de Atena Enea
Potrivit unui studiu SAP România, una din trei companii de pe piața locală consideră soluțiile HR de tip cloud principala alternativă la cele tradiționale. În prezent, companiile se confruntă cu cel mai divers mediu de lucru din istorie, în condițiile în care cinci generații lucrează împreună, fiecare dintre ele având abilități, niveluri de experiență, obiceiuri de muncă și bagaje culturale diferite. De asemenea, majoritatea angajaților sunt familiarizați cu tehnologia, adoptând din mers instrumente care le simplifică munca și le îmbunătățesc nivelul de colaborare. În plus, tot mai multe persoane încep să lucreze ca liber profesioniști și contractori pe termen lung.
Toate acestea reprezintă o oportunitate majoră pentru creșterea productivității, dezvoltarea talentelor și implicarea angajaților. Organizațiile au început să valorifice această oportunitate, implementarea de soluții software de gestiune a resurselor umane construite pentru a facilita interacțiunea cu noile generații de angajați fiind un pas important în această direcție.
În ceea ce privește companiile româneşti, un studiu recent realizat de SAP România în parteneriat cu revista HR Manager arată că, în comparație cu anii precedenți, există un interes mult mai mare pentru tehnologiile de tip cloud în domeniul HR. Potrivit studiului, 35% dintre companii consideră că soluțiile în cloud pentru gestiunea resurselor umane reprezintă principala alternativă la cele tradiționale, în timp ce doar 5% nu ar utiliza acest tip de soluții.
Până acum câțiva ani, utilizarea unor instrumente software pentru resursele umane a fost percepută în România ca fiind opțională sau redusă la funcționalități de bază, precum salarizarea sau evaluarea unor indicatori de performanță. În condițiile în care performanța și capabilitățile angajaților se conturează din ce în ce mai mult ca fiind unul dintre principalele avantaje competitive ale unei companii românești pe o piață globală, implementarea unor soluții avansate și mature pentru coordonarea forței de muncă devine un obiectiv strategic și cu impact major asupra performanţelor companiei. Aceste soluții permit atragerea și recrutarea celor mai buni candidați, evaluarea obiectivă a capabilităților și performanțelor, instruirea și dezvoltarea lor în cadrul companiei și planificarea carierei. SuccessFactors face toate acestea, în condițiile unei forțe de muncă multiculturale, stratificate pe mai multe generații, susţinând companiile de toate dimensiunile să formeze o echipă de HR de talie internațională, prin integrarea soluțiilor tehnologice specifice în strategia de management al talentelor.
La nivelul regiunii EMEA, 1.000 de companii, printre care Heineken și ThyssenKrupp, au ales soluțiile HCM dezvoltate de SuccessFactors, o companie a SAP și principalul furnizor de soluții software pentru gestiunea resurselor umane în cloud. Mai mult de 400 dintre cele 1.000 de companii au ales soluția SAP SuccessFactorsLearning, iar peste 300 au optat pentru SAP SuccessFactorsEmployee Central.
„Construirea unei echipe puternice și păstrarea angajaților implicați în activitățile companiei reprezintă astăzi elemente cheie pentru obținerea succesului. Așteptările sunt diferite – oamenii cer din ce în ce mai mult soluții care satisfac nevoile actuale de conectivitate și mobilitate și care sunt ușor de folosit. Recunoscută ca lider în Gartner Magic Quadrant for Talent Management Suites pentru al treilea an consecutiv, SuccessFactors satisface aceste nevoi. Ambiția noastră de a oferi soluții de top este validată atunci când companiile ne aleg ca partener de afaceri”, a declarat Mike Ettling, președintele SuccesFactors.
Suita SAP SuccesFactors HCM include un set complet de soluții integrate de management al resurselor umane, cu componente de analytics și planificare. Cu peste 3.600 de clienți la nivel global și 20 milioane de utilizatori în 177 de țări, SAP SuccessFactors HCM este serviciul de business Software-as-a-Service (SaaS) cu cea mai ridicată rată de adopție din lume.