Companiile din România trebuie să depună mai mult efort atunci când vine vorba de selectarea, integrarea și – mai ales – de reținerea personalului, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferinţa anuală a companiei.
,,Când ai o companie cu o reputație bună, când oferi un mediu de lucru inspirațional și condiții bune de lucru pentru angajați, te detașezi lejer de companiile concurente, poți atrage mai ușor candidați valoroși. Companiile românești ar trebui să facă mult mai mult pe partea de selecție, integrare și reținere a personalului.”, a spus Boldijar.
CEO-ul Bosch a precizat că, din punct de vedere HR, Grupul are o cultură organizațională deschisă, bazată pe colaborare, creativitate și diversitate și că investește constant în ,,crearea unor condiții de muncă inspiraționale”. De asemenea, angajații companiei au parte și de diverse beneficii extra (program de lucru flexibil, adaptat nevoilor fiecăruia, home office sau acces la diverse activități sportive și servicii medicale).
IoT și A.I. vor transforma felul în care muncim
Boldijar a mai spus că asistăm atât la transformarea modelelor de business, cât și la transformarea felului în care muncim: ,,IoT (n.r. Internet of Things) și A.I. (n.r. inteligența artificială) vor schimba modul în care trăim și muncim. Vedem, de asemenea, cum industria 4.0. aduce după sine și noțiunea de ,,work 4.0.” În modelul 4.0. oamenii sunt jucători-cheie, ,,work 4.0.” e un model în care oamenii și mașinile lucrează împreună, ca echipe inteligente. Asta se traduce prin mai puțină rutină și mai multă creativitate, dar și prin noi moduri de vizualizare și de operare.” Industria 4.0. și workplace 4.0. sunt concepte care au apărut prima dată în Germania pentru a duce productivitatea la nivelul următor și presupun noi moduri de înțelegere și de traducere a informației digitale, dar și noi moduri de interpretare a acesteia.
Bosch are aproximativ 4.800 de angajaţi în România, iar reprezentanții companiei estimează că numărul acestora va continua să crească și în 2017, mai ales în unitățile regionale din Blaj, Cluj şi Timişoara.
Investiții de 63 de milioane de euro în 2016 și creștere cu 22%, la 332 de milioane de euro
Compania a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creştere de 22 de procente faţă de anul anterior. Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere faţă de anul trecut de aproximativ 58 de procente. De asemenea, ca parte a angajamentului față de statul român, anul trecut Bosch a investit aproximativ 282 de milioane de lei (63 de milioane de euro).