Acasa Agenda HR Care o să fie cererea pe piața serviciilor de training în 2019?

Care o să fie cererea pe piața serviciilor de training în 2019?

5 min citire
0
0
752

2018 a fost un an bun, chiar cel mai bun, dacă ne raportăm la cifra de afaceri – la sfârșitul trimestrului al III-lea am crescut cu 30% față de 2017. Am investit în programe noi, am lansat cu succes platforma de microlearning „Code of Talent”, am primit în echipa noastră consultanți noi, cu competențe complementare, am semnat un parteneriat cu una dintre cele mai dinamice școli de coaching din lume, am deschis birouri la Brașov, Kiev și Belgrad, am întărit echipele și portofoliul de servicii Lean Six Sigma și Design Thinking. Am pus bazele unei alianțe europene a furnizorilor de evenimente corporate (conferințe, team building etc.), am participat la workshopuri, târguri și conferințe internaționale.

În plan local, 2018 a fost punctul de pornire pentru un proiect cu finanțare europeană de aproximativ un milion de euro, prin care oferim formare pentru 500 de antreprenori și manageri din țară. Și am înființat și Asociația Ascendis, prin care susținem educația în România, pentru că avem convingerea că aceasta este cea mai bună rețetă pentru construirea unei Românii puternice în viitor. Toate aceste inițiative au fost inspirate și aliniate la tendințele internaționale în domeniu și la viziunea, obiectivele și valorile Ascendis.

Pentru 2019, ne așteptăm să crească cererea pentru programele de coaching & mentoring ca follow-up la sesiunile de training. Pentru a-i ajuta pe participanți să consolideze și să aplice ceea ce au învățat, vom încorpora din ce în ce mai des inserții online de microlearning, în completarea sesiunilor de training. Microlearningul este un concept relativ nou, îmbrățișat de majoritatea jucătorilor din educație – secvențe scurte, zilnice, online, sub ghidajul unul trainer sau mentor care încurajează interacțiunea cu ceilalți participanți.

Totodată, preconizăm că una dintre temele principale de training în 2019 va fi „accountability”, respectiv capacitatea unui individ sau a unei echipe de a-și asuma responsabil un obiectiv și de a oferi motive rezonabile pentru acțiunile sale. Este ușor de înțeles de ce companiile vor să antreneze această competență.

Anul acesta am fost invitați adesea să moderăm diverse workshopuri interne, folosindu-ne de instrumente de design thinking. Uneori, pentru a lua o decizie sau pentru a crea ceva nou, echipele au nevoie de o perspectivă externă. Credem că această tendință va continua și în 2019.

Și nu în ultimul rând, prevedem o creștere a programelor finanțate din bani europeni. Din ce în ce mai multe companii înțeleg ce oportunitate uriașă reprezintă aceste fonduri: transformă departamentul de HR din centru de cost în centru de venit. Cunoaștem directori de HR care și-au fixat ca prioritate, pe 2019, atragerea de finanțare nerambursabilă.

Pentru 2019, ne propunem, ca în fiecare an de altfel, să ne facem treaba cu plăcere. Este foarte important pentru noi să avem satisfacții profesionale. Performanța în meseria noastră se bazează mult pe starea de spirit. Este un sfat pe care îl dăm tuturor celor cu care interacționăm.

AndreiGosuAndrei Goșu,

Director General Ascendis

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…