Acasa Staffing Ce este sănătatea emoțională și cum o întreținem

Ce este sănătatea emoțională și cum o întreținem

9 min citire
0
0
759

Nu e întotdeauna evident când o persoană se confruntă cu o problemă de sănătate mintală. Spre deosebire de o răceală sau de o fractură, simptomele stresului, anxietății, depresiei ori ale altor probleme mintale pot fi ascunse sau justificate greșit. De pildă, unii angajați spun că au o zi proastă, când se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește sănătatea emoțională.

Însă, bunăstarea mintală a angajaților este esențială pentru buna funcționare a unui business, de aceea, la nivelul unei organizații, ar trebui implementate măsuri care să vină în sprijinul persoanelor care se confruntă cu probleme emoționale, indiferent dacă acestea sunt conectate cu activitatea desfășurată la locul de muncă sau au un background personal.

Oamenii sunt, de multe ori, reticenți când vine vorba să discute despre sănătatea mintală, mai ales la locul de muncă. Deși gradul de conștientizare a crescut în ultimii ani și tot mai multe persoane (inclusiv celebrități) au început să își împărtășească poveștile, stigma rămâne. De aceea, este esențial ca angajatorii să creeze un spațiu de lucru care sprijină, cu adevărat, sănătatea mintală. Furnizarea de resurse relevante și construirea unei culturi organizaționale care pune accent pe bunăstarea psihică îi ajută pe angajații care întâmpină dificultăți emoționale și îi încurajează pe toți ceilalți să-și îmbunătățească sănătatea mintală.

Un loc de muncă sigur

Primul pas pentru a combate stigmatul este ca bolile mintale să nu mai fie tratate ca un subiect tabu. Discuțiile libere, fără rușine, despre problemele emoționale ale angajaților îi ajută pe aceștia să conștientizeze că nu sunt singuri. O cultură organizațională eficientă presupune includerea sănătății mintale printre priorități, iar acest interes pentru bunăstarea angajaților trebuie să fie constant. Motivele pentru care oamenii se pot simți stresați, anxioși ori depresivi la locul de muncă pot fi diverse: de la incapacitatea de adaptare la modul de lucru sau lipsa interacțiunii cu colegii la teama de eșec sau frica de a lucra într-un spațiu comun cu multe persoane, dezvoltată în urma pandemiei.

Ultimul an a fost o adevărată provocare pentru cei mai mulți angajați. Schimbările survenite în contextul pandemiei de coronavirus au pus la grea încercare sănătatea mintală a multor angajați. După ce o lungă perioadă au lucrat de acasă, mulți angajați s-au întors la birou, însă, de multe ori, cu teamă. Pentru a elimina riscurile de tip patogen și a-i asigura pe angajați că sunt în siguranță la birou, multe organizații au încercat să adopte măsuri suplimentare pentru a proteja echipa. O soluție în acest sens este IMMUNE Building Standard™, o certificare a clădirilor care conține peste 130 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale menite să îmbunătățească reziliența spațiilor interioare în fața riscurilor pentru sănătate. Potrivit specialiștilor în domeniu, viitorul muncii va fi unul hibrid, ceea ce presupune ca echipa să lucreze parțial de la birou și parțial de la domiciliu.

Un loc de muncă axat pe nevoile angajaților

Stabilirea unui echilibru între viața personală și cea profesională este un obiectiv pe care îl au mulți angajați, însă prea puțini reușesc să îl atingă. Un program de muncă haotic, în care timpul de lucru nu este întotdeauna respectat și în care nu există o limită între orele de muncă și cele libere, poate fi bulversant, pe termen lung, pentru angajați. De aceea, una dintre cele mai importante măsuri pe care un angajator le poate lua pentru a susține sănătatea emoțională a angajaților este să impună și să respecte o graniță între viața profesională și viața personală a echipei pe care o conduce. Un program de lucru bine stabilit poate fi eficient pentru bunăstarea psihică a oamenilor.

De asemenea, confidențialitatea și anonimatul sunt esențiale la locul de muncă. Deși sănătatea mintală poate să nu fie un subiect tabu la locul de muncă, unii oamenii se pot simți inconfortabil să discute despre acest lucru, mai ales dacă se confruntă cu o dependență, o traumă sau au gânduri suicidale. Asigurarea angajaților că intimitatea lor reprezintă o preocupare importantă și faptul că se folosesc de resursele puse la dispoziția lor nu va fi niciodată monitorizat și nu va avea un impact asupra percepției lor îi poate determina pe aceștia să accepte cu mai multă deschidere să se îngrijească de sănătatea lor emoțională.

Sănătatea mintală este la fel de importantă ca sănătatea fizică, de aceea este esențial ca liderii unei organizații să pună la dispoziția angajaților resurse utile și să se implice eficient pentru a le asigura bunăstarea psihică.

Sursă foto: Roman Samborskyi/ Shutterstock 

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…