Acasa Planeta HR Studiu LinkedIn: care sunt cele mai importante trenduri de recrutare în acest an

Studiu LinkedIn: care sunt cele mai importante trenduri de recrutare în acest an

4 min citire
0
0
396
Specialiștii în resurse umane sunt tot mai conștienți de importanța pe care o are inovația în cadrul unei companii, însă tot ei se declară nemulțumiți de faptul că departamentelor lor încă se luptă cu lipsa de resurse și investiții în proiecte strategice, arată concluziile unui studiu LinkedIn citat de Smartree.
Decidenții din cadrul companiilor vor pune tot mai mult accent pe atragerea și retenția talentelor, dar și pe dezvoltarea brandingului de angajator sau pe investițiile în Big Data.
Potrivit Smartree, peste 83% dintre liderii globali in domeniul recrutarii care au participat la studiul LinkedIn au spus ca talentul e cea mai prețioasă resursă a unei companii și că vor aloca un buget din ce în ce mai mare headhunting-ului și atragerii de talente.
Același studiu a mai arătat că majoritatea respondenților la studiu (56%) se așteaptă să angajeze mai multe persoane în 2017 decât au angajat în 2016. În acest sens, aceștia intenționează să aloce un buget mai mare targetării tuturor potențialilor candidați prin conținut dedicat brandingului de angajator.
În ceea ce privește celelalte modalități prin care companiile intenționează să atragă talente, aproape jumătate dintre recruiteri au spus că programele de referral vor reprezenta sursa numărul unu de angajări, urmate de job board-uri și rețele/platforme profesionale (precum LinkedIn).
Același studiu arată că, din cauza faptului că bugetele de recrutare sunt atât de limitate, liderii din domeniu au tendința să le cheltuiască aceste resurse pe instrumente mai degrabă conservatoare. Astfel, mai mult de 50% din bani merg către anunțuri de joburi și agenții de recrutare, în timp ce doar 17% din buget e alocat noilor tehnologii și metode de recrutare. La fel se întâmplă și cu brandingul de angajator. Deși companiile spun că înțeleg rolul lui din ce în ce mai proeminent în targetarea potențialilor candidați, acesta se află pe ultimul loc când vine vorba de investiții.

Studiul a mai arătat că majoritatea companiilor își doresc diversitate pentru a se diferenția de competitori și că vor investi masiv în Big Data la capitolul managementului resurselor umane.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Planeta HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI. Ediția a XX-a. ARMONIZAREA RESURSELOR: OAMENI, PROFIT, TEHNOLOGIE

Revista HR Manager organizează cu sprijinul Humanistic, în data de 25 Aprilie 2024,&n…