Satisfacția angajaților a fost dintotdeauna o prioritate pentru organizațiile cărora le pasă de oameni și care pun mereu în centrul preocupărilor lor starea de bine a acestora.
de LUIZA MÜLLER
Cred cu tărie că un lider adevărat nu trebuie să piardă niciodată din vedere componenta umană care aduce valoare businessului și, mai ales, să nu neglijeze particularitățile angajaților. Într-o organizație mare, ca a noastră, în care fiecare are rol individual, dar și în echipă, ne asigurăm permanent că bunăstarea personală e o constantă; ea este cea care face lucrurile să se miște, până la urmă.
Revenind la cum am făcut noi lucrurile, înainte de pandemie, capitolul engagement părea ceva simplu de parcurs: angajarea noilor colegi se făcea față în față, ne întâlneam în spații de lucru colaborative pentru a co-crea în proiecte transversale, inovam și ne bucuram de reușite cu strângeri de mână și zâmbete. Când COVID-19 ne-a luat prin surprindere, am fost forțați să ne adaptăm rapid și să ne repliem peste noapte, pentru a asigura sănătatea și siguranța tuturor colegilor noștri.
Pentru mine, comunicarea a reprezentat cheia în descoperirea de noi oportunități de spații de lucru online, de colaborare, inovare, dar și de socializare, precum și de menținere a sentimentului de apartenență la un grup de oameni care împărtășesc un set de valori comune și găsesc scop în munca lor.
De la aplicații pentru întâlniri de echipă sau unu-la-unu, status pe proiecte sau pur și simplu de celebrare a succesului ori a unei zile de naștere, până la programe de wellbeing digital în zona de sprijin specializat psihoemoțional 24/7, yoga, nutriție sănătoasă, timp liber pentru părinți sau team-buildinguri online dedicate celor mici – toate acestea ne-au dovedit că angajamentul oamenilor nu este altceva decât un dialog deschis între aceștia și organizație.
În mod particular pentru organizația noastră, am ascultat cu atenție nevoile exprimate de colegi în sondajele Pulse recurente lansate în companie de la începutul pandemiei și până acum și am răspuns cu soluții adaptate pe nevoile lor. Ne-au ajutat foarte mult în gestionarea situației aceste răspunsuri primite și am reușit să conturăm, prin intermediul lor, un plan intern de acțiune care a fost adaptat pe parcurs, în funcție de cum au evoluat lucrurile în extern.
Pentru noi, cultura nu sălășluiește în interiorul unei clădiri de birouri. Ea e compusă dintr-o comunitate de oameni frumoși, pentru care merită să ne dăm peste cap zi de zi pentru a le oferi condițiile necesare de a atinge performanța dorită, fie că vorbim de asigurarea unui echilibru între viața personală și cea profesională, program flexibil, muncă de oriunde sau în format hibrid, fie că alegem să îi învestim pe colegii noștri cu autonomie, respect și încredere în acțiunile și deciziile de business pe care le iau.
Închei cu o încurajare, care sper să fie, în această perioadă, un îndemn pentru toți colegii mei, dar și pentru colegii din industrie: vremurile sunt complicate și foarte diferite de ceea ce știam, dar fiecare dintre noi își poate găsi motivația interioară de a merge mai departe. Eu, spre exemplu, sunt recunoscătoare pentru că trăiesc, pentru că sunt sănătoasă, pentru că e pace și pentru o mulțime de alte lucruri bune din viața mea. Pentru că toate mă motivează să depășesc momentele grele, încerc să le transmit și colegilor din echipa mea și din companie acest optimism și să-i fac să-și găsească resortul intern pentru a trece peste orice greutăți. Doar așa putem să rezistăm provocărilor și să le fructificăm.
„Noi, la Orange, ne asigurăm permanent că bunăstarea personală a angajaților e o constantă.”
.
Acest material a apărut în Revista HR Manager,
numărul 65, ediția iulie-septembrie 2020.
Pentru abonare, click aici.