de Sebastian Radu
HR-ul tradițional s-a schimbat. Lumea profesională s-a schimbat. Am ajuns să participăm la evenimente care încep cu minute de înviorare, cu o gimnastică matinală pe care de obicei o sărim din schemă, căci nu mai avem timp de ea. Evenimentul „Boost your energy @ work”, organizat de Revista HR Manager, a adus în prim plan importanța alimentației, comunicării, a jocurilor de echipă în starea de bine a angajaților. În calitate de partener media al evenimentului, Revista CARIERE a fost prezentă în sală și vă prezintă un rezumat al celor mai „energizante” cinci ore de până acum, din 2016.
Dacă vorbim despre HR vorbim, mai nou, și despre Wellbeing. Astfel, HR-ul s-a transformat în responsabilul cu starea de bine la serviciu.
„Mereu spunem: mă duc la muncă. Dar ce este munca? În mod cert, în această abordare, nu este asociată cu viața. Este ceva ce ne ocupă 50 la sută din zi, iar în restul de 50 la sută dormim”, și-a început speech-ul Anne Pleșuvescu, Senior trainer&Executive Coach la Inner Chords, colaborator Wellington. Apoi a adăugat: „Dacă avem un astfel de principiu, ne dăm shut-down încă din așternuturi. Acesta nu este un gând pe care ar trebui să îl avem. Ar trebui să înțelegem că acolo trăim o parte din viață, că face parte din noi”.
În opinia Annei Pleșuvescu, companiile au început să rescrie ecuația angajați-angajator. Cei din urmă, introducând programe de Wellbeing, precum proiectele de armonizare cu membrii echipei, sportul, nutriția, terapia, masajul la birou, coaching-ul, au început să dea de înțeles angajaților că le pasă de ei.
„Se activează o motivație intrinsecă. Managerii vor ajunge astfel să motiveze oamenii să fie mai productivi. Să învețe. Wellbeing-ul este un instrument care se combină perfect cu o filozofie tibetană: Când aduci un om într-un punct soft, intri în contact cu umanismul. Wellbeing-ul face din organizații un loc mai bun și mai armonios, mai creativ”.
Dar cum se ajunge la acest declick? „Totul pleacă din interior, de la noi. Exteriorul nu va da nimic dacă voi nu permiteți asta.Trebuie, de exemplu, să înțelegem de ce ne enervează șeful, apoi să vedem ce este de făcut. În altă ordine de idei, să nu uităm de soluția acestui mileniu: Compasiunea. Ea este modul prin care vă puteți reduce propria suferință, uitându-vă, înainte, la suferința celuilalt. Consumând energie în a-ți ajuta aproapele, uiți de problemele tale”, este de părere Anne.
După ce ne-am trezit cu gânduri mai optimiste în ceea ce privește ideea de „a merge la muncă”, este musai să luăm un mic dejun sănătos. O zi reușită nu poate începe altfel!
Nicoleta Tupiță, Market Nutritionist Nestlé România, ne-a expus importanța acestei mese, precum și implicațiile pe care le are în viața noastră profesională, căci, până la urmă, eram prezenți în sală pentru a afla cum să o îmbunătățim.
„Un mic dejun sănătos, din care nu lipsesc fructele, cerealele integrale, laptele, iaurtul, legumele, pâinea, ouăle și apa, ne furnizează energie și ne ajută să ne concentrăm mai bine la lucru. Pe lângă asta, ne ajută să ne menținem greutatea, scade riscul de diabet și de boli cardiovasculare”. Și cum energia creativă este o sursă inepuizabilă pentru performanță… categoric avem nevoie de un mic dejun consistent.
Energia ne face creativi, iar creativitatea ne oferă soluţii pentru business.
Aliz Kosza, Business Mentor & Strategist, ne-a vorbit despre influenţa energiilor individuale în organizații: „Starea de bine a angajaților influențează cifra de afaceri. Starea de bine pleacă de la CEO, de la lider. Rolul lui este să valorifice această sursă inepuizabilă – starea de bine. Nu vă mai luați după cifre! Ele nu sunt decât consecința pozitivă a faptelor. Este vital ca în orice organizație să se creeze niște puncte fierbinți în jurul cărora să se grupeze angajații. Nucleele fierbinți nu sunt altceva decât nuclee energetice create cu ajutorul liderului de top”.
Aliz Kosza este de părere că nu poți rezista în toată această globalizare fără o gândire cooperantă, fără a-ți lărgi granițele și fără a fi deschis la colaborare și inovare.
Dacă am ajuns la capitolul schimbare, trebuie să știți că, odată cu ea, vine și… stresul.
Desigur, schimbarea este doar unul dintre factori, după problemele de la job, personale, economice. Stresul este o reacție a organismului nostru în fața acestor „stimuli”.
Dr. Mirela Mihăilă, medic medicină generală cu competenţe în homeopatie, ne-a învățat despre această alternativă a medicinei – homeopatia și despre beneficiile ei în viața profesională: „Homeopatia are la bază legea similitudinii. Ea se folosește de ce are pacientul ca tendință de autovindecare. Ea nu substituie, ea stârnește, stimulează capacitatea de apărare a organismului”.
Și, dacă nu scăpăm de stres, trebuie să știm că acesta poate cauza afecțiuni precum tahicardia, durerile abdominale, greața, ulcerul, creșterea vulnerabilității la infecții, spasme, oboseală cronică, tulburări de somn.
Pentru un boost de energie suplimentar i-am avut alături pe Corina Anghel și Bogdan Grigore, de la Improvizație.ro. Cei doi ne-au învățat care sunt consecințele când spunem DA și care sunt când spunem NU, în cadrul unui workshop de improvizație aplicată în business.
„Când se distrează, oamenii descoperă mai mult din ceea ce sunt ei și sunt mai deschiși către învățare”, a afirmat Bogdan Grigore.
Am învățat cum funcționăm ca echipă, într-o organizație. Am asociat obiectivul de a spune o poveste cu target-urile din viața profesională. „În fiecare organizație există roluri, proceduri. Improvizația tratează, în joacă, felul în care noi funcționăm în cadrul unei echipe. Ne învață să îl urmăm pe celălalt, să onorăm sarcinile”, a completat Corina Anghel.
Reacţia participanţilor la eveniment nu s-a lăsat aşteptată. Ei au fost vizibil încântaţi de temele abordate și informațiile primite.
Irina Bogorin, HR Manager. Beler Soft
„Am avut plăcerea de a participa la evenimentul organizat de Revista HR Manager şi, ca de fiecare dată, am plecat de acolo cu „teme pentru acasă”, dar şi cu premii. Tema abordată, speakerii şi organziarea au fost ingredientele perfecte pentru a ne provoca pe noi, oamenii de HR, şi nu numai, să găsim modalităţi de promovare a stării de bine în companii. Mulţumim pentru deliciile sănătoase degustate pe parcursul orelor petrecute împreună. Felicitări organizatorilor şi aştept cu drag evenimentele viitoare!”
Andra Teodorescu, HR Manager, Aon România
„Mi-a făcut o deosebită plăcere să ne cunoaştem la evenimentul Boost your energy @ work. Trebuie să recunosc că ne-aţi surprins în cel mai plăcut mod posibil. A fost o întâlnire foarte interesantă, cu multe idei noi (unele) sau cunoscute (altele), dar prezentate într-un mod inedit. Am cunoscut persoane noi şi am descoperit oportunităţi. De asemenea, ultimul număr din HR Manager îl consider un material util şi interesant. Felicitări pentru reuşită! „
Pentru a vedea mai multe imagini de la eveniment accesați galeria FOTO.