Acasa Agenda HR 5 lucruri care le activează potențialul și le fac viața mai ușoară experților în HR

5 lucruri care le activează potențialul și le fac viața mai ușoară experților în HR

11 min citire
0
0
727
hr specialist

Responsabilitatea unui expert în resurse umane trece dincolo de recrutare, organizare și menținerea culturii organizaționale. Iar când vrei să te dedici ca un profesionist jobului tău, aceste lucruri îți vor fi utile.

Responsabilitatea unui expert în resurse umane trece dincolo de recrutare, organizare și menținerea culturii organizaționale. Iar când vrei să te dedici ca un profesionist jobului tău, aceste lucruri îți vor fi utile.

Experții în resurse umane au rol extrem de important în cadrul oricărei companii: ei sunt cei care dirijează, recrutează și se asigură de bunul mers al lucrurilor. Niciun business nu poate funcționa fără forță de muncă bine aleasă, iar un departament de resurse umane livrează rezultate și ajută productivitatea companiei. Specialiștii în HR nu sunt străini de multitasking. Sarcinile de serviciu le testează capacitatea de organizare, iar greșelile nu au loc aici. De aceea, mai mult ca oricând, companiile au început să investească în dezvoltarea și implementarea tehnologiei în departamentele de resurse umane, iar rezultatele s-au văzut din plin.

Josh Bersin, fondatorul și CEO-ul companiei de HR Bersin, cu care colaboreaza Deloitte, spune că sumele investite de firme în dezvoltarea acestui departament cresc de la an la an. Numai în 2015, suma a crescut la 40 de miliarde de dolari, bani care s-au dus în dezvoltarea și implementarea unor resurse tehnologice: „Este imposibil sa fii lider în HR fără să fii implicat activ în tehnologie. Aceasta are puterea de a automatiza, stoca și implementa aproape tot ce facem, așa că avem nevoie de astfel de unelte, dacă vrem să ne facem munca mai ușoară”. Iată care sunt cele mai populare unelte tehnologice care le salvează timp prețios și le ușurează treaba profesioniștilor din HR:

Cum poți elimina orice greșeală de calcul a salariilor

Până acum câțiva ani, una dintre cele mai importante sarcini ale HR-ului era de a se asigura că fiecărui angajat i se calculează salariul corect, ținând cont de numeroși parametri: vechime, sporuri, legislația în vigoare, scăderea sumelor care compun taxele, eventualele beneficii fiscale, suma care le revenea angajaților pe drepturi de autor etc. Această muncă necesita o concentrare sporită și venea cu o responsabilitate uriașă. Acum însă, multe departamente de HR folosesc un soft flexibil, ușor de utilizat și de adaptat, care practic face treaba în locul lor. Cand vezi un astfel de program pentru calcularea salariilor, care îți oferă rapiditate și elimină riscul oricărei greșeli umane, îți dai seama cât de mult a evoluat modul în care ne facem treaba.

Un tool care îți organizează posturile și candidații care aplică la joburi

Orice manager de HR știe câtă muncă presupune recrutarea candidatului potrivit pentru un anume job. Nu de puține ori se întâmplă să te trezești cu sute de aplicații în inbox, multe aparținând unor candidați care nu se potrivesc cerințelor, iar timpul pe care îl petreci selectând și citind CV-uri pare interminabil. Există însă numeroase aplicații care îți permit să îți organizezi CV-urile printr-un mecanism de „drag and drop”. De aici, programul extrage informațiile candidaților și îi ordonează în funcție de cât de potriviți sunt, cel puțin pe hârtie, pentru postul respectiv. Rămâne la latitudinea ta să selectezi candidații care merg în etapa interviului, însă un astfel de program te scutește de citirea CV-urilor care nu au nicio legătură cu postul pentru care cauți angajați.

Cum ții mai ușor evidența concediilor

Angajaților trebuie să le fie ușor să își planifice din timp concediile, iar procesul poate fi ușurat pentru toată lumea când se renunță la deja învechita cerere de concediu. Există numeroase programe care țin evidența zilelor libere ale angajaților, le permit acestora să vadă oricând câte zile libere mai au de luat și când și le pot lua, astfel încât să nu interfereze cu concediile colegilor. De asemenea, multe oferă și funcții auxiliare, memorând date de naștere, astfel încât să vă puteți surprinde plăcut colegii de ziua lor. Pe de altă parte, aceste programe pot fi adaptate pentru a păstra informații și despre delegații: rezervări, diurnă, zborurile cu avionul și numărul de zile necesare.

Tehnologia mobilă ține evidența performanțelor angajaților

O aplicație care să le ofere managerilor posibilitatea de a-și evalua mai ușor angajații este un lucru în beneficiul tuturor. Angajații vor să le fie recunoscute meritele și să le fie recompensate performanțele, în timp ce și angajatorului îi servește să știe în permenanță care sunt oamenii de bază în compania lor. De asemenea, o astfel de unealtă le oferă specialiștilor în HR o soluție mai simplă pentru evaluările anuale, pentru că au toate datele organizate și stocate într-un singur loc. Multe astfel de programe pot fi accesate cu ușurință de pe telefonul mobil. Ori în condițiile în care oamenii petrec peste 50% din timpul lor online de pe smartphone, orientarea unei companii spre o politică de tip „mobile first” va aduce numai beneficii pentru productivitatea și bunul mers al afacerii.

Cum oferi feedback consistent și constant

Oferirea unui feedback eficient poate îmbunătăți performanțele angajaților, creează o punte de legătură cu aceștia, îmbunătățește retenția angajaților valoroși, scade costurile și sporește loialitatea angajaților. De aceea, orice companie trebuie să fie orientată spre eficientizarea sistemului de feedback. Un program în care să construiești un formular eficient și complet de evaluare, care să înregistreze rapid răspunsurile angajaților, este indispensabil oricărui departament de HR care vrea să fie profi.

Care dintre aceste instrumente ți se pare cel mai util? Pe care l-ai implementa pentru a salva timp și efort?

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: Robert Kneschke

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…