Agenda HR — 08 November 2017

Există un lucru pe care l-ai putea face pentru a-i ajuta pe toți angajații tăi să dea randament mai bun, la birou. De fapt, tu deja faci acest lucru, chiar acum: respiri.

Chiar dacă nu te-ai gândit la asta, felul în care respiră le poate schimba radical viața angajaților tăi. Mai exact, însușirea unor tehnici eficiente de respirat îi poate ajuta să  managerieze mai bine stresul și să găsească soluții mai bune, în situații de criză.

Cât de important este să-i înveți pe oameni să  respire corect și cum să o faci, poți afla în continuare.

Cele două soluții concrete pe care le ai la îndemână

În fiecare zi, un adult reia ciclul inspirație-expirație de circa 20.000 ori. Problema este că acest proces nu se desfășoară, de cele mai multe ori, așa cum ar trebui. Bebelușii, spre exemplu, respiră adânc, din abdomen, iar acest lucru îi ajută se se relaxeze, să își detoxifice organismul și să aibă un flux natural al nutrienților către creier și întregul organism. Maturizarea, însă, îi face pe oameni să recurgă fără să-și dea seama la respirații scurte. Este un mecanism de apărare care se declanșează automat în momente de stres sau anxietate.

Și cum viața la birou este un cumul de perioade stresante, știința spune că angajații ajung să își folosească doar treimea superioară a plămânilor, deși treimea inferioară este cea care asigură două treimi din capacitatea de respirație.

Privarea constantă de oxigen va face ca abilitățile intelectuale ale angajaților să scadă, se vor concentra mai greu iar comunicarea interpersonală va fi îngreunată. Ce poți face tu, ca angajator:

  1. Dă-le prilejul să respire un aer cât mai curat posibil. Aerul închis din spațiile de lucru este și el responsabil pentru migrenele și lipsa de concentrare ale angajaților. Achiziționează un aparat de ultimă generație care îți analizează în timp real calitatea aerului din interior și îl purifică iar efectul se va resimți în starea de bine a angajaților.
  2. Adu la birou un antrenor de yoga, care poate să predea tehnici de respirație care ajută la oxigenarea creierului și la managementul stresului. Sau rămâi cu noi în material și află cum să îi înveți chiar tu pe angajați să respire mai eficient.

Amintește-le cât e de importantă o respirație corectă

Marile companii din Statele Unite investesc în sănătatea și bunăstarea angajaților lor oferindu-le abonamente şi tot soiul de stimulente. Managementul companiei Upping Your Elvis a constat, însă, că cei mai mulți dintre directorii cu care lucrase erau de părere că viețile li se schimbaseră radical după ce învățaseră să respire eficient.

Bill Reily de la Apple declara pentru Harvard Business Review că obișnuia să se  relaxeze respirând adânc, de trei ori, de fiecare dată când se așeza la birou. În timp, a dat mai multă atenției respirației, a ajuns să mediteze jumătate de oră în fiecare zi, iar asta l-a ajutat să rezolve probleme complicate.  

Rimma Munchinik, consultant în materie de strategie managerială, a constatat, de asemenea, că tehnicile de respirație o ajută. „De regulă, oamenii care lucrează în domeniu financiar nu sunt atât de receptivi la astfel de lucruri. Dar am încercat și am observat că, respirând corect, dormeam mai bine. Mă concentram mai bine la serviciu și eram mai productivă. Presiunea arterială îmi scăzuse” a declarat ea pentru compania de telecomunicații Crain.

Învață-i despre tehnicile de respirație corectă

Sunt mai multe tehnici cu ajutorul cărora poți respira eficient. Una dintre ele a fost pusă la punct de Dr. Andrew Weil, expert în probleme de somn. Metoda sa se numește 4-7-8 și ajută la calmarea minții și la relaxarea mușchilor.  

Oricine vrea să o aplice trebuie doar să:

  1. Inspire lung, cât numără până la 4, până simte abdomenul cum i se umflă
  2. Rețină aerul în plămâni cât numără până la 7
  3. Expire pe gură, încet, cât numără până la 8. Dacă situația i-o permite, ar trebui să îți țină limba în spatele dinților de jos și să șuiere ușor, în timp ce expiră.

Weil spune că metoda sa funcționează, pentru că le permite plămânilor să se umple cu aer. Acest lucru înseamnă un aport crescut de oxigen, în organism, ceea ce creează o stare de calm.  

„Trebuie să o faci, cu religiozitate, de cel puțin două ori pe zi. După 4-6 săptămâni, vei vedea minunatele rezultate. Partea bună este că o poți face oriunde, fără niciun echipament special și fără să piezi multă vreme” a declarat Weil.

Respirația corectă – soluția verificată pentru a ține stresul sub control

În cadrul unui sondaj recent desfășurat în SUA, 21% dintre angajați au declarat că stresul este cauza principală pentru care greșesc și ratează termene limită.  Tot stresul îi împiedica pe 15,5% dintre ei să se înțeleagă bine cu colegii.

În același timp, 14,4 % dintre angajați au spus că ajunseseră să întârzie dimineața la serviciu, din cauza stresului. Nici nu e de mirare că Organizația Mondială a Sănătății a declarat stresul „epidemia secolului 21”

TalentSmart a efectuat un studiu și a descoperit că 90% dintre angajații cu performanțe de top aveau abilitatea de a rămâne calmi, în situații stresante.  Din fericire, toți angajații au posibilitatea de a învăța să respire mai bine și, în consecință, să țină stresul sub control oricât și oriunde.

 

Sursă foto: shutterstock

https://www.shutterstock.com/image-photo/calm-attractive-woman-feeling-relaxed-office-692205310?src=B1ML4zhYLvdk3S4eVBoogA-1-15

https://www.shutterstock.com/image-photo/young-adult-employee-meditating-hands-zen-725378422?src=j-NVIl5VckO6PCRv632k7A-1-75

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply