Acasa Agenda HR 4 beneficiii extra-salariale pentru angajați și care se traduc în câștiguri enorme pentru companie

4 beneficiii extra-salariale pentru angajați și care se traduc în câștiguri enorme pentru companie

7 min citire
0
0
534

Un pachet de beneficii bine gândit aduce câștiguri enorme pentru companie și îi mulțumește și pe angajați.

Când vine vorba despre mulțumirea angajaților, cei mai mulți manageri se gândesc în mod automat la bonusuri sau la creșteri salariale. Aceste modalități de a motiva angajații au efect pe termen scurt, iar adevăratele instrumente prin care o companie poate să își țină personalul motivat sunt beneficiile bine gândite și programele de corporate wellbeing. Iată ce ar trebuie să includă programele acestea:

 

  • Angajații care au acest beneficiu și îl folosesc sunt mai productivi, mai creativi și lipsesc mai rar de la serviciu

 

Persoanele care și-au făcut un obicei din a face sport zilnic au mai multă energie, se concentrează mai bine și sunt mai disciplinate în ceea ce privește abordarea task-urilor. Mai mult decât atât, cum activitatea fizică este unul dintre pilonii unui stil de viață sănătos, încurajarea angajaților să facă mai mult sport va duce la un absenteism scăzut și la un număr mult mai mic de zile de concendiu medical luate de angajați.

Punându-le la dispoziție angajaților un astfel de card îi încurajezi să facă mai multă mișcare. El nu le oferă doar beneficiul de a merge la o sală de fitness fără să mai plătească un abonament, ci le dă și posibilitatea să încerce mai multe activități, de la yoga la crossfit. Cardul le va fi de mare folos angajaților care deja practică un sport, dar îi va determina și pe ceilalți să încerce o activitate sportivă.

 

  • Grija sporită pentru sănătatea angajaților înseamnă grijă pentru bunăstarea companiei

 

Dacă o companie vrea ca personalul său să fie cu adevărat productiv, trebuie să îi asigure cel mai important lucru de care ține eficiența acestuia – sănătatea. Abonamentul la o clinică privată se numără printre cele mai apreciate beneficii extra-salariale în țara noastră, iar dacă el nu se regăsește încă în pachetul angajaților tăi, acest lucru trebuie remediat cât mai repede.

Grija pentru sănătatea angajaților ține și de programe de wellness precum masajele de relaxare la birou, un program de tipul ziua fructelor” sau un curs despre nutriția sănătoasă.

 

  • Un program care să includă dezvoltarea unor abilități utile la locul de muncă

 

Angajații își doresc de la companiile în care lucrează să investească în ei și în dezvoltarea lor profesională. De programele acestea vor profita și angajații, care vor deprinde noi abilități, dar și compania, pentru că salariații se vor perfecționa.

Câteva exemple în acest sens sunt cursurile de leadership, de public speaking sau cele de dezvoltare personală. De mare ajutor sunt și prelegerile cu invitați din zona business, care să-i inspire pe angajați. Acestea se pot organiza la sediul firmei, însă poți lua în calcul și posibilitatea de a trimite angajații la conferințe de specialitate, plătite de companie, desigur.

 

  • Beneficiile care nu costă nimic, ci presupun doar puțină flexibilitate

 

Deși nu sunt beneficii propriu-zise, ele intră adesea în oferta companiilor și sunt și mai des motivele care îi atrag pe candidați către un anumit loc de muncă. Este vorba despre programul flexibil și posibilitatea de a lucra de acasă. Deși o mulțime de manageri consideră că lucratul de acasă se va traduce în întârzieri, în realitate, angajații sunt mai odihniți pentru că nu mai petrec timp pe drum, se concentrează mai bine și au parte de mai puține elemente care să le distragă atenția. Când se lucrează de acasă nu există discuțiile și cafeaua de la începutul programului și nici întârzieri din cauza traficului.

Care dintre aceste beneficii le oferă deja compania în care lucrezi tu?  

Sursa foto: Shutterstock

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…