Acasa Agenda HR Starea de bine a angajaților, fundația organizației viitorului

Starea de bine a angajaților, fundația organizației viitorului

15 min citire
0
0
926

Bunăstarea angajaților este o componentă esențială a unui mediu de lucru și a unei organizații sănătoase. Companiile care promovează bunăstarea le facilitează angajaților modul de a gestiona nivelul de stres, menținând în același timp un mediu pozitiv și productiv. Starea de bine se poate referi la sănătatea mentală și fizică, precum și la lucruri mai complexe, cum ar fi nivelul de satisfacție și implicare.

Ce este bunăstarea angajaților?

Bunăstarea angajaților este definită ca sănătatea generală mentală, fizică, emoțională și economică a angajaților dvs. Este influențată de diverși factori, cum ar fi relațiile lor cu colegii de muncă, deciziile pe care le iau și instrumentele și resursele la care au acces. Orele, salariul și siguranța la locul de muncă au, de asemenea, un impact semnificativ asupra bunăstării angajaților.

Factorii externi contribuie și ei la bunăstarea angajaților. Stresul în jurul unor probleme precum locuința, sănătatea și familia joacă toate un rol în performanța la locul de muncă. Cu toate acestea, angajatorii pot recunoaște că nu au control asupra a ceea ce are loc după orele de program, în timp ce își asumă responsabilitatea pentru ceea ce pot face pentru angajații lor.

De ce contează bunăstarea la locul de muncă?

Este de datoria angajatorilor să ofere lucrătorilor lor sprijinul și îngrijirea necesare pentru sănătatea lor fizică și psihică. În ciuda acestui fapt, multe organizații încă nu au o strategie dedicată de bunăstare. O strategie de bunăstare poate ajuta angajații să se simtă apreciați și sprijiniți la locul de muncă. De asemenea, poate îmbunătăți implicarea angajaților și poate motiva echipele din întreaga companie pentru a-și atinge obiectivele.

În mod clar, bunăstarea angajaților este un element fundamental al tuturor organizațiilor. Chiar dacă compania dumneavoastră este mai mică sau într-un domeniu diferit, este posibil să descoperiți că există o mulțime de modalități semnificative de a îmbunătăți calitatea vieții pentru toți cei implicați. A fi proactiv în ceea ce privește bunăstarea angajaților acum poate îmbunătăți sau chiar salva vieți în viitor.

Ce pot face angajatorii?

Mihaela Ioniță, Head of Human Resources ING Bank Romania a fost invitată în cadrul evenimentului FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI | Ediția a XVII-a, care a avut ca temă The Challenger Mindset for Leaders. Is Wellbeing the new Engagement?, să ne vorbească despre starea de bine a angajaților ca fiind fundația organizației viitorului. Flexibili, agili și digitali, așa a descris Mihaela Ioniță angajații din zilele noastre. Prezentarea acesteia a fost despre un studiu de caz ING care demonstrează în ce fel flexibilitatea organizațională obținută pe baza metodologiilor Agile generează starea de bine în rândul angajaților și despre abilități noi de leadership: de la săptămâna de lucru de patru zile, la programele de wellbeing și continuous learning.

ING a implementat câteva proiecte, au avut rezultate eficiente anul trecut și au continuat cu ele și anul acesta. Iată așadar câteva idei din prezentarea Mihaelei Ioniță despre cum se întâmplă la ei în organizație:

Starea de bine a angajaților – în strânsă corelație cu performanța acestora: pentru că „le pasă de oamenii lor”, au implementat diverse programe pentru ca angajații să aibă grijă de Sănătatea mintală/emoțională, de Sănătatea fizică, de Sănătatea socială și, bineînțeles, de Sănătatea financiară.

Sănătatea mintală/emoțională – pe ce pun accent:

  • Exprimarea aprecierii și recunoașterea meritelor
  •  Echilibrul între muncă și viața personală/ work-life balance
  •  Gestionarea stresului și creșterea rezilienței
  •  Prevenirea izolării și a stării de singurătate
  • Combaterea stării de epuizare/ burnout
  •  Promovarea metodelor de lucru sănătoase
  •  Lideri empatici, care ascultă nevoile angajaților
  •  Încrederea de a delega sarcini complexe
  •  Wellbeing în întreaga organizație

Ce au făcut în anul care a trecut și continuă și anul acesta:

  • Ședințe individuale de psihoterapie – Peste 200 sesiuni gratuite de psihoterapie utilizate in clinica sau online, in 2022
  • Terapeutul de gardă 24/7 – Acces nelimitat 24/7 la o linie telefonică pentru sprijin emoțional, pentru situații dificile, pe plan profesional sau personal
  • Multiple sesiuni de discuții/ webinarii – Cum poți evita și recunoaște semnele instalării stării de epuizare/ burnout–ului?, Refacerea resurselor de energie și a echilibrului prin vacanță/ Importanța timpului liber, Perfecționism vs. valoare personală, Despre empatie și stima de sine în lumea VUCA, Despre gestionarea emoțiilor și comunicarea eficientă, Parenting & recomandări practice.

