Acasa Planeta HR Organisational Development Ce proiect a generat cea mai mare rezistență în organizație?

Ce proiect a generat cea mai mare rezistență în organizație?

5 min citire
0
0
522

În urmă cu doi ani, am inițiat un program ambițios de transformare a departamentului de Resurse Umane prin alinierea structurii și a serviciilor oferite la nevoile strategice de business ale companiei. Implementarea a presupus, pe de o parte, educarea echipei de resurse umane pentru a deveni parteneri de business ai echipei de management și, pe de altă parte, orientarea managerilor din Luxoft către oameni, folosind practici și instrumente dezvoltate intern.

Pentru echipa de HR, acest program a reprezentat o oportunitate de a se dezvolta, de a înțelege mai bine mediul de business și modul în care se poate poziționa ca inițiator de schimbare și formator de politici noi. Rezultatul a fost o echipă mai agilă, capabilă să analizeze datele și să le coreleze cu realitățile de business pentru a prezenta și a face recomandări managementului în privința planurilor de dezvoltare și a strategiilor viitoare.

Reinventarea echipei de resurse umane a însemnat un proces de autoevaluare și educare structurat pe nevoile reale identificate. Implementarea modelului de competențe specifice a presupus prezentarea în detaliu a strategiilor de business și înțelegerea modului în care se poate construi strategia de resurse umane prin aliniere la acestea, centrată fiind pe managementul talentului din organizație. În paralel, Centrul de Expertiză intern a lucrat împreună cu echipa de HR la identificarea celor mai relevante metrici, la prelucrarea datelor existente și a celor rezultate din diferite procese, cât și la generarea unor dashboarduri cât mai detaliate și totodată sintetice.

Acesta a fost și un prim moment de rezistență – de ce să lucrăm cu date abstracte, când putem vorbi direct cu oamenii, sprijinindu-i punctual, exact acolo unde au nevoie? A fost un proces destul de îndelungat acela de a convinge echipa că folosirea și interpretarea unor date obiective pe care le avem nu înseamnă automat eliminarea comunicării directe cu angajații. Că poate ajuta mai mult la reformarea unor procese globale astfel încât să creștem motivația și angajamentul cât mai multor colegi. A fost o muncă de echipă pentru a înțelege cum să citim datele, cum să le analizăm în profunzime și să reușim să identificăm tendințele și să facem cele mai bune recomandări pentru business.

Pentru manageri a fost și mai dificil să înțeleagă și să accepte acest nou model de colaborare – de ce era nevoie să își asume ei mai multe responsabilități directe în motivarea și dezvoltarea angajaților? A fost foarte clar că, de fapt, aceasta nu era doar o transformare a departamentului nostru, ci și o transformare (și implicit o nevoie de educare în acest sens) a echipei de management.

Programul a generat două rezultate în final: un program continuu și relevant de management al talentului, aliniat și la nevoile de business și la așteptările colegilor noștri, dar și o echipă de resurse umane mai puternică, capabilă să stea la aceeași masă cu echipa de management.

MonicaMardareMonica Mardare, Director Resurse Umane, Luxoft Romania, Global HRBP, Luxoft Automotive

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…