Management — 04 May 2017

Nu mai e o surpriză pentru nimeni că administrarea unui business necesită resurse financiare serioase. Mai ales atunci când vorbim despre un startup – fie el o companie de e-commerce sau o companie care se ocupă de renovarea locuințelor. Orice business (și mai ales afacerile care sunt la început de drum) are nevoie de un buget serios pentru a funcționa și a se dezvolta. Nu poți elimina cu totul costurile, însă poți lua unele măsuri prin care să reduci bugetul fără a afecta bunul mers al lucrurilor.

Iată care sunt cele 7 măsuri pe care le poți implementa chiar acum, dacă vrei să reduci costurile pentru afacerea ta:

  1. Găsește furnizori care pot să-ți facă oferte la cele mai mici prețuri. Negociază cât poți de mult cu furnizorii tăi, pentru a obține toate avantajele de care are nevoie afacerea ta pentru a funcționa, la cele mai mici prețuri posibile. Asta include și apelarea la serviicile unor astfel de companii, de unde poți cumpăra în sistem en-gros, la prețuri modice si cu transport gratuit. În acest fel nu va mai trebui să auzi niciodată pe cineva punând enervanta întrebare: „Cine are un pix?“.
  2. Externalizează o parte din procese. Învață să folosești freelanceri sau companii de profil pentru a externaliza o parte din procese. De exemplu, poți folosi o firmă de PR în loc să construiești un departament. Sau poți angaja în sistem de colaborare și pe o durată limitată oameni care să se ocupe de un anumit proiect. Iar daca un anumit om din acea echipă se remarcă în mod special, îl poți angaja ulterior sau îl poți avea în vedere pentru o poziție viitoare în companie. În acest fel vei reduce costurile cu personalul.
  3. Apelează la ajutorul unor stagiari. Dacă tipul businessului pe care îl conduci îți permite acest lucru, apelează cu încredere la ajutorul unor stagiari. Tinerii se bucură să capete experiență pe piața muncii pentru că le va fi de folos la angajare, iar tu poți asigura o parte din procese la costuri minime.
  4. Folosește e-mailul cât de des poți. Pentru a executa comenzi, pentru a întreține relațiile de afaceri sau pentru a păstra legătura cu clienții tăi, folosește (pe cât posibil) mailul. În acest fel vei economisi banii pe care îi dai pe plicuri, timbre, hârtie, servicii de imprimat. Pare o nimica toată, însă aceste cheltuieli se adună și pot cântări mult în bugetul unei firme.
  5. Printează cât de puțin posibil. Am intrat de mult în era digitală. Învață să te bucuri de avantajele oferite de aceasta. Nu numai că vei contribui în acest fel la salvarea mediului înconjurător, dar vei economisi bani serioși din consumul redus de toner și de hârtie.
  6. Cumpără echipamente second-hand. Chiar dacă acestea au fost folosite doar pentru câteva luni, de exemplu, costul echipamentelor second-hand este considerabil mai mic. Este greu să ții pasul cu tehnologia când vrei să reduci bugetele, însă aceasta chiar este o variantă aplicată cu succes de multe firme.
  7. Mai puține călătorii de afaceri. Biletele de tren, de avion sau combustibilul – toate consumă resurse serioase într-o companie. Toate aceste costuri trebuie reduse și, pe cât posibil, trebuie înlocuite cu servicii precum Skype sau Webex pentru meetinguri.

Așadar, să reduci costurile pentru ca afacerea ta să funcționeze mai eficient nu este o misiune imposibilă. Alege cu grijă furnizorii și elimină procesele care se dovedesc inutile sau pentru care se găsesc alternative mai bune și mai ieftine.

Sursă foto: Shutterstock.com

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply