Dacă companiile ar putea comanda un pachet care conține „creștere durabilă” de la o companie precum Amazon, totul ar fi mult mai ușor. Adevărul este, însă, că e nevoie de multă muncă pentru a construi o organizație axată pe dezvoltare.
Pentru asta este nevoie ca toată compania să împărtășească aceeași mentalitate: eșecul și provocările să fie văzute ca trepte spre dezvoltare, învățare și creștere per total. Îți explicăm mai jos 4 strategii pe care le poți folosi pentru a avea o companie cu o creștere durabilă.
1. Începe prin a încuraja învățarea
Creșterea este o consecință naturală a învățatului. Chiar dacă angajezi oameni talentați, e important să îi stimulezi să învețe constant pentru a evita stagnarea. Cel mai ușor poți face o triere la începutul procesului de angajare, cerând personalului de la Human Resources să se axeze pe disponibilitatea noilor recruți de a crește alături de firmă.
În interviul de angajare, pot fi strecurate întrebări despre trecutul și hobby-urile angajatului, structurate astfel încât să identifice dacă candidatul are o pasiune pentru învățat și dezvoltare.
2. Obține rapoarte și apoi discută despre performanța companiei
Nu trebuie să faci presupuneri, e bine mereu să ai date despre problemele despre care vrei să discuți. Apoi, discuțiile ar trebui să aibă mereu ca scop final evoluția firmei: ce valoare oferă produsele companiei clienților, analiza profitabilității și exemple ale competitorilor. Un exemplu de companie din România care a crescut mult în ultimii ani este Arabesque, condusă de Cezar Rapotan.
E important ca tu, în poziție de leader, să ai în vedere contribuția, feedback-ul și sugestiile fiecărui angajat, indiferent de departamentul în care lucrează sau de poziția pe care se află. Toate mințile pot contribui la succesul afacerii.
3. Oferă angajaților posibilitatea de a participa la traininguri
Un program de traininguri pus la dispoziția angajaților poate fi un mod de a ajuta dezvoltarea firmei. Astfel, îți poți ajuta angajații să își seteze țeluri, să își urmărească progresul în timp ce supervizorii le pot oferi feedback constant pentru a-i ajuta să evolueze.
Un exemplu bun de companie externă care a făcut asta este RMSI, o firmă indiană de servicii IT. Aceasta a fost declarată cel mai bun loc de lucru, chiar peste Google, companie recunoscută pentru facilitățile sale.
4. Lasă timp pentru creștere
Inovația nu poate avea loc dacă angajații sunt mereu foarte ocupați cu munca. Companiile trebuie să organizeze timpul celor care lucrează pentru ca acestora să le rămână timp să facă brainstorming, să experimenteze, să facă greșeli, să colaboreze și să fie entuziasmați de dezvoltare – atât la nivelul carierelor personale, cât și al organizației.
Ia exemplu de la Google, care are o politică de 20% : angajații sunt încurajați să își petreacă 20% din timpul de la muncă lucrând la alte proiecte – dintre care multe s-au transformat în produse bine-cunoscute ale celebrului brand.
Nu există o soluție universală, companiile trebuie să se gândească constant la moduri în care să își stimuleze angajații și imaginația lor. E important să reții că pentru a crește trebuie să fii mereu atent la nevoile angajaților și clienților tăi.
Sursă foto: Shutterstock