Acasa Planeta HR Organisational Development Ce înseamnă o cultură organizațională sănătoasă

Ce înseamnă o cultură organizațională sănătoasă

9 min citire
0
0
204

Cultura organizațională se clădește investind timp și încredere. Dar ce poți să faci să rămâi un angajator preferat într-o lume atât de dinamică și volatilă? La această întrebare ne răspunde Aurelia Florea, Director Dezvoltare Organizațională și Experiența Angajaților la Miele Tehnica Brașov, parte a grupului Miele Germania.

CE ÎNSEAMNĂ O CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ SĂNĂTOASĂ

O cultură organizațională sănătoasă înseamnă să:

◆ fii autentic,

◆ respecți angajamentele,

◆ comunici transparent.

„O astfel de cultură începe cu fiecare dintre noi, cei care suntem parte din companie. Construirea unei culturi organizaționale solide necesită timp – nu există o formulă magică. Este nevoie de perseverență, de a nu renunța pe parcurs și de a crea experiențe plăcute pentru colegi. Noi toți suntem ca niște rotițe într-un mecanism complex și fiecare dintre noi își îndeplinește rolul cu pasiune și dedicare; angajații devin mai implicați și dornici să-și îndeplinească sarcinile atunci când sunt autonomi“, explică Aurelia Florea.

Ca lider în aria de Resurse Umane, ea consideră că este esențial să contribui la dezvoltarea strategiei companiei și să o conectezi cu cultura organizațională și cu experiența angajaților. În anul 2015, înainte de pandemie, compania și-a definit strategia de „People“ pentru anul 2030 și a implementat programul intern ART HR (Attract, Retain, Train).

 „Sunt bucuroasă să observ că acest program este la fel de relevant și astăzi, iar dacă în 2015 anul 2030 părea îndepărtat, acum perspectiva acestui an este mult mai apropiată“, mai spune aceasta.

DE CE ART HR?

Ne explică Aurelia Florea: Attract – Este esențial să rămânem o organizație atractivă pentru a atrage colegi cu competențe specifice, care nu erau necesare în urmă cu 10 ani. Pentru a ne face cunoscuți și a contribui la dezvoltarea competențelor viitorului, derulăm numeroase proiecte educaționale în parteneriat cu mediul academic (preuniversitar și universitar). Retain – Inițiativele și proiectele de cultură organizațională, începute încă din anul 2012, sunt concepute pentru a menține sentimentul de apartenență și afiliere în cadrul companiei, iar atenția noastră este orientată către colegii noștri care zilnic contribuie semnificativ la succesul companiei. Ne concentrăm pe oferirea contextelor de dezvoltare personală și profesională, prin care își descoperă și valorifică potențialul. Train – Am implementat un program de continuitate a afacerii (Business Continuity) prin Academia Internă de Dezvoltare, care ne permite să dezvoltăm competențele colegilor din toate ariile organizației. Astfel, ne asigurăm că deținem și acele cunoștințe și abilități pentru pozițiile cheie, necesare pentru succesul companiei într-un mediu de business dinamic.

CULTURA ESTE FUNDAȚIA UNEI COMPANII

Fundamentul poate fi clădit pe trei caracteristici esențiale: încredere, respect și transparență În Miele Brașov, Cultura Organizațională se bazează pe niște indici măsurabili încă din anul 2012. Iar analizele culturale le-au oferit o imagine detaliată a valorilor și comportamentelor comune care predomină în cadrul organizației și le-au arătat cât de bine sunt ele aliniate cu misiunea, viziunea și obiectivele companiei, evidențiind punctele forte și oportunitățile de îmbunătățire.

Nivelul crescut de angajament al angajaților a fost evidențiat de numărul crescut de idei, acțiuni și proiecte generate în urma acestui program de analiză culturală, care continuă și în prezent.

Aurelia Florea menționează trei inițiative care au ajuns să fie transpuse în proiecte, datorită impactului semnificativ avut: „Să ne cunoaștem compania“ În cadrul acestui proiect, un coleg din fiecare departament a prezentat rolul și responsabilitățile echipei sale în fața celorlalți, contribuind astfel la creșterea clarității și transparenței. Această inițiativă a avut un impact considerabil, eliminând procesele redundante și îmbunătățind colaborarea interdepartamentală. Evenimentul „Happy Birthday“ Lunar, sărbătorim aniversările colegilor alături de managerii lor direcți și, atunci când este posibil alături de Directorul General. În timpul acestor evenimente, oferim felicitări, un voucher aniversar și o prăjitură din partea companiei. Reușim să creăm momente speciale de conexiune între colegi.

Sunt „Creator al Calității“ Ca parte a sistemului nostru de management vizual, fiecare linie de producție este echipată cu un ecran pe care colegii pot vizualiza, pe lângă datele de producție, imaginea produsului final (aparat electrocasnic) în care este integrată placa electronică realizată. Această inițiativă oferă sentimentul de afiliere și contribuție, deoarece colegii știu că produsele realizate de ei vor fi utilizate de clienții din întreaga lume.

„Experiențele zilnice ale colegilor, modul în care interacționează, comunică și colaborează, reflectă, de fapt, Cultura Organizațională în care ne desfășurăm activitatea zilnică. Ei sunt adevărații ambasadori ai organizației, atât intern cât și extern, reflectând prin comportamentul și atitudinea lor cultura și valorile companiei“, conchide Aurelia Florea.


.

Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 78.

Aici puteți vedea un preview.

Pentru a vă abona, accesați acest link.

.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Cum își ajută Liderii/ Training Managerii de succes Echipele să depășească barierele lingvistice la nivel global?

Într-o lume din ce în ce mai globalizată, companiile se confruntă cu o provocare constantă…