Acasa Agenda HR Dave Ulrich: „IQ-ul nu prezice succesul în leadership, ci pasiunea şi perseverenţa”

Dave Ulrich: „IQ-ul nu prezice succesul în leadership, ci pasiunea şi perseverenţa”

8 min citire
0
0
492

de Atena Enea

Paşii de parcurs spre a deveni un HR business partners, care creează şi livrează valoare, au fost prezentaţi în detaliu de Dave Ulrich, cel mai influent lider internaţional în resurse umane, în cadrul Master Class–ului cu tema “Emerging HR Competencies”. Dave a venit pentru a treia oară în România, la invitaţia HR Club, pentru a susţine Master Class-ul şi pentru a evalua cele mai valoroase proiecte, înscrise la categoria Strategie de Resurse Umane, în cadrul Concursului de Excelenţă în Resurse Umane, organizat de HR Club. Câştigătorul premiului Dave Ulrich Award for HR Value Creation este Banca Comercială Română, pentru proiectul Adapting HR to Digital Retail Banking.

Am aflat de la Dave care sunt noile competenţe obligatorii în HR. Am discutat despre rezultatele resurselor umane (talent, leadership, capabilităţi), ne-am concentrat pe competenţele individuale şi pe capacitatea departamentului de resurse umane de a avea impact în business.

Rezultatele studiului 2016 Round 7 HR competency, prezentate în cadrul Master Class-ului sunt utile pentru construirea unui plan de acţiune, atât personal cât şi pentru departamentele de HR.

Dave Ulrich ne-a vorbit despre evoluţia domeniului resurselor umane, de la eficienţa administrativă la excelenţa funcţională până la alinierea strategică cu perspectivă outside in. De asemenea, cunoaşterea modalităţilor folosirii perspectivei outside in este utilă pentru a seta standardele în HR.

Prin înţelegerea contextului de business, resursele umane pot fi mai bine manageriate. Odată înţeles contextul de business, putem organiza resursele umane cu scopul de a servi clienţii, investitorii şi comunitatea.

În discuţia despre rezultatele unei strategii eficiente în HR, Dave Ulrich ne-a oferit informaţii despre capacitatea de a ne implica în conversaţii productive despre key deliverables din HR.

Ce este talentul? Cum pot fi îmbunătăţite competenţele, angajamentul şi contribuţia oamenilor? Dave ne-a răspuns foarte clar. “IQ-ul nu prezice succesul în leadership, ci pasiunea şi perseverenţa.” El susţine că nu atât rezultatele, cât procesul ne interesează, respectiv nu atât notele copilului sunt importante, cât metodele acestuia de a învăţa constant. Dave a vorbit despre reacţia pe care o are creierul atunci când este declanşat de o ameninţare sau de o oportunitate. Creierul se blochează în faţa unei ameninţări şi începe să caute soluţii în faţa unei oportunităţi.

Cultura organizaţiei, a fost definită de Dave Ulrich ca fiind identitatea companiei în mintea clienţilor săi, respectiv ceea ce gândeşti şi ceea ce simţi faţă de client. El a dat exemplul companiei Amazon, care anticipează dorinţele clienţilor, arătându-le acestora ceea ce nu ştiu încă. De asemenea, Dave ne-a vorbit despre Apple, care a replicat cultura lui Steve Jobs, fără a putea replica însă şi succesul acestuia, ceea ce a dovedit faptul că, pentru a avea succes cultura trebuie să fie determinată de aşteptările clientului, iar acestea sunt în continuă schimbare. HR-ul îşi poate cunoşte misiunea răspunzând întrebărilor: Cine suntem?; Ce facem?; De ce o facem?

Competenţele profesioniştilor de resurse umane au fost discutate pe baza datelor din 2016 Round 7 HR competency. 123 de competenţe au rezultat din informaţiile pe care le-au dat cei 3.800 de HR, care au completat chestionarele studiului. Concluzia este că, să fii un activist credibil, conectat cu oamenii cu care lucrezi este calitatea cea mai căutată la un manager de resurse umane.

Dave ne-a prezentat şi un paradox: beneficiile tensiunii pentru a răspunde agil şi rapid. “Tensiunea e bună. Rolul meu este să gestionez această tensiune,” a spus Dave.

Valorile comune sunt liantul celor mai trainice organizaţii. “Este la fel ca într-o căsnicie. Câştigă cei care rămân împreună şi depăşesc toate obstacolele vieţii,” afirmă Dave.

“Ce contează mai mult pentru performanţa afacerii?”, ne-a întrebat Dave. Pentru majoritatea, departamentul este mai important, pentru că victoria se obţine prin unitatea organizaţiei, a precizat Dave.

Dave Ulrich este profesor la Ross School of Business, University of Michigan, autor a 30 de volume şi peste 200 articole, desemnat de publicaţia HR Magazine ca fiind cel mai influent lider internaţional în HR, #1 guru în management de către revista Business Week. Dave a intrat în top 5 coach în revista Forbes şi a fost recunoscut de Thinkers 50 ca făcând parte din elita mondială a gânditorilor din business. Revista Fast Company îl consideră unul dintre cei mai creativi 10 oameni din business.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa atena.enea
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Munca de acasă, un nou trend de flexibilizare a relaţiilor de muncă

Nevoia angajatorului modern de a apela la opţiuni cât mai flexibile de utilizare a resurse…