Adobe România a fost desemnat Best Employer pentru al treilea an consecutiv în România, în categoria Medium Companies, conform studiului realizat anual de AON Hewitt. La studiu au participat 37 de companii cu 25,600 de angajați din care 13,400 de repondenți la sondaj.
„Studiul AON Hewitt este deosebit de important nu doar pentru a vedea cum ne plasăm în raport cu alte companii din România, ci și pentru a ne compara rezultatele proprii de-a lungul timpului. Am câștigat în ultimii trei ani titlul de Best Employer și asta validează faptul că avem un mediu de lucru sănătos și provocator, iar creșterea de la an la an a scorurilor obținute ne arată că ne dezvoltăm continuu în direcția bună. AON Hewitt BES este un studiu independent, realizat la nivel european după același standarde și proceduri, de aceea avem mare încredere în rezultatul său,” declară Cris Radu, Site Manager Adobe România.
Studiul realizat de AON Hewitt, intitulat „Best Employer Study” (BES) analizează nivelul de implicare al angajaților din trei perspective de comportament, luând în considerare răspunsurile anonime ale angajaților fiecărei companii. Cele trei comportamente analizate sunt ‘SAY’ – angajații care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează, în discuțiile cu prietenii, colegii sau clienții, ‘STAY’ -angajații care vor să rămână în companie pentru mai mult timp și care nu se gândesc să o părăsească și ‘STRIVE’ – angajații care depun un efort suplimentar pentru obținerea de rezultate pentru companie. Aceste comportamente pot fi influențate de gradul de satisfacție al angajaților pe anumiți factori, printre care sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputația angajatorului, atenția acordată angajaților, salariul, beneficiile, recunoașterea.
„Rezultatele studiului reflectă un feedback pozitiv pe care îl primim practic de la angajații actuali ai Adobe și având în vedere că ne creștem permanent echipa, este deosebit de important să știm că aceștia sunt motivați, dedicați, ca au un „engagement” bun cu organizația. Anul acesta am angajat peste 80 de ingineri software, iar anul următor ne propunem să creștem în continuare, în special în ariile de cloud computing și Big Data,” adaugă Cris Radu.
Printre avantajele care au contribuit la menținerea companiei în poziția Best Employer în ultimii 3 ani este faptul că echipele tehnice din Adobe România lucrează la proiecte interesante, recunoscute în lume, produse de top din Adobe la nivel global, precum și faptul că inginerii software din Adobe România nu fac suport și mentenanță, ci dezvoltă activ proiectele.
„Studiul ia in calcul o mulțime de factori, dar consider că unul dintre cei mai importanți este satisfacția de a dezvolta proiecte cu impact global. Sigur că toate celelalte beneficii, salariile, atmosfera de lucru, recunoașterea muncii sunt importante, însă cred că proiectele la care lucrează echipele de aici sunt ceea ce ne diferențiază cu adevărat de alte companii. Nu este puțin lucru să știi că proiectul dezvoltat de echipa ta a câștigat un Emmy pentru tehnologie sau că are o cotă de piață de 98% în Statele Unite, cum este cazul Primetime Authentication. Și acesta este doar un exemplu de proiect care se dezvoltă exclusiv în Adobe România”, precizează Cris Radu.
Aon Hewitt organizează anual studiul Best Employers în Europa Centrală şi de Est din anul 2001. Best Employers Study se adresează companiilor care au peste 50 de angajaţi şi cel puţin trei ani de activitate pe piaţa din România.
Studiul ajută factorii de decizie din companii să descopere care este nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaţilor, legătura lor emoţională cu firma în care lucrează, precum şi dacă există diferenţe între percepţia acestora şi cea a managerilor, astfel încât să poată lua măsuri cât mai eficiente. „Măsurarea nivelului de engagement în cadrul companiilor este cel mai important aspect al studiului. Best Employers Study oferă o imagine realistă, multidimensională, a situaţiei actuale şi identifică zonele asupra cărora angajatorii trebuie să-şi îndrepte atenţia pentru a îmbunătăţi sau a susţine nivelul de engagement”, spune Virginia Păuna, project leader la Best Employers România.
Metodologia după care se desfăşoară studiul a fost dezvoltată de Aon Hewitt, divizia de consultanţă şi outsourcing în domeniul managementului resurselor umane a Aon plc. Informaţiile obţinute de-a lungul timpului la nivel mondial au demonstrat că organizaţiile ai căror angajaţi au un nivel ridicat de engagement sunt cu până la 40% mai profitabile şi au un nivel al fluctuaţiei de personal cu 25% mai mic decât restul companiilor.