Agenda HR — 25 September 2018

Marea majoritate a organizațiilor cu care lucrez în ultimii ani investesc mult timp, creativitate și resurse pentru a atrage talente și a se asigura că noii colegi își doresc să construiască o carieră acolo unde au fost acceptați. Apuse sunt de mult vremurile când angajatorii aveau la ușă o coadă lungă de candidați. În plus, generațiile Y și Z sunt pretențioase când vine vorba de a-și alege locul în care să muncească. Și pe care să nu îl părăsească după câteva luni pentru o altă experiență, puțin mai atractivă.

de Diana Maria Voicu, Senior Learning Architect, MMM Consulting

Așadar, la întrebarea „cum să atragem tinere talente potrivite nouă, dornice să construiască o carieră în organizația noastră, dar și pregătite să răspundă provocărilor” nu e ușor să găsești soluția magică.

IMG_0486

De fapt, în condițiile de azi ale pieței forței de muncă, fiecare detaliu contează și niciun efort nu este prea mult:

  • Cât de atractiv este brandul tău de angajator?
  • Cum atragi candidați buni cărora multe oferte tentante le trec aproape zilnic prin fața ochilor?
  • Cum te asiguri că evaluezi exact atât aptitudinile cât și potențialul candidaților?
  • Cum recompensezi efortul candidaților de a parcurge un proces de recrutare adesea îndelungat și solicitant?
  • Cum reușești să transmiți corect în procesul de recrutare nu doar așteptările tale de angajator, ci și stilul, atmosfera, rigorile și din ce este compus ADN-ul organizației?
  • Cât de mult stârnești interesul și motivezi candidații să facă pasul următor și, odată selectați, să fie bucuroși că devin angajați (uneori uităm cât de mult suntem noi înșine evaluați de candidați atunci când îi invităm să aplice)?
  • Care este imaginea pe care toți candidații și-o formează despre angajator?

Probabil vă gândiți că sunt prea multe obiective de urmărit. Dar împreună cu echipa extraordinară a unui client al MMM din categoria ’Big 4’ am construit cel mai amuzant, provocator și motivant  sistem de evaluare-dezvoltare-motivare pe care vi l-ati putea imagina când vine vorba de ’young recruits’. Ar trebui să îi spunem ”centru de evaluare”, pentru că acesta i-a fost rolul principal în programul clientului nostru. Dar intentia noastră principală atunci când l-am proiectat a fost ’Play&learn’, pentru că aceasta este filosofia și stilul de viață al generațiilor noi.

Din capul locului am proiectat experiența centrului de evaluare ca pe una primordial de învățare, mai ales bazată pe joc, dinamică și antrenantă. Filmulețe, jocuri de tip board games, povești cu tâlc, provocări amuzante, exerciții de potențare a colaborării în echipă și tematici de lucru în grup au făcut parte din cele 3 zile ale programului.

Ca în orice mediu de business real, succesiunea învață-și-aplică a fost rapidă, solicitându-le participanților să prindă din zbor, să folosească la maximum discuțiile și opiniile, apoi să rezolve sarcinile pe care le gândisem pentru evaluarea lor.

O zi întreagă din cele 3 a fost dedicată reflectării asupra învățării – cu feedback amănunțit de la evaluatori și trainer, discuții deschise și o varietate de opinii și impresii culese de la toți participanții. Ocazia de a vorbi despre ei înșiși, de a se simți ascultați și înțeleși, de a reflecta asupra propriilor puncte tari și valori s-a dovedit a fi apreciată cel puțin la fel de mult ca oportunitatea de a aplica pentru un loc de muncă într-unul dintre Big4.

mmm2

Chiar dacă nu toți participanții veneau direct de pe băncile facultăților, absolut toți, fără excepție, ne-au împărtășit cât de multe au aflat despre ei înșiși din experiența traita alaturi de MMM si clientul nostru. Și-au descoperit calități și aptitudini noi, s-au putut compara cu colegi și au avut ce învăța de la aceștia, nu doar de la trainer, au putut identifica precis zone de dezvoltare. Pentru tineri aflați la începutul carierei, dornici să găsească locuri de muncă în care să fie cu adevărat apreciați, această formulă de evaluare-dezvoltare-motivare s-a dovedit a fi extrem de apreciată.

Pentru a găsi o potrivire reală, compania client a mobilizat în echipele de lucru ale programului manageri din fiecare departament pentru care s-a făcut recrutarea. Aceștia au acompaniat întregul proces, au relaționat intens cu candidații, au răspuns detaliat și cu răbdare fiecărei întrebări a oricăruia  dintre candidați, au povestit propriile experiențe de carieră, au participat la jocuri de echipă cot la cot cu participanții.

Feedback-ul candidaților a subliniat de fiecare dată – în cele 5 serii de program, totalizând aproape 200 de candidați – interactivitatea, atmosfera deschisă, distractivă, motivantă și bogată în învățare. Dar mesajele mele favorite în urma acestui proiect sunt:

Am învățat să lucrăm în echipă eficient cu oameni pe care nici măcar nu îi cunoscusem până atunci.

Trei zile în care ne-am amuzat, am învățat, am comunicat, am descoperit că fiecare din noi este o persoană apreciată.

În general a fost o experiență extraordinară. Un sfat pentru echipă: păstrați-vă valorile și continuați să faceți o treabă extraordinară.

Programul pentru 2018 a fost un succes. Si nu doar pentru că pozițiile vacante au fost ocupate de tineri încântați să înceapă munca în organizație și potriviți cu profilul proiectat. Succesul s-a măsurat și în „buzz-ul” pe care l-a creat programul, opiniile împărtășite de candidați în mediul lor social, precum și în exprimarea preferinței pentru acest angajator – mulți au ales această ofertă din toate cele pe care le aveau la îndemână.

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply