Doi din trei angajați din România își doresc să învețe o limbă străină pentru a se dezvolta pe plan profesional, arată concluziile unui studiu derulat de Eucom în perioada aprilie – iunie 2017, pe un eșantion de 300 de cursanți și potențiali cursanți. Atunci când au fost întrebați de ce au nevoie de abilități lingvistice avansate, respondenții au menționat ca principale motive nevoia de a își putea îndeplini sarcinile de zi cu zi la locul de muncă și dorința de a promova în cadrul companiei.
Astfel, potrivit studiului, în prima jumătate a anului 2017, companiile românești au solicitat în proporție de 31% cursuri de nivel A1 preponderent pentru limbile germană și română (statistică efectuată pe un eșantion de 3690 noi cursanți înregistrați în programe de training lingvistic). Pe de-o parte, se observă dezvoltarea afacerilor și intrarea pe piețe de consum din țări vorbitoare de limba germană, iar pe de altă parte e evident faptul că din ce în ce mai mulți străini aderă la mediul business românesc.
O pondere semnificativă (48% din totalul grupelor de studiu demarate în perioada ianuarie – iunie 2017) au avut-o cursurile de nivel B1 și B2, Independent User conform Cadrului European Comun de Referință pentru limbi străine, unde majoritară a fost limba engleză. În acest caz, obiectivul central al cursurilor de limbi străine a fost îmbunătățirea competențelor lingvistice necesare angajaților în fluxul activităților zilnice la job.
„În general, angajatorii oferă beneficii sub forma programelor de training lingvistic cu scopul de a-și echipa angajații cu abilități de comunicare în mediul business, însă cu toții realizează că această oportunitate îi ajută pe angajați să se dezvolte și pe plan personal, nu numai profesional. Trainingul lingvistic este una din strategiile eficiente de motivare a angajaților, acționând foarte bine pe ambele planuri”, afirmă Delia Dragomir, Managing Partner Eucom.
Desigur, angajații se vor aștepta să perceapă o „upgradare” a nivelului lingvistic în timp real, iar confirmarea că au dobândit abilitățile necesare nu trebuie să întârzie. Vor solicita un program de training lingvistic care să le acopere nevoile și să le îndeplinească obiectivele, livrat în mod dinamic, care să le stimuleze participarea activă. De aceea, o abordare personalizată a programului de training (în funcție de nevoile cursanților) și integrată, care să vizeze toate abilitățile lingvistice, poate deveni o strategie de motivare și eficientizare a angajaților unei companii.
Autor: Delia Dragomir, Managing Partner Eucom
În 2002, Delia Dragomir a înfiinţat Eucom Business Language cu obiectivul de a aduce inovaţie în aria trainingului lingvistic din România. Are experienţă în management organizaţional şi cunoştinţe de leadership şi motivare. De asemenea, este consultant în programe de training dedicate corporate, implicându-se de la stadiul de design şi adaptare la specificul companiei, până la stadiul de implementare. Cu Delia ca Managing Partner, Eucom a devenit unul dintre cei mai importanţi facilitatori de servicii lingvistice, reunind peste 200 de traineri la nivel naţional şi livrând, în 2016, peste 170.000 de ore de curs.