Acasa Agenda HR Inovatoare în medicină

Inovatoare în medicină

16 min citire
0
0
795

de Atena Enea

A absolvit facultatea de drept şi s-a specializat în managementul spitalelor, iar în urmă cu un an şi jumătate, după aproape 10 ani de experienţă, Mihaela Proicea şi-a asumat preluarea integrală a acţionariatului clinicii de ortopedie şi vertebrologie, Bio Ortoclinic, reuşind să implementeze un riguros management al calităţii.

I-au trecut până acum pragul peste 11.000 de pacienţi. La fiecare sedinţă de tratament au primit, pe lângă terapia care i-a scăpat de durerile de spate, atenţia de care au nevoie. Bio Ortoclinic a devenit în 10 ani una dintre cele mai mari clinici de vertebrologie din Sud-Estul Europei, fiind axată pe tratamente de recuperare a tot ceea ce înseamnă aparat locomotor. Aici se tratează problemele coloanei vertebrale.
Dincolo de manageriatul clinicii, Mihaela a participat la campanii de ajutorare a copiilor cu autism sever,
cu talasemie sau cu forme grave de handicap, a investit în viitorul sănătăţii, provocând studenţii de la
Universităţile de Medicină din toată ţara să realizeze lucrări inovative, despre tratamente care ar putea fi utilizate în viitor în tratarea coloanei vertebrale. S-a implicat într-un domeniu cel puţin la fel de sănătos – SPORTUL, oferind evaluări jucătorilor echipei de polo Triumf Bucureşti şi tratamente luptătorilor din Local Kombat.

Pe lângă echipamentele performante, cei mai importanţi sunt oamenii cu care lucrezi. Şi am văzut oameni devotaţi în compania ta. Care sunt tehnicile de HR pe care le aplici cu oamenii din echipele clinicii pe care o conduci?

Am încercat să găsim oameni care doresc să lucreze într-un loc unde au de învăţat. Motivaţia profesională a fost prima ofertă făcută tinerilor kinetoterapeuţi dornici de a învăţa şi aplica noi tehnici în domeniu. În al doilea rând, motivaţia de a lucra în cadrul brandului Bio Ortoclinic, recunoscut pe piaţa de profil ca fiind cea mai mare clinică de vertebrologie din ţară, care deţine aparatură de recuperare de nivel internaţional, tehnologie adusă din America, Japonia, Germania, Cehia etc.

Am văzut oameni foarte tineri care lucrează la clinică. Care este media de vârstă în companie? Preferi tinerii sau angajaţii cu mai multă experienţă?

În ceea ce priveşte kinetoterapeuţii, media de vârstă este în jur de 26 de ani. Pe mulţi dintre aceştia i-am angajat imediat după ce au terminat facultatea, aceasta fiind primul loc de muncă. I-am învăţat să lucreze pe aparatură performanţă după un protocol anume şi astfel au ajuns la un nivel profesional ridicat. Pe de altă parte, cu medicii este puţin mai complicat. S-a dovedit faptul că pentru ei este nevoie de o experienţă mult mai mare. Lucrăm cu oameni care vin cu un istoric în ceea ce priveşte bolile, de aceea este nevoie de medici care au experienţă în a pune un diagnostic şi a da un tratament complementar la ceea ce tratăm efectiv: hernia de disc fără operaţie şi multe alte boli ale coloanei vertebrale sau recuperarea medicală după toate operaţiile de ortopedie.

Există multe puncte de vedere în ceea ce privesc caracteristicile salariaţilor şi preferinţele acestora în funcţie de generaţii. Pentru că ai mulţi ani de experienţă în lucrul cu oamenii, care este punctul tău de vedere în privinţa diferenţelor dintre generaţii, în funcţie de eficienţă, implicare, atitudine, creativitate, inovare şi idealuri?

După mulţi ani de experienţă în lucrul cu oamenii nu încetez să surprind atitudini ale acestora. Aşa cum totul este într-o continuă mişcare, inclusiv generaţiile îşi modifică atitudinea faţă de toate punctele enumerate. Eficienţa, implicarea etc., au ajuns să ţină foarte mult de mediul în care trăiesc. Am avut surpriza unor oameni care doreau să înveţe şi să se ridice profesional, dar şi a multora care nu o fac decât tehnic, pentru bani. Am încercat să ne ridicăm peste media salariilor din domeniu, tocmai pentru a motiva şi fideliza angajaţii şi din acest punct de vedere, dar am avut şi surpriza, din partea multora, să-mi spună că vor bani mai puţini, pentru a lucra mai puţin şi a avea mai mult timp liber. Cine vrea să se implice mai mult, are tot sprijinul. Creativitatea şi inovarea ţin foarte mult de cum este construit fiecare individ. În ceea ce priveşte idealurile, fiind o companie în creştere aici îşi pot găsi şi resursele potenţiale de trecere la un alt nivel, atât profesional cât şi financiar.