Sănătatea fizică – pe ce pun accent:

  • Obiceiuri sănătoase la birou și acasă
  • Sănătate prin prevenție – sesiuni gratuite de screening
  • Alimentație echilibrată
  • Clase de sport
  • Promovarea comunităților sportive în ING
  • Sesiuni gratuite de masaj la birou

Ce au făcut în 2022 și continuă în 2023:

  • Sesiuni gratuite de screening – Peste 300 screening-uri efectuate în 2022
  • Sesiuni de masaj – Peste 1400 sesiuni de masaj realizate la birou în 2022
  • Activități distractive – Pedalăm pentru smoothie/ Smoothie bike
  • Clase de sport și comunități sportive – Peste 300 clase pilates, yoga, fitness și stretching în 2022, 8 comunități sportive, 500 membri activi – alergare, fotbal, volei, baschet, tenis, ping pong, hiking și ciclism
  • Workshop-uri & webinarii – Exerciții pentru îmbunătățirea posturii la birou, Nutriția pentru creier productiv și performant, Cum influențează somnul și stresul productivitatea creierului, Cum încetinim îmbătrânirea creierului.

Sănătatea financiară – O cultură a performanței, care recompensează rezultatele

  • O cultură a performanței : rezultate măsurabile cantitative (pe baza obiectivelor de performanța) & calitative (modul în care este obținută performanța), sistem de Rewards & Recognition care recompensează performanța
  • Buget lunar de beneficii flexibile – A crescut chiar în acest an după discuțiile cu Reprezentanții Angajaților
  • Webinarii pe teme de sănătate financiară – “TU și banii tăi”, cum să îți gestionezi bugetul, cum să economisești, sesiuni de macroeconomie pe înțelesul tuturor.
  • Învățarea continuă, de oriunde și oricând – Platforma MyLearning – agregator de platforme, printre care și acces la platforma Udemy – cu mii de cursuri pentru dezvoltarea competențelor soft și a celor tehnice.

Sănătatea socială – Modul de lucru hibrid, preferat în ING – flexibilitate și coeziune cu echipa

Work from home – mai mult timp petrecut cu familia și hobby-uri, un program mai flexibil în timpul zilei și timp câștigat

De la 14% înainte de pandemie, la 95% în pandemie și la 81% în prezent

  • 1 zi de lucru la birou/ săptămâna, agreată împreună cu echipa, pentru componenta socială și dezvoltarea spiritului de echipă
  • Platforma internă Yammer – cele mai noi știri din ING, pentru a interacționa și a menține mediul profesional distractiv
  • Întâlniri virtuale, townhall-uri și webinarii

Programul cu 4 zile de lucru, extrem de apreciat în ING

„Flex work” implementat din februarie 2023:

  •             4 zile/ 9ore, 1 zi/ 4 ore și 0.5 zile libere săptămânal sau
  •             8 zile/ 9 ore, 1 zi/ 8 ore și 1 zi liberă la 2 săptămâni

Program de la distanță, chiar și din altă țară, pentru 30 zile/ an.

Birouri flexibile, zone de concentrare și de relaxare

Potrivit modului de lucru de tip Agile, în sediul central ING din Expo Business Park, spațiile de lucru sunt flexibile, iar angajații au posibilitatea de a-și alege locul în care doresc să lucreze.

  • Birouri „flexibile”
  • Zone dedicate concentrării
  • Spații de colaborare: formale (săli de ședințe) și informale (deschise, cu fotolii și canapele)
  • Zone de relaxare (cu fotolii de masaj, mese de ping-pong, biliard, fussball, coș de baschet, bandă de alergat)

Nimeni nu are un birou personal, nici măcar CEO-ul.

Pentru a viziona întreaga prezentare, accesați acest link.

Pentru a viziona întreg evenimetul, accesați pagina oficială.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…