Performance — 14 November 2018

Cristina Ionescu se simte bine în FMCG, prin urmare preluarea rolului de HR Manager în cadrul Mondelez, în urmă cu mai bine de un an, i-a venit mănușă. Îi era dor de acest domeniu care, mărturisește ea, te vrea agil, proactiv și bine conectat la piață (atât la nivel operațional, cât și la nivel uman).

de Echipa HR Manager

Povestește-ne puțin despre actualul tău rol și configurația echipei pe care o coordonezi?

Rolul pe care îl am în prezent este unul regional, mai precis deservește regiunea Europei Centrale și de Sud, care include România, Bulgaria și piețele din Estul Adriaticii. În total sunt 10 țări de care eu și echipa mea avem grijă, iar sediile sunt la Sofia, Belgrad, Ljubljana, Zagreb și București. De altfel, mă bucur că am onoarea să lucrez cu o echipă regională, formată din manageri și specialiști de resurse umane din România, Bulgaria și Serbia. Colaborăm zilnic prin intermediul tehnologiei Skype și periodic avem întâlniri într-una dintre țările din regiune, întâlniri superimportante pentru coeziunea echipei. De altfel, cea mai recentă întâlnire a fost în Bulgaria, ocazie pentru mine de a descoperi Plovdiv, unul dintre cele mai vechi orașe ale Europei. A fost o experiență minunată. Pe lângă rolul de HR Manager în South Central Europe, sunt și Business Partner pentru departamentul financiar, la nivelul Europei Centrale.


 

Dinamica domeniului m-a ajutat să-mi păstrez energia de la 20 de ani.


 

Ai lucrat și lucrezi în companii de origine americană. Rezonezi în mod special cu modul lor de lucru?

Îmi place să fac parte dintr-un mediu multicultural, divers, incluziv. Dar nu este neapărat o caracteristică a companiilor americane, pur și simplu am avut șansa să lucrez în companii care să se potrivească valorilor mele. Diversitatea este benefică pentru mediul de business, încurajează dialogul și găsirea de soluții inovative, pune sub semnul întrebării status quo-ul. Ce mă atrage la o organizație, și am regăsit cu bucurie la Mondelez România, sunt dinamismul și faptul că putem să învățăm unii de la alții.

În prezent, care este pentru tine și echipa ta provocarea nr. 1?

Resursa umană de pe piață este limitată, iar pentru noi este important să cultivăm valorile și cultura organizațională, care sunt atât de apreciate de angajații noștri, așa cum reiese din sondajele interne. Este important să ne păstrăm atractivitatea ca angajator, mai ales pentru noua generație. Ne avantajează stilul deschis, informal, atenția pentru dezvoltarea profesională a angajaților și concentrarea pe însușirea abilităților de conducere. Plus că avem în portofoliu branduri minunate, cum ar fi Milka, Poiana, Oreo, Belvita, Tuc, și mulți dintre tineri își doresc să facă parte din echipele care consolidează prezența acestor branduri pe piața noastră.

Top managementul cum reacționează la această provocare?

La nivelul echipei de leadership a South Central Europe se organizează periodic întâlniri. Ne alocăm timp pentru a vorbi despre oamenii din companie, despre ce putem să facem, cum putem să simplificăm activitățile, să fim mai productivi, să recunoaștem și să sărbătorim succesele și să avem timp să ne și distrăm la birou.

Ai avut vreodată dificultăți în a trece un proiect de HR de votul boardului?

Una dintre valorile noastre este să ne consultăm, să luăm decizii și apoi să implementăm ce am discutat. Nu există stategie de business și de HR diferită. Proiectele prezentate ajută businessul și ne fac să fim mai competitivi pe piață, asftel încât în ședințele de board doar ne aliniem ca să avem o abordare unitară.

Dacă ar fi să îți imaginezi cultura voastră organizațională sub forma unui desen?

Ar fi ca un desen realizat de Leonardo da Vinci, în care mai multe angrenaje ajută la îndeplinirea unui scop complex, pe baza unui principiu simplu.

Și care ar fi cea mai importantă „piesă” din tot sistemul?

Compania și obiectivele stabilite. Unul dintre principiile după care ne ghidăm este că noi toți trebuie să avem grijă de companie ca și cum ar fi propriul business, având, în același timp, și grijă de noi, unul de altul, indiferent de funcție, de departament sau nivel. Suntem atenți la calitatea produselor, la inovații, venim cu sortimente noi care să răspundă nevoilor din ce în ce mai sofisticate ale consumatorilor sau explorăm oportunități noi. De exemplu, încheiem parteneriate cu companii de înghețată pentru a le oferi consumatorilor noștri noi produse. Este important să fim cât mai agili, cât mai versatili și să ne și distrăm, „Joy” fiind un cuvânt-cheie în descrierea culturii Mondelez.

Care este drive-ul tău într-o zi complicată?

De multe ori, problemele care par de netrecut, a doua zi, nici nu mai sunt. Faci o pauză, le privești din alt unghi, te amuzi și continui activitatea.

S-a schimbat acest drive al tău de-a lungul anilor? Tehnologia se schimbă de la an la an și acest lucru se întâmplă și în Resurse Umane. Suntem mult mai flexibili, avem tehnologia necesară să comunicăm mai mult și mai bine, avem alte instrumente de lucru și alte tehnici. Dinamica domeniului m-a ajutat să-mi păstrez energia de la 20 de ani. Și nu este doar asta. În organizații precum Mondelez se pune un accent clar pe echilibrul dintre viața profesională și viața personală. Te motivează când știi că ai control asupra vieții și timpului tău, fără să înclini balanța într-o direcție anume. Înainte îmi plăcea să văd cum avansez eu, câte reușesc să fac, dar acum mă bucur mai mult când cineva îmi laudă echipa. Mă simt mândră să văd cum colegele cu care lucrez sunt apreciate sau fac un pas înainte în carieră.

 

 

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply