Acasa Planeta HR Organisational Development (1) What’s in „Employee Engagement” for me?

(1) What’s in „Employee Engagement” for me?

14 min citire
0
0
771

Un „instrument” de leadership cu impact emoțional, care contribuie la managementul performanței organizaționale.

de ILEANA PÂRVU, GENERAL MANAGER IIS ROMÂNIA

În urmă cu 20 de ani, pe când lua „naștere“ compania Ipsos Interactive Services (IIS) în piața locală, internetul era la începuturi și nu se discuta prea mult nici despre digitalizare, nici despre performanța generată de programe sofisticate de engagement.

Compania a pornit la drum cu o mână de oameni cu spirit întreprinzător și vizionar, pentru ca ulterior să devină parte a grupului internațional de cercetare de piață – Ipsos, o organizație pentru care standardele de calitate, securitate, viteză și eficiență reprezintă cheia succesului. Afacerea s-a dezvoltat, iar numărul de angajați a crescut exponențial la peste 1.000 numai în România (București și Brașov), și peste 1.700 la nivel global, determinând o viziune diferită asupra afacerii, a modului de comunicare cu angajații și clienții sau a celui în care se desfășoară procesele interne.

Noul context tehnologic a schimbat ireversibil atât dinamica pieței (au dispărut anumite joburi sau industrii și s-au format altele), cât și pe cea organizațională, în care metodele tradiționale de management al performanței, de analiză a factorilor care influențează fluctuația personalului și motivare a noilor generații au început să-și piardă eficiența. „Noua Ordine Organizațională“, dictată, așadar, de o „Nouă Ordine Tehnologică“, a plasat echipele de HR și pe cele de leadership într-un altfel de parteneriat în care nu s-a mai discutat doar despre modul în care „facem business“, ci și despre pârghiile de colaborare cele mai eficiente care să faciliteze construirea unei strategii integrate de „Employee Engagement (EE)“, acest aspect conducând implicit la performanță.

„PE TERMEN LUNG, REZULTATELE EXCEPȚIONALE POT FI OBȚINUTE DOAR CU ANGAJAȚI MOTIVAȚI”

Pentru Ipsos Interactive Services (IIS), motivarea și retenția angajaților reprezintă o preocupare activă, iar în ultimii ani, acestea au devenit un obiectiv central fără de care nu mai putem vorbi despre obținerea performanței și rentabilitatea afacerii. O persoană care se alătură companiei noastre o face cu toată deschiderea și încrederea. Aceasta își aruncă „în mâinile noastre“ ancora creșterii și maturizării sale și se așteaptă să i se creeze o platformă cu multiple oportunități, dar și cu mentorii potriviți care să o sprijine în parcursul său. În acest proces, compania și liderii devin un punct de referință în ciclul său de dezvoltare, dar și locul în care aceasta are nevoie să se simtă ascultată, înțeleasă și ajutată să-și atingă obiectivele profesionale și să-și mențină în echilibru toate celelalte planuri ale vieții.

Pornind de la aceste premise, IIS și-a dorit un reshape complet al modului în care privește și implementează programele interne de „employee engagement“ și o înțelegere holistică asupra tuturor aspectelor care sunt relevante în organizație.

Pentru acest lucru:

  • am derulat mai multe studii interne de opinie având obiectivul de a ne clarifica „relația“ angajaților noștri cu compania, clienții sau managementul, precum și percepția acestora despre programele actuale de compensații și beneficii, dezvoltare în carieră, cultură organizațională sau mediul de lucru; cele din urmă informații ne-au oferit sprijin inclusiv pentru identificarea diferențiatorilor companiei în calitatea sa de angajator;
  • am analizat ciclul de viață al unui angajat din faza în care ne descoperim și ne plăcem reciproc, până în aceea în care acesta decide să se îndrepte spre alte oportunități, observând astfel zonele „sensibile“ și importante asupra cărora merită să investim atenție și resurse financiare/non-financiare pe termen mediu și lung (de exemplu: training și dezvoltarea în carieră, relația cu managementul sau cultura organizațională).

