Agenda HR Organisational Development — 27 September 2016

de Elena Voicu

Ştim că atunci când angajaţii noştri sunt în cea mai bună formă, ei muncesc cu plăcere şi obţin rezultate foarte bune. Pentru a-i sprijini pe cei 26.000 de colegi din Europa să-şi atingă acest obiectiv, oferim oportunităţi de învăţare pentru toţi. Cea mai bună metodă de a învăţa este cea la locul de muncă – astfel, dimensiunea companiei ne ajută să oferim oportunităţi multiple de carieră, care permit angajaţilor să îşi urmeze pasiunile, să îşi extindă abilităţile şi experienţa.  Ca şi companie, la nivel global, european sau local, ne-am distins prin procesele de dezvoltare, metodele folosite şi instrumentele aferente, dar mai ales prin rezultate. Angajaţii Mondelez au apreciat, întotdeauna, oportunitatea de a se dezvolta şi de a-şi crea o carieră în cadrul companiei. Ne dorim să menţinem acest avantaj. În acest sens, am creat un brand în jurul filozofiei noastre de învăţare: Credem că fiecare merită şansa de a învăţa şi a se dezvolta de-a lungul carierei sale conform filozofiei noastre, „GrowingHere”. Dar Growing Here nu înseamnă a urma nişte cursuri şi a participa la evenimente.

Este vorba despre o abordare integrată de învăţare, care include experienţele de la locul de muncă, coaching, feedback-ul şi procesul de învăţare de la alţii. Aceasta este, de fapt, sămânţa din care fiecare coleg se poate dezvolta şi poate ajunge la cel mai înalt nivel. Evident, ne propunem să fim în pas cu schimbările şi tendinţele de pe piaţă, să le anticipăm, să folosim tehnologia ca instrument în dezvoltare şi să ţinem cont  de faptul că învăţarea nu înseamnă un moment în timp, ci se poate întampla în diverse momente şi locuri.

Angajaţii învaţă de la colegii talentaţi, care nu sunt puţini, din peste 33 de ţări înafacerea noastră din Europa. Cultura noastră de leadership autentic, coaching şi feedback regulat stimulează dezvoltarea profesională şi personală, ajută angajaţii să evolueze într-un ritm rapid, într-un mediu într-o continuă schimbare. Oportunităţile de dezvoltare pe care le oferim au la bază modelul de învăţare 70:20:10, unde 70% din ce învăţăm are ca sursă participarea activă în dezvoltarea de proiecte şi implementarea lor, schimbarea rolurilor, sarcinile de serviciu, 20% din interacţiunea cu alţii (feedback, coaching, mentorat), în timp ce doar 10% provine din training, citire, observare a modului în care ceilalţi fac lucrurile.

Mondelez susţine în continuare o gamă largă de programe de training pentru angajaţii de la toate nivelurile organizaţiei prin intermediul Universităţii noastre Mondelēz International. În fiecare an, timp de două săptămâni, toţi angajaţii sunt invitaţi să investească în propria lor dezvoltare. Am decis să ne concentrăm eforturile şi să folosim sinergia organizării evenimentelor, astfel încât să profităm la maxim de oportunitatea de a învăţa. Evident, acestea sunt vârfurile în procesul de învăţare. În restul perioadei din an, continuăm să ne dezvoltăm învăţând de la cei din jurul nostru, coordonând proiecte, preluând sarcini noi/ suplimentare sau accesând cursurile disponibile on-line.

De curând, în luna mai a acestui an, am lansat la nivel global platforma de învăţare on-line (aşa numita LMS – Learning Management System) al cărei brand este MIU – Mondelēz International University. Scopul declarat al acesteia este să inspire pe fiecare dintre noi să înveţe în permanenţă, pe tot parcursul vieţii, oferindu-ne posibilitatea să ne asumăm responsabilitatea pentru propria dezvoltare, susţinută de o ofertă unică, aceeaşi experienţă.

Universitatea virtuală 

MIU este centrul de învăţare – o universitate virtuală în care veţi găsi toate informaţiile de care aveţi nevoie pentru a vă dezvolta şi a vă construi cariera – de la cunoştinţe de afaceri la cele de leadership şi management, precum şi de la expertiză funcţională la cunoştinţe de bază. Tehnologia platformei permite acces eLearning, auto-înscriere, istoric al cursanţilor, raportare standardizată şi multe altele. Un alt aspect important este faptul că această tehnologie este complet integrată cu celelalte module ale aplicaţiei HR, cum ar fi cele de managementul performanţei, stabilirea obiectivelor şi planificarea dezvoltării.

Prin modul în care organizăm training- ul, punem la dispoziţie o gamă largă de opţiuni noi care oferă cursanţilor flexibilitate, ne permite astfel să ne concentrăm investiţia şi să ajungem la cât mai mulţi colegi.

