Acasa Planeta HR Care sunt tedințele în HR la nivel global

Care sunt tedințele în HR la nivel global

12 min citire
0
0
592

La începutul anului, firma de cercetare Gartner a publicat raportul ReimagineHR, care trasează principalele tendințe la nivel global, dincolo de munca de acasă, care vor modela organizațiile în 2021:

1. ANGAJATORII VOR TRECE DE LA GESTIONAREA EXPERIENȚEI ANGAJAȚILOR LA GESTIONAREA EXPERIENȚEI DE VIAȚĂ A ANGAJAȚILOR LOR.

Pandemia a oferit liderilor de afaceri o vizibilitate sporită asupra vieții personale a angajaților lor, care s-au confruntat cu provocări personale și profesionale fără precedent în ultimul an. A devenit clar că un sprijin mai eficient al angajaților în viața lor personală le permite acestora nu numai să aibă o viață mai bună, ci și să performeze la un nivel superior. Potrivit sondajului ReimagineHR, angajatorii care fac asta înregistrează o creștere de 23% a numărului de angajați care raportează o sănătate mintală mai bună și o creștere de 17% a numărului de angajați care raportează o sănătate fizică mai bună. Există, de asemenea, un beneficiu real pentru angajatori, care văd o creștere de 21% a numărului de performanți superiori în comparație cu organizațiile care nu oferă același grad de sprijin angajaților lor. De aceea, 2021 va fi anul în care sprijinul angajatorilor pentru sănătatea mintală, sănătatea financiară și chiar lucrurile care au fost văzute anterior ca fiind în afara limitelor programului de muncă, cum ar fi somnul, vor deveni avantaje când vine vorba de beneficiile oferite angajaților.

2. MAI MULTE COMPANII VOR ADOPTA POZIȚII CU PRIVIRE LA DEZBATERILE SOCIALE ȘI POLITICE ACTUALE.

Dorința angajaților de a lucra pentru organizații ale căror valori se aliniază cu cele ale lor a crescut de ceva timp. În 2020, această dorință s-a accelerat: cercetările Gartner arată că 74% dintre angajați se așteaptă ca angajatorul lor să se implice mai activ în dezbaterile socio-culturale ale zilei. Cu toate acestea, a face declarații despre problemele zilei nu mai este suficient: angajații se așteaptă la ceva mai mult de-atât. Iar liderii care au investit resurse în acest scop au fost recompensați cu angajați mai implicați. Un sondaj Gartner a constatat că numărul angajaților care au fost considerați foarte implicați a crescut de la 40% la 60% atunci când organizația lor a acționat asupra problemelor sociale actuale.

3. DIFERENȚA DE SALARIZARE ÎNTRE SEXE VA CONTINUA SĂ CREASCĂ PE MĂSURĂ CE ANGAJAȚII SE ÎNTORC LA BIROU.

Multe organizații au adoptat deja o forță de muncă hibridă – sau intenționează până în acest an –, care să le permită angajaților să lucreze de la birou, de acasă sau dintr-un al treilea spațiu alternativ (cafenea, spațiu de lucru etc.). În acest scenariu hibrid, bărbații sunt mai predispuși să se întoarcă la locul de muncă, în timp ce femeile sunt mai predispuse să lucreze de acasă. Iar din cauza preconcepțiilor, s-ar putea ajunge (sau perpetua, după caz) la situația în care ei să fie mai bine plătiți decât ele.

4. NOILE REGLEMENTĂRI VOR LIMITA MONITORIZAREA ANGAJAȚILOR.

În timpul pandemiei, mai mult de una din patru companii au achiziționat tehnologie nouă, pentru prima dată, pentru a-și urmări și monitoriza pasiv angajații. Cu toate acestea, multe dintre aceste companii nu au stabilit cum să echilibreze confidențialitatea angajaților cu folosirea tehnologiilor, iar angajații sunt frustrați. Cercetările realizate de Gartner au constatat că mai puțin de 50% dintre angajați au încredere în modul în care organizația lor are grijă de datele lor, iar 44% nu primesc nicio informație cu privire la datele colectate despre aceștia. În 2021, cei de la Gartner se așteaptă la o varietate de noi reglementări la nivel de stat și local, care vor începe să pună limite la ceea ce angajatorii pot urmări despre angajații lor. Drept urmare, este probabil ca întreprinderile să adopte cele mai restrictive standarde pentru toată forța de muncă.

5. FLEXIBILITATEA NU VA MAI FI DOAR DESPRE LOC, CI ȘI DESPRE PROGRAM.

Deși a permite angajaților să lucreze de la distanță a devenit ceva obișnuit în 2020 (și va continua anul acesta – și nu numai), următorul val de flexibilitate va avea legătură cu momentele în care angajații vor munci. Sondajul ReimagineHR a arătat că doar 36% dintre angajați sunt performanți în organizațiile care practică săptămâna de lucru standard de 40 de ore. Pe de altă parte, în cadrul celor care oferă angajaților flexibilitate în ceea ce privește programul, locul și durata muncii, peste 55% din forța de muncă e performantă.

6. CORPORAȚIILE VOR FACE ACHIZIȚII DE VACCIN ANTI-COVID PENTRU ANGAJAȚI.

Angajatorii care le furnizează vaccinul antiCOVID angajaților vor avea un avantaj competitiv în atragerea talentelor. Totodată, dacă se vor face discriminări între vaccinați și nevaccinați, atunci există riscul de a fi dați în judecată.

7. SPRIJINUL PENTRU SĂNĂTATEA EMOȚIONALĂ ESTE LA ORDINEA ZILEI.

În ultimii ani, angajatorii au oferit noi beneficii pentru a veni în ajutorul angajaților. Chiar înainte de pandemie, cercetările Gartner au arătat că 45% din creșterile bugetare pentru wellbeing erau alocate programelor despre sănătate mintală și emoțională. Pandemia a adus bunăstarea angajaților în primplan, deoarece angajatorii sunt mai conștienți ca oricând de impactul sănătății mintale asupra angajaților și, prin asociere, de efectul pe care îl poate avea la locul de muncă. Până la sfârșitul lunii martie, 68% dintre organizații au introdus cel puțin un nou beneficiu de sănătate pentru a ajuta angajații în timpul pandemiei. În 2021, angajatorii vor merge chiar mai departe, lucrând pentru a scăpa de stigmatul care înconjoară sănătatea mintală și emoțională, prin extinderea beneficiilor din această sferă.

8. ANGAJATORII VOR „ÎNCHIRIA“ TALENTE.

Numărul și tipul competențelor pe care le caută angajatorii au crescut dramatic – analiza Gartner arată că, în medie, companiile au menționat cu aproximativ 33% mai multe competențe în anunțurile de locuri de muncă în 2020 decât au făcut-o în 2017. În cele din urmă, organizațiile pur și simplu nu pot recalifica forța de muncă atât de rapid pentru a satisface nevoile lor în continuă schimbare. Astfel, unele companii vor trece de la încercarea de a-și construi la nivel intern abilități pentru un viitor incert la a „închiria“ oameni care au aptitudinile de care au nevoie, pentru o perioadă specifică de timp.


HRMnr66micAcest material a fost publicat în Revista HR Manager cu numărul 66.

Consultați un preview aici.

Pentru abonare, click aici.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena Ispas
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Strategii HR de succes: cum își consolidează companiile brandul de angajator și își promovează angajații

Într-un context de piață a muncii extrem de competitiv și în continuă schimbare, strategii…