Acasa Planeta HR Organisational Development Cele 7 pacate ale HR-ului

Cele 7 pacate ale HR-ului

6 min citire
0
0
974

Ati mintit de curand? Ati cazut prada invidiei? Nu e nevoie de raspuns…. In final fiecare cu pacatele lui insa in lumea resurselor umane exista alte pacate „capitale” care va pot costa relatia cu angajatii. Neimportant? Nu chiar, pentru ca fara clienti interni nici nu mai exista HR, asa ca…

Inceputul cu „pacatele” nu se datoreaza unei revelatii de final de iarna, ci unui articol intalnit de dimineata in presa internationala, in care autorul semnaleaza 7 pacate capitale din lumea HR-ului. Bune de luat in seama!

Pacatul capital nr.1: Evaluarea performantei doar o data pe an
Este evaluarea anuala singurul context in care vorbiti despre performanta? Sa speram ca nu. HR-ul se ocupa de talent management, si atat HR-ul, cat si managementul ar trebui sa masoare performanta in repetate randuri pe parcursul unui an.

Planificati, monitorizati si evaluati progresul in mod regulat. Transformati evaluarea intr-un proces – nu intr-un eveniment izolat – si saltul de productivitate s-ar putea sa va surprinda.

Pacatul capital nr.2: Vorbiti – nu dialogati – cu angajatii
Nu incepeti o sedinta cu angajatii spunand: „eu cred ca…”. Accentuarea dezechilibrului de forte si a puterii – transformand interactiunea cu angajatii intr-o strada cu un singur sens – este o modalitate minunata de a inrautati orice situatie!

Priviti intercatiunea cu angajatii ca pe un dialog cu un partener strategic…pentru ca in fond fiecare contribuie la succesul final.

Pacatul capital nr.3: Surpriza!
Majoritatea oamenilor nu agreeaza surprizele, mai ales la locul de munca si mai ales cand e vorba de plangeri, probleme si sarcini suplimentare. Nu permiteti niciodata ca o veste, fie buna, fie rea, sa fie anuntata ca o mare surpriza. Preocuparile managementului fata de performanta nu trebuie sa „rasara” din senin la evaluarea anuala.

Pacatul capital nr. 4: Zvonuri, si nu fapte
Deci am auzit ca esti cel mai neproductiv om din departament. Este adevarat? De ce v-ati raporta la zvonuri (mai precis la barfe) atunci cand discutati cu un angajat? Orice, dar orice evaluare sau sesiune de assement trebuie sa se bazeze pe fapte reale, nu pe informatii second-hand.

Daca exista anumite preocupari, atunci asigurati-va ca aveti la indemana toate datele necesare inainte sa discutati cu angajatul respectiv. Pregatiti date reale!

Pacatul capital nr. 5: Puneti raul inainte
Cel mai eficient plan pentru HR este sa apeleze la tehnici de tipul „critica si apoi lauda”. Atunci cand discutati cu un angajat despre incalcarea unei politici/proceduri, amintiti-i ca este totusi valoros pentru organizatie. Si atunci fiecare angajat, fie ca este un superstar sau unul cu productivitate medie, va avea o atitudine deschisa fata de lucrurile care trebuie imbunatatite. Apelati tot timpul la exemple reale.

Pacatul capital nr. 6: Generalizarea
Resursele umane chiar sunt umane! Avem tendinta de a ne raporta frecvent doar la evenimente recente. Un istoric exceptional ar putea fi trecut cu vederea daca este comparat cu un moment de slabiciune recent. Da, avem tendinta de a retine cele mai recente evenimente, dar cand vine vorba de angajati trebuie sa contextualizam totul. Atentie! Asta nu inseamna ca vom tolera un comportament toxic doar pentru ca este un angajat bun.

Pe de alta parte, un angajat talentat este extrem de valoros pentru companie, si multe situatii ar trebui judecate si in functie de acest aspect.

Pacatul capital nr. 7: HR in peisajul nepotrivit
O discutie serioasa despre evaluare, de exemplu, nu ar trebui sa aiba loc in cantina sau in timp ce parcurgeti coridoarele firmei. Investiti timp pentru a face lucrurile ca la carte, ceea ce inseamna sa va exercitati meseria in decorul potrivit. HR-ul este o functie vitala in organizatie, iar business-ul HR-ului ar trebui desfasurat intr-un cadru adecvat.

 

Ce alte pacate mai cunoasteti in HR? Au capacitatea de a distruge relatia cu angajatii?

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Roxana Maxim
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Câteva noi tendințe în L&D – The Learning Tipping-Point

De Mihai Zânt Activez de peste zece ani în domeniul formării adulților și am avut nenumăra…