– eLearning-ul va oferi învăţare rapidă şi va fi în mare parte facilitat de tehnologia modernă (mobile enabled);

– clasa noastră virtuală (Adobe Connect) va conecta elevii din întreaga lume;

– şi platforma noastră socială colaborativă (JAM) va sprijini aplicarea practică în cadrul diverselor grupuri şi învăţarea de la colegi cu interese comune.

Obiectivele universităţii virtuale

MIU (Mondelez International University) este universitatea noastră fără campus. Aceasta are un singur obiectiv: de a ne dota cu abilităţile de care avem nevoie pentru a atinge cele două obiective de “performanţă de top” şi “great place to work” pe termen scurt şi lung. Gândiţi-vă la ea ca la o universitate virtuală unde angajaţii pot găsi toate informaţiile de care au nevoie pentru a-i ajuta să se dezvolte şi să-şi construiască cariera – de la cunoştinţe de afaceri la cele de leadership şi management, precum şi de la expertiza funcţională la competenţe fundamentale. Sub un singur acoperiş (virtual), MIU reuneşte trei domenii asupra cărora ne vom concentra toate eforturile de învăţare şi dezvoltare, pentru a ne asigura că colegii noştri au expertiza necesară pentru a reuşi:

* Abilităţi antreprenoriale: încorporează capacităţile prioritare din activitatea noastră.

* Leadership inspiraţional: investiţia în oameni pentru a crea următoarea generaţie de lideri, cu accent pe programe specifice, cum ar fi Leadership Powerhouse.

* Expertiză funcţională: Asigură instrumentele necesare pentru a- şi derula activitatea la nivel de top în cadrul disciplinelor lor specifice.

Pot spune că la Mondelez (oriunde te-ai afla, România, SUA sau Elveţia), regăseşti dorinţa acerbă de învăţare, de dezvoltare prin intermediul oportunităţilor oferite de companie. Aceasta cred ca este deja în ADN-ul companiei.

Pilon important în atingerea ambiţiei companiei

Cheltuielile Mondelez pentru trainingul angajaţilor prin platforme de e-learning nu sunt calculate la nivel local, ci tocmai pentru că vorbim de un instrument global de dezvoltare, a reprezentat un proiect global de implementare, cu resurse globale. Cu siguranţă că această platformă va fi un pilon important în atingerea ambiţiei companiei de a obţine rezultate de top şi de a deveni A great place to work. Potenţialul de creştere al pieţei de e-learning corporativ este semnificativ în România, având în vedere că multe companii fie nu deţin, din diverse motive, tehnologia necesară – fie au preferat variantele de training tradiţional, la sală, sau investesc încă relativ puţin în pregătirea angajaţilor. Pe noi, cei de la Mondelez, ne-a determinat sa intrăm mult mai ambiţios în acest teritoriu, dorinţa de a incorpora în filozofia de creştere “Growing Here” a noilor tendinţe tehnologice (accesul la informaţii din orice loc, oricând) şi a modificărilor interne.

România – exportator de talente

De câţiva ani, România este un exportator de talente în diverse funcţii, niveluri, categorii şi roluri. Fie că este vorba de Cercetare şi Dezvoltare, Calitate, Marketing, Resurse Umane, Vânzări, Aprovizionare, Finanţe şi Achiziţii sau orice altă funcţie, am avut oameni talentaţi care au beneficiat de oportunităţi interesante. Deci, nu ne referim la un număr limitat de funcţii sau domenii. Ceea ce a venit în sprijinul acestora şi i-a ajutat să se adapteze cu succes, a fost capacitatea noastră de a angaja de-a lungul anilor, oameni talentaţi, de calitate, cu experienţă, în diferite funcţii susţinând ulterior dezvoltarea lor prin diverse metode de-a lungul carierei la Mondelez International.

Filozofia noastră de dezvoltare este de  a construi capacitate pe măsură atât pentru abilităţi funcţionale care sa fie relevante şi actuale, cât şi de a stimula abilitatea de management cu accent  deosebit pe leadership şi eficienţă personală. Lucrul cu colegii bine pregătiţi din punct de vedere profesional şi capabili să îndeplinească misiuni dificile, cu suport pentru o dezvoltare susţinută, te pregătesc pentru o carieră de succes în lumea Mondelēz International.

elena voicuElena Voicu,HR Manager pentru România, Bulgaria şi ţările Est Adriatice, Mondelez International

Elena are o experienţă de peste 17 ani în domeniul resurselor umane. Definirea strategiilor de susţinere a creşterii business-
ului prin eficientizarea organizaţiei, achiziţionarea de talente şi dezvoltarea leadership-ului, precum şi promovarea unei culturi organizaţionale viabile şi sustenabile sunt câteva dintre principalele atribuţii ale Elenei. De asemenea, Elena a reuşit crearea unei echipe de resurse umane de succes la nivel de cluster, a implementat schimbări la nivelul tuturor funcţiilor păstrând în acelaşi timp angajamentul colegilor şi contribuind la crearea unui loc plăcut de lucru în cadrul companiei.

Comentarii

Share

About Author

atena.enea

(0) Readers Comments

Leave a Reply