de Marilena Ispas
Aproape în unanimitate, reprezentanții industriei de Resurse Umane sunt de părere și că abilitățile de vorbire în public avantajează candidații pentru anumite poziții din cadrul companiilor, iar trei sferturi dintre specialiști consideră că acestea se pot dezvolta prin practică, potrivit unui sondaj efectuat de SelfTrust Academy, companie care activează în domeniul serviciilor de training pentru public speaking.
În cadrul unui sondaj realizat pe 60 de specialiști și manageri din HR și industrii conexe, peste 98% dintre respondenți s-au declarat de acord cu afirmația conform căreia „candidații pentru anumite poziții sunt avantajați dacă știu să vorbească în public”, în vreme ce peste 73% dintre ei au fost de acord că vorbitul în public este o abilitate care se poate dezvolta.
Cu toate că mai bine de jumătate dintre cei prezenți (53%) au afirmat că se consideră la un nivel satisfăcător de pregătire pentru a vorbi în public, 27% dintre respondenți au recunoscut totuși că se simt puțin sau foarte puțin pregătiți în acest sens.
Aproape în unanimitate – peste 96% – profesioniștii în HR consultați au afirmat că ar recomanda cursurile de public speaking ca instrument de dezvoltare a angajaților, peste 85% dintre ei fiind totodată de părere că un astfel de curs este potrivit inclusiv pentru dezvoltarea propriei cariere.
În ceea ce privește atributele principale ale unui discurs public persuasiv, respondenții au considerat, în majoritate (73%), că vorbitul în public se poate învăța. Mai mult de două treimi au afirmat că spontaneitatea este importantă inclusiv într-o prezentare de business, 48% au fost de acord că povestea personală transmite un mesaj puternic, iar 36% că pregătirea unui discurs face diferența.