Acasa Planeta HR Generația Millennials nu mai poate fi atrasă cu simple anunțuri

Generația Millennials nu mai poate fi atrasă cu simple anunțuri

6 min citire
0
0
502

Camelia Ardelean, HR Director Atos România: ,,Migrarea tinerilor între companii – în special între multinaționale din IT – este o tendință actuală. Fiecare companie se confruntă cu această problemă.”

Ce calități trebuie să aibă un bun recrutor în 2018?

Există calități generale, pe care nu doar recrutorii trebuie să le dețină, ci oricine dorește să-și dezvolte o carieră: capacitate mare de muncă, implicare, adaptabilitate și flexibilitate în abordare, inițiativă în identificarea unor soluții inovatoare. Pentru un recrutor, însă, contează și calitățile individuale, modul în care se raportează la interlocutor, abilitatea cu care evaluează șansele de a avea în fața sa un potențial angajat de valoare.

Sunt, într-adevăr, IT-știi cei mai răsfățați candidați și în acest an?

E un fel de a spune, dar cred mai curând că beneficiile, pachetele salariale sunt mai ales legate de competenţele, de valoarea adaugată şi raportul dintre cererea şi oferta de specialişti. Drumurile tuturor companiilor trec prin IT, iar în prezent cererea de specialiști IT este mai mare decât oferta. Ceea ce înseamnă că recrutăm pe toate palierele: de la juniori și până la specialiști de vârf.

Cum s-a schimbat modul în care recrutăm? Generația Millennials nu mai poate fi atrasă cu simple anunțuri.

Așa este. În astfel de situații sunt necesare acele calități despre care discutam mai sus: adaptabilitatea și creativitatea în a găsi soluții diferite de abordare. Trebuie să ne promovăm pe social media (Facebook, LinkedIn, Twitter), pe site-urile universităților, dar și pe platformele de învățare.

Avem o criză de candidaţi și în 2018?

Da, există o criză și este, cel mai probabil, o etapă firească. Piața se va așeza prin propriile mecanisme, dar este bine să fim proactivi, să găsim soluții noi de atragere a candidaților și de formare a unor angajați cu abilități excelente.

Investiţi în recrutare, în pregătirea şi perfecţionarea lor, după care pleacă. Este și aceasta o tendinţă?

Migrarea tinerilor între companii, în special între multinaționale din IT, este o tendință actuală. Fiecare companie se confruntă cu această problemă. Cu toate acestea, continuăm să investim în pregătirea profesională a angajaților, în schimbarea spațiilor de lucru, intensificarea activităților de wellbeing în cadrul companiei sau în participări la evenimente internaționale, încercând să menținem în același timp un nivel al salarizării printre cele mai ridicate din România.

Atos Academies, de exemplu, este un program intensiv de învățare, adresat atât proaspeților absolvenți fără experiență relevantă, cât și candidaților care doresc să facă o reconversie profesională. În prima zi a programului persoanele selectate sunt angajate cu contract de muncă nedeterminat și cu un salariu lunar. Primele trei luni sunt alocate procesului de învățare și de integrare, angajatul participând la cursuri susținute de un specialist tehnic intern și un antrenor extern. După finalizarea unui modul au loc evaluări tehnice pentru a vedea progresul și motivația participanților la program. Managementul nostru a avut constant ca prioritate formarea de specialiști, investim foarte mult în traininguri, dezvoltare personală, programe de wellbeing.

HR Manager 55 coperta format mic

 

 

Acest material a fost preluat din ultimul număr al Revistei HR Manager, no.55.

 

 


 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…