Aon România a organizat joi, 24 noiembrie la Hotel Intercontinental, Gala decernării titlului Best Employer. Companiile câștigătoare ale titlului “Aon Best Employer 2016” au fost desemnate ca urmare a desfășurării celei de-a patra ediții consecutive a studiului Aon Best Employers în România.
Au fost nominalizate următoarele companii:
- Adobe Systems Romania
- Autonom
- Edenred Romania
- JW Marriott Bucharest Grand Hotel
- Mars Romania și Royal Canin Romania (ca parte a Mars in Romania)
- MSD Romania
- Nutricia Early Life Nutrition Romania
- Pfizer Romania
- Premier Restaurants Romania
- Sodexo On-Site Services
- Timac Agro RomaniaCe diferențiază companiile Best Employers
La studiul Aon Best Employers de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 respondenți angajați și 250 top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale etc.
Rezultatele studiului arată că nivelul implicării rămâne constant, cu o creștere de 1% față de anul precedent. Dacă rezultatele la nivel de Medie a participanților arată un scor de 60% engagement al angajaților, companiile Best Employer au un nivel de engagement de 81%.
Cele mai mari diferențe între Media rezultatelor tuturor participanților și media rezultatelor companiilor Best Employer se regăsesc în segmentul angajaților highly engaged – 19% pentru Medie și 40% pentru Best Employers, dar și în segmentul angajaților disengaged – 16% pentru Medie și doar 5% pentru Best Employers.
Studiul arată și care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajați în funcție de mărimea companiei: pentru companiile cu mai putin de 250 de angajați scorul este de 71%, el scăzând la 63% în cazul companiilor între 250 și 1.000 de angajați și ajungând la 57% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajați.
Cele mai mari diferențe de percepție a angajaților companiilor Best Employer față de Medie se referă la următoarele arii analizate de studiu: leadership: diferență de 23% (77% vs 54%) atunci când vorbim despre impactul avut de echipa de top management asupra implicării profesionale a angajaților; retenție: diferență de 23% (71% vs 48%) referitor la încrederea angajaților că organizația lor reține oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.
La fel de relevante au fost și ariile “corectitudine salarială” – 67% din angajații companiilor Best Employer sunt convinși de faptul că sunt plătiți pe măsura efortului pe care îl depun în cadrul companiei, față de 44% în cadrul Mediei. În privința beneficiilor, 71% din angajații companiilor Best Employer sunt satisfăcuți de nivelul beneficiilor oferite de angajator, față de 49% pentru angajații din Medie.
“Fiecare ediție anuală a sondajului este celebrată prin acest eveniment, în care este concentrată munca noastră de-a lungul unui an, alături de companiile care participă la sondaj. Ne bucurăm să avem aportul nostru în conștientizarea faptului că engagement-ul este important într-o companie, că fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocările ei și că nu există o rețetă magică, valabilă pentru toate companiile. Mesajul meu către companii este următorul – dacă nu știți care este dimensiunea lipsei de engagement în compania voastră, ar trebui să o faceți. Aflați ce cred angajații despre voi. Doar așa puteți să îi implicați, să îi responsabilizați în a face ceva, în loc să aștepte ceva din partea companiei.”, a declarat Virginia Păuna, Project Leader al studiului Best Employers din România.
Criteriile studiului Best Employer
Best Employer Study analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaților în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY și STRIVE – ce pot fi influențate de gradul de satisfacție a- angajaților cu privire la anumite categorii, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, recompense si recunoaștere.
“SAY” – angajații vorbesc pozitiv despre compania angajatoare în discuțiile cu prietenii, colegii sau clienții –, companiile Best Employer au înregistrat anul acesta un nivel de 87%, în timp Media a înregistrat un scor de 70%.
“STAY” – angajații își doresc să rămână pe termen lung în compania pentru care lucrează, nu se gândesc să o părăsească și și-ar recomanda angajatorul prietenilor – pentru acest an scorul Mediei a fost de 62%, față de scorul primit de Best Employers, de 77%.
“STRIVE” – angajații depun extra efort în activitatea lor de zi cu zi – studiul din 2016 arată un impresionant scor de 81% pentru angajații din companiile Best Employers față de 60% pentru Medie.
În cei 4 ani de desfășurare a sondajului, Aon a lucrat cu un număr de 124 de companii cu un număr total de aproape 94,000 angajați, dintre care peste 45,000 au decis să își exprime opinia.
Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 69.000 angajaţi în toată lumea, Aon acordă cele mai bune servicii clienţilor săi din peste 120 de ţări, combinând soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon România este unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Companie înfiinţată în 1991 devine subsidiară a grupului Aon din 2005.
Best Employers Study (BES) se adresează companiilor cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața din România. Pe lângă nominalizarea companiilor Best Bemployer, acest studiu furnizează o serie de informații atât despre angajați cât și despre angajatori. BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obține rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie și cum pot crește performanța afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaților.