Românii nu mai sunt interesați doar de un job care să le asigure traiul azi, ei își doresc un viitor mai bun și o carieră.
Angajatorii din mai multe domenii trag un semnal de alarmă cu privire la criza de pe piața de muncă. Tot mai mulți manageri din marile companii vorbesc despre dificultățile de a găsi angajați, iar primul pas către a atrage talentele este să aflăm ce își doresc angajații. Iată câteva aspecte importante pentru angajații români:
- Salariul rămâne factorul decident
Salariul este factorul decident în alegerea unui loc de muncă, iar așteptările salariale ale românilor au mai crescut în ultimii ani. Potrivit unui studiu realizat de o platformă de recrutare și citat de Agerpres, angajații români consideră că salariul mediu ar trebui să pornească de la minimum 2.844 de lei.
„Așteptările salariale ale angajaților români au crescut în ultimul an, în contextul evoluției economice favorabile care a dus la creșterea consumului și, implicit, a nivelului de trai. Astfel, dacă anul trecut un român ar fi acceptat să se angajeze pe un salariu mediu de 2.550 de lei, acum așteptările pornesc de la minimum 2.844 de lei. Totodată, participanții la studiu consideră că ar merita salarii cu 40% mai mari decât cele pe care le obțin în prezent. În medie, diferența dintre salariul curent și cel considerat just la nivelul pieței este mai mare de 1.000 de lei”, arată studiul.
- Un angajator suficient de mare încât să îi ofere oportunități de dezvoltare
Corporațiile sunt la mare căutare printre români. Ce îi atrage la aceste companii este siguranța. Românii își doresc să lucreze într-o firmă de mari dimensiuni, care s-a extins și peste hotare și care le poate oferi angajaților oportunități de creștere. Asta nu înseamnă, însă, că singurii angajatori care au „trecere” la angajați sunt corporațiile străine sau companiile cu sediul în București.
Există o mulțime de firme românești suficient de mari încât să fie de interes pentru cei în căutarea unui job mai bun. Arabesque, dezvoltată de Cezar Rapotan, o companie din Galați de cu sedii în alte trei țări, dar și firme din zona de IT (Bit Defender) cu o creștere spectaculoasă în ultimii ani sunt branduri care se pliază pe cerințele românilor.
- Un mediu de lucru plăcut
Un aspect foarte important și care determină mulți angajați să părăsească locuri de muncă este legat de colectiv. Un mediu de lucru plăcut, cu un manager care este un lider și un mentor și nu doar un șef, cât și colegi cu care să împărtășească pasiuni și interese – sunt doar câteva dintre lucrurile la care se uită angajații înainte să părăsească o companie.
- Accesul facil
Locul unde își are sediul compania este și el important. Angajații caută joburi aproape de casă sau la care să poată ajunge ușor – cu mijloace de transport în comun. În orașele mari, acest aspect a devenit și mai important, mai ales în condițiile în care traficul dublează sau chiar triplează adesea timpul petrecut pe drum până la birou.
Companiile cu sedii centrale, situate în apropierea stațiilor de autobuz sau de metrou sau care asigură transportul până la locul de muncă au, cu siguranță, un avantaj în fața companiilor cu sedii situate departe de zonele rezidențiale și până la care accesul este mai greoi.
Aceste patru aspecte se numără printre cele mai importante pentru angajații români, iar companiile care își doresc un personal valoros, ar trebui în mod cert să le aibă în vedere.
Sursa foto: g-stockstudio/Shutterstock