Care sunt specializările clinicii şi cum ai ales oamenii potriviţi la locul potrivit?

Fiind o Clinică de recuperare medicală, principalele specialităţi vin din domeniul Kinetoterapiei, fizioterapiei, ortopediei. Şcolile de specialitate dau profesionişti în domeniu. Cea mai deficitară specializare fiind cea de medici de recuperare medicală. Foarte mulţi pleacă în străinătate, iar cei care rămân sunt prea puţini pentru necesităţile pieţei. O soluţie ar fi mărirea numărului de studenţi, mai ales în condiţiile în care prevenţia (pe care se vrea să se pună un mare accent) înseamnă şi întreţinerea medicală a coloanei. Recuperarea medicală a început să fie într-o mare concurenţă, vorbim aici de clinicile private şi în special în oraşele dezvoltate. Este adevărat că pe nişa de recuperare a coloanei vertebrale fără operaţie suntem cea mai mare clinică şi prin politicile pe care le abordăm încercam să menţinem această poziţie. Sunt mulţi care vin din spate, dar importante sunt rezultatele.
Specializarea intensă se face în cadrul clinicii noastre, după un protocol bine stabilit. Angajaţii au o perioadă de formare în care trec prin toate secţiile, tocmai pentru a înţelege foarte bine procedurile de tratament.

Pe ce criterii îţi alegi oamenii cu care lucrezi? Care sunt testele pe care ei trebuie să le treacă?

Foarte important este interviul dat cu mine. Întotdeauna îmi fac timp pentru a-mi alege personalul.
Sunt foarte puţine posturi pentru care aloc competenţe altora. De obicei ele ţin de alte poziţii decât cele medicale. Lucrăm într-un domeniu sensibil în care personalul medical care interacţionează cu pacientul trebuie să aibă o anumită disponibilitate. Încerc să şterg tarele sistemului de stat.

Oamenii pregătiţi pe specializările oferite de clinica ta au tendinţa să plece pentru a lucra în străinătate. Cum îi convingi să rămână în ţară şi să lucreze aici?

Aşa cum vă spuneam, motivaţiile ţin atât de domeniul financiar cât şi de domeniul creşterii profesionale, coroborate cu motivaţia de a lucra la cel mai puternic brand în domeniu.

Mulţi clienţi sunt străini, veniţi în vacanţă la tratament. Ce limbi străine vorbesc angajaţii clinicii?

Avem un personal tânăr care vorbeşte cel puţin o limbă străină. În plus, doctorul Iulia Belc, directorul medical al clinicii, vorbeşte patru limbi străine. Avem pacienţi din foarte multe ţări, ataşaţi ai diverselor companii străine sau diplomaţi, iar mai nou cei veniţi prin turismul medical. Recunosc, ei apreciază cel mai mult programele noastre de tratament. Ştiu cât plătesc pentru aceleaşi medicale în ţările lor, unde prevenţia în special, deţine un loc aparte. Ei ştiu ce înseamnă o asigurare de sănătate şi preferă să nu o strice, fiind mult mai convenabil să vină în România la tratament.

Care sunt beneficiile pe care le primesc angajaţii?

Încercăm să-i motivăm financiar, prin tichete de vacanţă sau să-i premiem pentru iniţiative personale.

Care este planul de engagement din companie?

Punem la dispoziţie profesori de la Facultatea de Medicină Carol Davila pentru dezvoltarea profesională, dar ne şi implicăm în dezvoltarea lor emoţională în ceea ce priveşte brandul Bio Ortoclinic, cu care îmi doresc să se identifice şi în care vreau să se implice pentru a găsi soluţii la problemele cu care se confruntă.

Medicina este un domeniu solicitant. Cum te asiguri că ai angajaţi fericiţi?

Încerc să mă întâlnesc destul de des pentru a le cere părerea în legătură cu unele decizii luate în cadrul companiei. Implicarea în activitatea zilnică, aprecierea de care se bucură în interiorul organizaţiei şi în afară, ca şi parte componentă a clinicii, veniturile personale care vin ca urmare a angajamentului personal, cred că îi duc spre o satisfacţie profesională.

Cum motivezi angajaţii atunci când vă este mai greu?

Căutarea de soluţii împreună pentru depăşirea situaţiilor dificile este importantă. Angajarea în proiectele companiei sau în momentele grele ale acesteia duce uneori la găsirea de soluţii neaşteptate, implicarea emoţională şi financiară, când e cazul, făcând parte din paleta de motivare a personalului.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…