Acasa Agenda HR Cele mai eficiente măsuri prin care companiile atrag angajații de top în organizație

Cele mai eficiente măsuri prin care companiile atrag angajații de top în organizație

7 min citire
0
0
568

Atragerea talentelor în organizații este scopul angajatorilor de top, care se confruntă deseori cu lipsa de personal sau cu o fluctuație mare pe anumite posturi. Iată, mai jos, câteva măsuri eficiente care pot susține demersurile interne ale companiei de a reține candidații care îi ajută să se diferențieze pe piață.

Comunicarea locației și a facilităților

Proximitatea biroului atârnă cel mai mult în decizia de angajare a potențialului candidat, după salariu, programul de lucru și siguranța la locului de muncă. În medie, angajații petrec între una și două ore în trafic pentru a ajunge la birou, indiferent de mijlocul de transport ales. Din acest motiv, tot mai mulți angajatori au început să pună la dispoziție variante de transport alternative precum microbuze sau autobuze care să ușureze logistica acestora. Astfel,  potențialii angajați sunt dispuși să accepte un loc de muncă mai puțin atractiv, doar pentru a lucra cat mai aproape de zona în care locuiesc.

De asemenea, un alt aspect cu greutate pe care potențialii candidați îl observă la interviu este aspectul sediului și facilitățile pe care le au angajații în clădire (cantină, cafenea, sala de sport, locuri de parcare sau supermarket). Astfel, companiile care investesc în spații de birouri care dispun de aceste facilități au o șansă în plus să atragă tinere talente. Aceasta este și tendința actuală a marilor companii, să se extindă în spații mai mari de birouri. De exemplu, Liviu Tudor, dezvoltatorul din spatele parcurilor de birouri Novo Park și West Gate Business District, a observat că „ extinderea companiilor care au sediul in West Gate a fost principalul trend pe care l-am remarcat in ultimii ani”

Planificarea clară a oportunităților în carieră

Atragerea angajaților cu potențial se face printr-o comunicare clară a obiectivelor postului și a misiunii pe care viitorul angajat o va avea în companie. Totuși, foarte importantă este abordarea ulterioară a angajatului care a depășit o perioadă de timp pe post și își dorește noi provocări. Acest demers poate fi susținut prin comunicarea promptă a pozițiilor care i se potrivesc în companie sau prin urcarea în ierarhie dacă nu mai există informații pe care să le acumuleze.

O altă metodă prin care se poate crește interesul angajaților este rotația posturilor sau implicarea în echipe pe anumite proiecte interdepartamentale, cu potențial de interes pentru angajați. De asemenea, comunicarea, încă din faza de interviu, a deschiderii companiei de a investi în cursuri de formare sau dezvoltare prin intermediul sesiunilor de coaching fac întotdeauna diferența pentru persoanele centrate pe cunoaștere și învățare.

Folosirea angajaților ca pe ambasadori ai brandului

Liderii echipelor pot face diferența în atragerea talentelor în organizație iar acesta poate influența capacitatea companiei de a recruta candidații care promit. Angajații pot comunica pe profilurile lor LinkedIn posturile libere din organizație, precum și atmosfera primitoare din companie. Nimic nu asigură mai multă vizibilitate decât folosirea paginilor companiei (LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram) în mod activ pentru a comunica schimbările, trendurile, programele în desfășurare și posturile libere.

Un alt instrument folositor este utilizarea blogului companiei și a platformelor social media pentru crearea unui conținut de calitate care să informeze și să acționeze ca un magnet. În plus, autenticitatea este o calitate apreciată de persoanele centrate pe creștere și pe fructificarea oportunităților, dornice să-și dezvolte cariera într-un mediu organizațional competitiv.

Preferințele angajaților din ziua de azi s-au schimbat, iar sigura șansă a companiilor interesate să atragă cei mai buni candidați de pe piață este să își comunice facilitățile, să ofere un mediu prielnic dezvoltării și să se folosească de toate instrumentele pe care le au la dispoziție în mediul online pentru a crea conținut de calitate cu potențial de a atrage.

Sursa foto: Shutterstock

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…