Acasa Performance Jurnal de călătorie. Employee Experience pentru angajat

Jurnal de călătorie. Employee Experience pentru angajat

11 min citire
0
0
1,117

de ROXANA ENE-MOCANU, Chief Game-Changer Officer, Noosfera

  • JURNAL DE CĂLĂTORIE. EX PENTRU ANGAJAT

Care este percepția colegilor voștri asupra locului în care muncesc?

De la interacțiunile cu angajatorul (începând de la primul contact cu recrutorul), până la încheierea colaborării, interval închis); de la cele mai importante momente din carieră, care au avut loc in organizația voastră, până la accesul la tehnologie și spațiul de lucru. Toate alcătuiesc Employee experience (EX), adică percepțiile pe care un angajat le strânge din fiecare „popas“ pe care il face in călătoria sa profesională, într-o perioadă de timp delimitată de durata contractului de muncă. Toate aceste percepții in%uențează ceea ce simte o persoană referitor la misiunea, cultura organizației și a brand-ului de angajator. Iar aceste sentimente afectează nivelul engagement-ului, al retenției, al performanței și al acumulărilor profesionale.

  • EX PENTRU PRACTICIENII DE HR

Employee experience (EX) este definită de CIPD, Chartered Institute of Personnel and Development, ca fiind o abordare holistă asupra engagement-ului, wellbeing-ului și a vocii angajatului. Standardul profesiei propus nouă de CIPD definește principalele repere de competență în aria EX pe patru paliere de senioritate.

Ce ar trebui să cunoască un HR Specialist în domeniul EX?

1. Instrumente de lucru specifice EX, care stimulează creșterea engagement-ului, încurajează organizația să asculte vocea angajatului

2. Cum să evalueze practicile de management și comportamentale si impactul pe care îl produc asupra EX.

3. Diferite elemente ale procesului de onboarding și modul de administrare a acestui proces.

4. Să studieze factorii care impactează starea de bine (wellbeing) a angajaților și să fie în măsură să creeze un mediu de lucru propice acesteia.

5. Să cunoască diferite moduri de îmbunătățire continuă a relațiilor de lucru începând cu fundamentarea lor pe încredere.

6. Să evalueze percepția asupra brandului de angajator și să identifice moduri de a capitaliza acest brand.

7. Să evalueze impactul politicilor de personal asupra EX.

8. Să fie în măsură să utilizeze diferite metode și canale de comunicare și să poată evalua impactul fiecăruia.

  • OPORTUNITĂȚI DE CARIERĂ ȘI DEZVOLTARE PENTRU PEOPLE MANAGERI ȘI PENTRU SPECIALIȘTI

O variabilă importantă în ecuația EX este tehnologia folosită pentru People Data. Nevoia de a utiliza platforme integrate, care să le ofere tuturor angajaților acces rapid la toate informațiile care le însoțesc parcursul, stimulează dezvoltarea unei industrii noi, employer of record (EOR). Aceasta antrenează agilitatea proceselor de recrutare la nivel global, ca și o experiență pozitivă a angajaților în procesul de mobilitate internă, o mai riguroasă înțelegere a nuanțelor regionale din piața de talent și o echipare corespunzătoare pentru viitor. „We had been trying to encourage our employees and consumers to use digital channels. with the experience of the pandemic this has become a flood – people now see digital as non-negotiable for a much wider range of activities” (Leanne Cutts, Chief Marketing O&cer (CMO), HSBC). Alături de educarea nevoii de EX în rândul angajatorilor, vestea bună pentru practicienii specialiști este că domeniul EX le poate imbogăți portofoliul profesional cu o arie de complexitate operațională medie, aducătoare de multă satisfacție.

  • EX PENTRU ANGAJATORI

Călătoria pe care angajatul o face de-a lungul unui ciclu de angajare (employee lifecycle) este alcatuită din șapte etape cruciale, delimitate de procesele de Human Resources și definite de contribuția managerilor organizației.

1. ATRAGEREA TALENTULUI
Care elemente de cultura organizațională vom scoate în evidență pentru a atrage cel mai bun talent?

2.RECRUTARE SI SELECTIE
Procesul de selecție este onest, echilibrat si deschis tuturor? Reușim atragerea celor mai performanți candidați?

3. ONBOARDING
Perioada de onboarding permite angajatului să-și valideze decizia de a se alătura echipei noastre? Pot angajatii să experimenteze valorile organizației încă din timpul onboarding-ului?

4. ENGAGEMENTUL
Se simt angajații plini de entuziasm, energie și implicați în munca pe care o fac? Au ocazia să-și construiască parcursul profesional pe baza punctelor lor tari, a misiunii și a credințelor proprii?

5. PERFORMANȚA
Cum este perceput procesul de evaluare a performanței? Are capacitatea de a le ridica și a le împlini așteptările?

6. DEZVOLTAREA
Top performerii se văd in viitor alături de organizația noastră? Le oferim parcursuri de carieră %exibile și personalizate? Îi sprijinim cu coaching și mentorat?

7. DESPĂRȚIREA
Cum arată competitorii noștri de pe piața de talent? De ce pleacă angajații cei mai performanți sau cu potențialul cel mai înalt? Ce fel de experiență produce programul nostru de Exit? Cum putem constitui un Club Alumni?

  • EX PENTRU PIAȚA MUNCII.

Cum putem îmbunătăți Employee Experience? Cel mai bun semn de apreciere din partea angajatorului este recompensa $nanciară. În zilele noastre oamenii așteaptă de la un job mai mult decât o recompensă corectă și obișnuitele bene$cii însoțitoare. Știința comportamentală susține că angajații au nevoie să se simtă inspirați și să iși gasească o motivație intrinsecă pentru o performanță mai bună, de exemplu să le placă ceea ce fac și să înțelagă impactul pe care îl produce munca lor.

  • CE NE REZERVĂ VIITORUL?

În anul care se apropie, angajatorii se vor confrunta cu o recesiune paralizantă a pieței de talent. În vreme ce creșterea economică încetinește, angajatorii fie iși reduc personalul, fie îngheață procesele de recrutare, investesc tot mai prudent în dezvoltarea angajaților. Companiile orientate către măsuri contra-recesiune vor încetini investiția în EX și vor fi gata sa plătească prețul. Patru din zece companii își dispută cu angajații lor teritoriul proaspăt cucerit al muncii hibride și vor suporta consecințele unei eventuale „victorii“. Ne putem păstra angajații și privilegiile de angajator preferat doar dacă depunem eforturi să înțelegem, reinventăm, remodelăm și testăm, luăm act și recreăm o nouă experiență de muncă, potrivită cu aspirațiile unei de piețe de talent multigeneraționale, în condiții de sărbătorire a diversității și incluziunii.

Photo by Kelly Sikkema on Unsplash


Acest material a fost preluat din Revista HR Manager cu numărul 72.

Pentru a viziona un preview al revistei, click aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Performance

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Adina Mărculescu: “Lecția pe care am învățat-o a fost importanța anticipării schimbărilor și a pregătirii pentru situații neprevăzute”

Continental Hotels, unul dintre cele mai cunoscute lanțuri hoteliere din România, reprezin…