Acasa Agenda HR Start with Why

Start with Why

7 min citire
0
0
358

de Luiza Simion, Business Director Wyser Romania

Mărturisesc că urmăresc de ceva timp talk-urile lui Simon Sinek de pe canalul TED.com și recunosc că m-a cucerit de la început prin carismă și optimism, precum și prin modelul extrem de simplu și ușor de asimilat de leadership inspirațional pe care îl promovează.

„Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action” este una din cele mai utile și mai puternice cărți, ca mesaj inspirațional citit în ultimul timp, o carte devenită, la scurt timp de la publicare, un bestseller tradus deja în 47 de limbi.

start-with-why-5De ce unele companii sunt mult mai inovatoare sau mai profitabile și au o influență mai mare decât altele? De ce au clienți și angajați mai loiali? De ce unele firme care au reușit să aibă succes îl pot menține pe termen lung, iar altele nu? Acestea sunt întrebările pe care și le adresează Simon pentru a porni în demersul său.

Aproape orice companie poate să spună CE anume face; unele companii pot spune în detaliu și CUM procedează, dar foarte puține companii pot explica de fapt DE CE o fac: De ce există compania pe piață? De ce face lucrurile pe care le face? De ce clienții cumpără produsele sau serviciile ei și nu apelează la competiție?

Sinek reușește să documenteze acel moment în care o companie începe să-și cunoască DE CE-ul, să înțeleagă mai bine de ce face ceea ce face și să aibă succes: Appel, Southwest Airlines sunt doar câteva exemple. Studiindu-i îndeaproape pe liderii care au sau au avut cea mai mare influență în domeniul în care își desfășoară activitatea, Simon Sinek a descoperit că fiecare dintre ei gândește, acționează și se comportă în același fel, dar într-un mod total diferit față de ceilalți.

Ce fac mai exact leaderii excepționali? Îi ajută pe angajați să se simtă în siguranță, să se simtă apreciați și valorizați, iar acest lucru atrage per­sonalul într-un cerc
al încrederii. Autorul ne propune, așadar, conceptul denumit „Gol­den Circle“ (Cercul de Aur sau Cercul Încrederii) și ne oferă cadrul pe baza căruia poate fi construită organizația. Și totul începe cu DE CE!

Cei care încep prin a se întreba DE CE nu recurg niciodată la manipulare, ci inspiră. Iar oamenii îi urmează nu fiindcă sunt obligați, ci fiindcă așa își doresc. „The Leaders don’ t have all the great ideas, Leaders never start with what needs to be done. Leaders start with «Why we need to do things?». Leaders inspire action.”

Luiza SimionDe ce mă inspiră „Start with Why?”

Activând de mai bine de 15 în Consultanță în HR, cu focus pe recrutare, într-o piață a muncii într-o continuă schimbare, aș dori să ajut companiile și desfășor, alături de colegii mei, o muncă continuă de educare și încurajare a pieței de HR cu scopul de a le sprijini în demersul de a atrage cei mai potriviți oameni pe care îi recrutează și îi angajează: „You don’t hire for skills, you hire for attitude, You can always teach skills”. Dacă nu am dori, uneori cu încrâncenare, să angajăm oamenii de la competiția directă, dacă nu am fi atât de rigizi cu anii de experiență sau cu anumite competențe și ne-am uita la pasiunea pe care o inspiră un candidat atunci când vorbește de lucrurile plăcute, poate am ajunge mai repede și mai frumos la performanța și la rezultatele dorite. Totul începe, într-adevăr, cu DE CE.

Așa cum concluzionează Sinek, companiile mari nu recrutează oameni cu skills-uri ca să-i motiveze, ci caută oameni cu atitudine, cu motivație bună, pe care să-i inspire.

De ce îmi place „Start with Why?”

Pentru că oferă o înțelegere profundă și continuă a fiecăruia dintre noi atunci când își adresează întrebarea potrivită, o perspectivă clară a ceea ce vrei să inspiri și a cum vrei să conduci, făcând diferența, prin pasiune și consistență, și inspirându-i pe ceilalți.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Marilena
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Dezvoltarea brandului de companie și de angajator cu ajutorul internetului și al rețelelor de socializare

Strategiile de marketing joacă un rol crucial în determinarea succesului unei companii. El…