățișul internetului, al multitudinii de informații pentru că trebuie să știi ce și cum să cauți. Iar aici, învățarea prin experimentare, joacă și competiție (în sensul bun al cuvântului) are un rol extrem de important. Oamenii au învățat întotdeauna mai bine prin joacă, prin descoperire. Dacă îți spun ceva, este adevărat pentru mine. Dacă îl descoperi tu, este adevărat pentru tine.

Într-o arie cumva complementară, ne așteptăm ca programele de tip Journey to Your Inner Self să fie mai căutate în perioada ce urmează. Aceste călătorii inițiatice se adresează liderilor care au învățat și experimentat multe, dar care au nevoie de un alt tip de expunere pentru a deveni lideri mai buni, mai conectați la ființa lor, la eul lor, dezvoltând o mai mare capacitate de adaptare. Este vorba de acei oameni care sunt mereu în căutarea a ceva, care nu spun: „Știu suficient despre mine, despre ceilalți, despre lume”.

În acord cu această dorință de dezvoltare și descoperire a sinelui, am sesizat și un accent mai intens pe capacitatea de a învăța, de a ne dezvăța și a reînvăța. Cum tehnologia a avansat mult mai repede decât capacitatea omului de a se adapta (sigur, sunt și minți strălucite, dar mă îndoiesc că organizațiile sunt pline doar de genii în ale IQ și EQ), ne așteptăm la o concentrare pe schimbarea modului de a gândi, pe agilitate în învățare, pe programe care să ne scoată din obișnuit și să se orienteze spre profunzimea individului.

Revenind însă la lideri, pentru 2019 prevedem un interes mai mare din partea CEOs pentru zona de resurse umane, o preocupare crescută pentru a planifica învățarea și dezvoltarea în organizație, astfel încât să servească.

pozaGeorgeta Dendrino, 

Managing Director Interact

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…