Acasa Agenda HR Fady Chreih:1/3 dintre abonații corporate suferă de o boală cronică

Fady Chreih:1/3 dintre abonații corporate suferă de o boală cronică

8 min citire
0
0
723

de Atena Enea

Piaţa serviciilor medicale private a depăşit 1 milion de abonamente de sănătate, dintre care Regina Maria număra peste 365.000 de abonamente. Reţeaua de sănătate Regina Maria a realizat un studiu la nivel naţional, care are la baza o analiză cantitativă şi calitativă a datelor interne ale reţelei, cuprinzând 1.464.383 de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaţilor corporate din peste 20 de industrii din România. Studiul arată impactul pe care îl au aceste abonamente asupra stilului de viaţă al angajaţilor.

„Cererea mare pentru pachetele medicale a însemnat, ca profit reinvestit, şi un numar mai mare de clinici private la nivel naţional, care au acoperit nevoile pacienţilor acolo unde statul a rămas descoperit. În prezent, portofoliul Regina Maria numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business-ul nostru”, a precizat Fady Chreih, CEO al reţelei de sănătate Regina Maria.

Studiul a demonstrat că angajaţii care au un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienţii neabonaţi, care merg la medic doar atunci când au nevoie. Aceasta în condiţiile în care, în ultimul an, 30% dintre români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri şi doar una din cinci persoane susţine că a mers la medic în scop preventiv. Angajaţii care au o mentalitate puternic axată pe prevenţie şi pe un stil de viaţă sănătos lucrează, în general, în companiile mari din industriile: IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanţe şi Asigurări (3%), Industria Auto (2%).

Abonaţii corporate ajung în medie de 6,6 ori la medic pe parcursul unui an. Dintre aceştia:

  • 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 şi 45 de ani. Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieţii, înţelegând importanţa prevenţiei şi influenţează pozitiv comportamentul medical al apropiaţilor.
  • 16% din totalul abonamentelor încheiate în reţeaua de sănătate Regina Maria aparţin membrilor de familie ai celor abonaţi.
  • 58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea familiei.

O treime din abonaţii corporate suferă de o boală cronică. Numărul afecţiunilor cronice identificate de medicii de la Regina Maria este direct proporţional cu numărul pacienţilor abonaţi din fiecare domeniu de activitate. Ca atare, cei mai mulţi dintre pacienţii diagnosticaţi cu boli cronice provin din domeniul Finanţe & Asigurări (18%) şi din industria IT (14%).

Pe de o parte, bolile cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viaţă solicitant şi dezordonat, iar pe de altă parte, tinerii au acces nerestricţionat la un medic specialist, prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite identificarea afecţiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt şi mai uşor de tratat.

Beneficiile abonamentelor de sănătate pentru o companie

„Cel mai important beneficiu non-salarial pe care o companie îl poate oferi unui angajat este abonamentul de sănătate, mai apreciat decât o mașină de serviciu sau un laptop, afirmă Fady Chreih.”

Companiile care oferă la angajare abonamente de sănătate construiesc branduri puternice și atractive pe piața muncii, acesta fiind un instrument important în fidelizarea angajatului, consideră Fady Chreih. Astfel energia și motivarea angajaților stau în mâinile angajatorilor.

Preţul unui abonament de sănătate variază între 39 şi 299 lei, iar pachetele Premium sunt cele mai solicitate, fiind urmate de cele de Medicina Muncii.

Industriile cu cel mai mare consum de abonamente de sănătate

 IT, Automotive și Finance sunt segmentele în care Reţeaua de sănătate Regina Maria este lider pe piața abonamentelor de sănătate. Sunt industriile cu cel mai număr mare de angajați, promotori ai unui stil de viață sănătos.

Un pachet medical complet cuprinde un abonament însoțit de o asigurare de sănătate. Cele două produse sunt complementare şi acoperă integral toate nevoile medicale ale unui angajat.

„Criteriul de alegere a beneficiilor pentru angajați nu ar trebui să fie deductibilitatea fiscală, ci nevoile medicale ale acestora.Beneficiul fiscal nu înseamnă și beneficiu pentru angajat, susţine Fady Chreih.”

 

 

 

 

 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…