Agenda HR — 09 November 2012

In board ca partener strategic. In organizatie aproape de oameni. Daca se poate, si una, si alta. Dar care conteaza mai mult? „Mi-as dori sa vad HR-ul mai mult in organizatie”, „E job-ul vostru sa dati semnificatie”, „ As vrea mai multa executie”, au spus top-managerii invitati la evenimentul „Challenging the Boardroom”, organizat pe 8 noiembrie de revista HR Manager in parteneriat cu AchieveGlobal.

Cei trei manageri, invitati in rolul de speakeri, Gabriel Muresanu – CEO RTC Proffice Experience, Diana Misa – Director Marketing OTP Bank Romania, Adrian Florea – CEO Netcity Telecom, au vorbit despre aspiratii, despre viziunea lor asupra business-ului si a rolului jucat de HR.

„Personal, l-am privit mereu pe HR ca pe un partener. Insa lungimea aripilor acestui partener a fost mai mare sau mai mica dupa cum board-ul a dorit. Unele organizatii chiar au aceasta denumire, de HR Business Partner. Cred ca este rolul vostru, al oamenilor de HR, este sa faceti board-ul constient de valoarea voastra. Oricare pas vrei sa-l faci, prima intrebare este « ai resurse pentru asta? », iar aici se incadreaza si resursa umana, chiar daca suna mult prea pragmatic”, a spus Adrian Florea.

Dincolo insa de rolul pe care vrea sa il aiba in board, HR-ul nu trebuie sa uite de oamenii din organizatie si de nevoile lor. Prin urmare, in timp ce HR-ul vrea in board, board-ul s-ar putea sa il vrea pe HR mai aproape de organizatie.

„ Mi-as dori sa vad mai mult HR-ul in organizatie, mai degraba decat in board. Mi-as dori sa-l vad acolo unde este business-ul cu adevarat – de exemplu, in cazul unei banci, in zona de sucursale, unde jumatate din angajatii bancii indeplinesc zilnic o activitate extrem de dificila, acea de a interactiona cu un client de multe ori ostil. In front-office avem oameni care au si 25 de ani, aflati la inceput de drum, si este difcil sa te gestionezi emotional in fata unui client ostil, pe care vrei sa il servesti bine si sa-l tii cu tine cat mai mult timp. As vrea sa vad HR-ul intervenind, sustinand acesti oameni”, a punctat Diana Misa.

Cel care da semnificatie
In timp ce Adrian Florea a vorbit despre planificare, precizie si ratiune, ca elemente absolut necesare in succesul unui business, Gabriel Muresanu a amintit de importanta emotiilor. El crede ca este primordial sa aducem emotia in business, dar nu acea emotie care sa sugereze slabiciune si vulnerabilitate, ci aceea care ne da sens in ceea ce facem.

„Nu trebuie sa te concentrezi exclusiv pe partea de bottom line, ci si pe semnificatia lucrului facut. « Care e semnificatia ta? », « Care este semnificatia pe care o acorzi tu unui lucru sau unei activitati? ». Multi vad doar job-ul, vad niste bani, vor sa promoveze… dar ce inseamna de fapt toate acestea pentru ei, pentru implinirea lor…putini stiu. Si cred ca acesta ar fi job-ul, menirea voastra ca oameni de HR: sa le dati oamenilor semnificatie, un drum. Aici cred ca mai aveti lucruri de imbunatatit”, a spus CEO-ul RTC Proffice Experience.

Spre deosebire de Gabriel Muresanu, Diana Misa crede ca acordarea de semnificatie nu se afla neaparat in jurisdictia HR-ului si ca mai degraba rolul acestuia este de a facilita calea spre gasirea semnificatiei.
„Personal plec de aici plina de speranta ca sunt din ce in ce mai multi lideri in organizatie care cauta semnificatie in ceea ce fac, dincolo de cifre, tabele, bottom line etc. Eu nu stiu daca cineva din exterior iti poate da semnificatie, nici macar HR-ul, dar cred ca HR-ul si oricine este lider poate sa faciliteze aceasta conversatie despre « de ce vin azi la munca », daca am depasit faza salariului si a nevoilor de baza”, a spus Diana Misa.

Planuri, planuri, dar si executie
Cred ca multi dintre noi s-au pierdut la un moment dat in detalii. S-au concentrat atat de mult pe construirea unui plan cat mai bun, cat mai aproape de asteptarile managementului, incat au neglijat partea de executie. Cat timp nu ne cream o obisnuinta din asta, lucrurile se pot redresa fara probleme, insa Adrian Florea a observat ca HR-ul tinde sa se concentreaze in continuare mult prea mult asupra planurilor, si mai putin asupra executiei.

„Am vazut oameni de HR extraordinari, cu idei extraordinare in scris, frumos ambalate, dar executia… sufletul! Si e pacat de efort si concepte. Cred ca piata ar trebui sa se concentreze mai mult pe executie”, a spus Adrian Florea.
Si pentru ca vorbim de business, intrebarea este in ce masura poate HR-ul sa fie la mijloc intre actionari si angajati?! „HR-ul trebuie sa joace un rol dual. Cunoscand cat mai bine, pe de-o parte, angajatii (asteptarile si reactiile lor, nivelul de productivitate, interactiunea cu valorile organizatiei, nevoile de dezvoltare), si, pe de alta parte, planurile tactice si strategice ale companiei (cine nu are HR-ul la masa la un astfel de nivel greseste, dupa parerea mea), cat si piata muncii (legislatie, tendinte, benchmarking etc.), HR-ul este « condamnat » sa asigure echilibrul intre board si angajati”, a spus Adrian Florea.

Totusi el a precizat ca modul in care HR-ul isi indeplineste acest rol depinde si de importanta pe care board-ul i-o acorda.
„Sincer sa fiu cred ca e de datoria oamenilor de HR sa-si faca cunoscuta pozitia aceasta si sa convinga board-ul ca e vorba de mai mult decat « resurse»”, a precizat CEO-ul Netcity Telecom.

Stire publicata in revista HR Manager, nr. 24, noiembrie 2012.

 

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(1) Reader Comment

Leave a Reply