Odată aliniate perspectivele, am conturat sub umbrela unui singur program 6 zone principale de interes, iar în ele am înglobat cele mai relevante proiecte care pot contribui activ și atractiv la crearea unei experiențe cât mai plăcute pentru oricine pășește în organizația noastră.

UN PROGRAM „INSTRUMENT” ÎN BENEFICIUL TUTUROR

Comunicat sub sintagma „What’s in ‘EE’ for me?“, programul de „employee engagement“ al IIS se construiește ca un parteneriat activ și deschis între funcțiunea de resurse umane și leadershipul companiei, în beneficiul tuturor. În același timp, este gândit (și) ca un dialog interactiv și constructiv, permanent, între echipele de management, ca principal „ambasador“ al Programului, și angajații companiei a căror „voce/dorință“ are nevoie sa fie ascultată și reprezentată.

Privind din unghiul managerial, și dorindu-ne să venim în sprijinul liderilor noștri cu „instrumentele“ potrivite, am desfășurat o serie de inițiative specifice care să le sporească nivelul de cunoștințe și să le extindă viziunea.

Dintre acestea: assessment centers, workshopuri de leadership & management sau traininguri de coaching. În același timp, am organizat întâlniri dedicate Programului, cum ar fi: mese rotunde, workshopuri, traininguri, town hall-uri, inspiro-cornere, care permit accesul la o serie de materiale inspiraționale atent selecționate, utile pentru documentarea și aprofundarea noțiunilor de onboarding, feedback pozitiv și management al echipelor, management al conflictelor și altele.

Pentru comunicarea Programului către angajații organizației ne-am folosit de toate canalele existente – e-mail, Intranet, grupuri de lucru, materiale de marketing sau town hall-uri. Indiferent de canalul folosit, am creat contextul prin care colegii noștri să înțeleagă că „vocea“ lor este auzită și reprezentată mai departe de către manager, HR sau alți parteneri interni relevanți.

În spațiul organizațional, un angajat își dorește să aibă un cuvânt de spus, să simtă că face parte dintr-o echipă sau o comunitate, că se dedică unui obiectiv comun, că este apreciat și recompensat corespunzător și că poate găsi cadrul potrivit pentru construirea unei cariere.

De asemenea, am încurajat ideea că prin propria sa „voce“, angajatul nostru devine o parte activă, vie a acestui proces, încurajându-l să se implice emoțional în viața organizației din care face parte și să contribuie la succesul acesteia prin propria viziune. Așadar, din perspectiva noastră, printr-o prezență dinamică a tuturor în planul organizației, Programul „What’s in ‘EE’ for me?“ devine o misiune comună pentru toți membrii companiei, iar acest lucru returnează satisfacții valoroase pe termen lung cu beneficii multiple pentru noi toți.

ENGAGEMENTUL O PREOCUPARE GLOBALĂ

Potrivit rezultatelor studiului AON Hewitt* publicat în anul 2018, cu privire la „Trendurile Globale de Employee Engagement“ (studiu la care au răspuns 8 milioane de angajați din peste 100 companii și 60 de industrii), rata engagementului a crescut din 2011 și pînă anul trecut cu aproape 10% la nivel global. Rezultatele arată astfel o preocupare în creștere a multor angajatori față de programele de motivare.

Angajații din Europa, spre exemplu, au punctat recunoașterile profesionale, dezvoltarea în carieră și EVP-ul organizațional ca având nevoie de îmbunătățiri, considerând managementul senior principalul driver și ambasador al engagementului. Așadar, engagementul reprezintă un punct strategic care ar trebui să intre în preocupările oricărei companii, din orice industrie.

Succesul unui astfel de Program depinde direct de modul în care toți partenerii interni contribuie și se raportează la acest proces. În condițiile unei piețe a muncii cu deficit mare de talente, astfel de inițiative și responsabilitatea cu care sunt gândite și implementate pot influența pozitiv sau negativ reputația unei companii în piață, dar și decizia unui candidat de a i se alătura sau de a rămâne.

ileana-parvu

 

Va continua…

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Organisational Development

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…