Acasa Management Când tehnologia e pusă în slujba omului, toată lumea are de câștigat

Când tehnologia e pusă în slujba omului, toată lumea are de câștigat

10 min citire
0
0
659

2021 va fi un an în care flexibilitatea și agilitatea vor fi direcțiile cele mai clare. Colegii noștri sunt motivați de pasiunea lor de a face o diferență semnificativă în lume, pentru familiile și prietenii lor și pentru ei înșiși. Cultura noastră promovează talentul individual, încrederea reciprocă și învățarea pe tot parcursul vieții. Ne sprijinim angajații, astfel încât aceștia să-și poată stabili propria evoluție în carieră, să meargă mai departe, să ajungă mai sus și să-și realizeze potențialul maxim. În domeniul automotive, unde lucrurile se mișcă într-un ritm din ce în ce mai rapid, este nevoie de o organizație de HR puternică ce poate să provoace transformarea pozitivă a companiei. Organizația de HR pune bazele unui cadru de activitate în care oamenii se dezvoltă, prin care compania crește, inovează, transformă.

LUMEA ÎN CARE TRĂIM ESTE TOT MAI DIGITALĂ, IAR ACEST LUCRU NE OBLIGĂ SĂ FIM FLEXIBILI, MEREU PREGĂTIȚI

Agilitatea, în cazul acesta, ne ajută să simplificăm aspectele activității pe care o desfășurăm. Strategia noastră se bazează pe patru piloni de management: diversitate, leadership, flexibilitate și învățare. Astfel, trebuie să ne asigurăm că fiecare angajat este motivat să ia deciziile care se cer în anumite situații, este motivat de faptul că simte că își pune amprenta asupra unei mobilități curate, că are un scop precis, că poate face diferența.

◆ 1. Diversitatea este un aspect care asigură o varietate de inițiative și acțiuni, de soluții și rezultate orientate spre performanță.
◆ 2. Continental oferă un program de leadership clar structurat și programe pentru a ne sprijini liderii în gestionarea provocărilor viitoare.
◆ 3. Programul de flexibilitate a fost introdus încă de acum 4 ani în companie și acoperă programe de muncă mobilă, program part-time, concediu sabatic și program de lucru flexibil.
◆ 4. Învățarea continuă presupune o dezvoltare a culturii organizaționale, a infrastructurii de studiu și muncă, precum și câștigarea de capabilități care conduc la performanțe ridicate.

În companie derulăm multe proiecte de acest gen, prin care colegii noștri sunt stimulați să-și dezvolte abilitățile, fie că vorbim despre soft skills, despre deprinderi generale pe proiecte sau că luăm în discuție abilități de care au nevoie pentru activități foarte specifice. Acești patru piloni se află în strânsă legătură cu așanumitul Best Fit: să găsim oamenii potriviți în locurile potrivite, la momentul potrivit și care au competențele de care avem nevoie. Sună ușor, dar este foarte important să îndeplinești aceste cerințe. Pentru că acest lucru conduce la o rată a fluctuației redusă, la o calitate ridicată a muncii, la performanță, la inovare.

PRINCIPALELE TEME PE AGENDA HR-ULUI ÎN 2021

Digitalizarea presupune unelte care să ne confere posibilitatea de a acționa rapid și eficient, într-o manieră flexibilă și optimistă. Aceasta va rămâne o temă de actualitate și în următorul an, în care focusul va fi pe îmbunătățirea tuturor proceselor care au fost deja digitalizate. Adaptabilitatea, flexibilitatea și deschiderea la noutate sunt lucruri care conduc dorința de transformare, de îmbunătățire. Programele de învățare continuă sunt extrem de importante pentru stimularea lor, mai ales în acest mediu nou, în permanentă schimbare în care trăim azi. Aceasta este singura modalitate de a dezvolta produse din ce în ce mai complexe și de a le industrializa eficient. Condițiile flexibile de lucru reprezintă un aspect de pe agenda HR și în 2021.

Deja, de câțiva ani, Continental oferea o flexibilitate sporită a desfășurării activității, iar situația externă generată de coronavirus a contribuit la extinderea rapidă a acestui sistem de lucru. Acum trebuie să vedem cum îl putem îmbunătăți și mai mult. Și, nu în ultimul rând, campaniile de motivare și de încurajare a angajaților să se implice cât mai activ în viața companiei, să fie promotori ai proiectelor și reușitelor noastre, reprezintă o direcție în care vom continua să ne concentrăm.

CÂND TEHNOLOGIA E PUSĂ ÎN SLUJBA OMULUI, TOATĂ LUMEA ARE DE CÂȘTIGAT

2020 ne-a orientat spre o creștere spectaculoasă a digitalizării. Transformarea pe care o vedem la nivelul tuturor companiilor și a instituțiilor, indiferent de ramura de activitate, aduce o nevoie de noi abilități. Iar deprinderea acestor abilități înseamnă posibilități mai ridicate atât pentru o persoană aparte, cât și pentru companie de a obține avantaje cât mai mari, atât de business, precum și la nivel de organizație. Continua dezvoltare și implementare a digitalizării în organizația de HR aduce un plus însemnat tuturor angajaților, prin stimularea unui cadru flexibil, a adaptabilității și a transparenței în decizie. De asemenea, toate acestea vin și cu responsabilizarea oamenilor, a alegerilor pe care le fac. Trainingurile organizate în mediul virtual coroborate cu munca de acasă înseamnă un pas înainte pentru companie și angajați.

„ORGANIZAȚIA DE HR PUNE BAZELE UNUI CADRU DE ACTIVITATE ÎN CARE OAMENII SE DEZVOLTĂ, PRIN CARE COMPANIA CREȘTE, INOVEAZĂ, TRANSFORMĂ. “ – LUCIA ILIESCU, HEAD OF HR COUNTRY CONTINENTAL ROMÂNIA.


 

HRMnr66micAcest material a fost publicat în Revista HR Manager cu numărul 66.

Consultați un preview aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Management

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…