Acasa Staffing STUDIU IWG: angajații români lucrează remote cel puțin 4 zile pe lună

STUDIU IWG: angajații români lucrează remote cel puțin 4 zile pe lună

8 min citire
0
0
372

Aproximativ 60% dintre angajații români lucrează remote cel puțin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spațiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creșetera afacerii (91%), în maximizarea profitului și menținerea competitivității (87%), că le-ar oferi posibilitatea să extindă afacerea în piețe noi, să recruteze și să mențină talentele în organizație (84%), arată studiul realizat de IWG, grupul din care fac parte SPACES și Regus.

Când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenții români intervievați lucrează de acasă, și aproximativ 20% preferă cafenele și opțiunile de tip business lounge.

Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupați ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiția la schimbările din piață și să capitalizeze pe oportunitățile care apar în piețe noi, dar fără să facă investiții pe termen lung (81% dintre repondenți).

Totodată, companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaționale, față de media de 50% a respondenților globali.

Managerii intervievați (90%) sunt de părere că angajații care lucrează în regim remote pot aduce economii semnficative pentru firmă și că utilizarea unor birouri flexibile ar scădea cu până la 10%  cheltuielile anuale de management al spațiilor (81%) – administrare, echipare și decorare, costuri de mentenanță – și cheltuielie cu spațiul neutilizat (40%).

Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), față de media globală (41%) de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăți și tehnologie. Peste 60% dintre respondenți au recunoscut că iau în considerare renunțarea la spațiul actual în favoarea unei soluții de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecționa mai mult capital către inițiative de creștere a afacerii.

Principalele 3 avantaje pe care le oferă un spațiu de lucru flexibil pentru o companie care începe activitatea într-o nouă locație sunt legate de evitarea costurilor de amenajare și de investire a capitalului (74%), viteza de set-up a spațiului (64%) și eliminarea perioadei de ‘business downtime’ aferent acestor activități (31%).

Obstacolele percepute ca relevante atunci când companiile se extind în noi locații sunt legate de raportul calitate-preț (78%), costul cu infrastructura IT și servicii (67%) și resursele necesare pentru dotarea și amenajarea noului spațiu (57%).

Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei și a locației, îi ajută pe angajați să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuți la locul de muncă și să aibe întâlniri mai eficiente (peste 70%), și totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%).

Caracteristicile unui spațiu de lucru ‘productiv’, în opinia respondenților din România, sunt date de un design inspirațional pentru colegi și clienți (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr generos de săli de întâlnire (40%) și de acces la căile de transport (34%).

La întrebarea ‘ce le-ar determina pe companiile din industria în care activezi să utilzeze locații remote’, optimizarea costurilor a fost răspunsul a peste 90% dintre respondenți, urmat de creșterea productivității, un mai bun work-life balance pentru angajați și reducerea timpului pierdut în trafic de aceștia. Totodată peste 80% dintre antreprenori au menționat posibilitatea de scale-up și scale-down a afacerii, fără investiții pe termen lung în sediu.

În acord cu tendința globală în creștere, 87% dintre respondenții din România au fost de acord cu oportunitățile pe care le oferă recrutarea forței de muncă flexibile, freelanceri sau consultanți, și că posibilitatea de a apăsa on/off butonul serviciilor utilizate, în funcție de nevoi și cu pierderi minime, aduce beneficii semnificative companiei (82%).

Posibilitatea de a rezerva rapid un birou (66%), o sală de întâlniri (61%) și găsirea celui mai apropiat birou disponibil atunci când călătoresc într-un oraș nou sau într-o țară străină (52%), urmate de gestionarea costurilor aferente sunt principalele solicitări pe care respondenții români le au de la o aplicație de mobilă pentru birouri flexibile. Totodată, peste 80% dintre respondenți au valorizat impactul pe care apartenența la o comunitate globală de afaceri îl are în capacitatea de inovare a propriei companii.

La studiu au participat 200 de respondenți din România, deopotrivă angajatori și angajați. IWG realizeză anual un studiu despre atitudinea față de munca flexibilă, cu peste 18.000 de profesioniști din peste 96 de țări.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Staffing

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Dezvoltarea brandului de companie și de angajator cu ajutorul internetului și al rețelelor de socializare

Strategiile de marketing joacă un rol crucial în determinarea succesului unei companii. El…