Agenda HR — 02 February 2018

Grija pentru angajați și alinierea well-being-ului la obiectivele strategice ale companiei constituie baza sănătăţii organizaţionale, a schimbării profitabile şi a unei funcţionalități îmbunătăţite la fiecare nivel.

de Alina Enache

Cuvintele pe care le-am scris mai sus sunt concluziile evenimentului ,,Employer Healthcare & Benefits Congress”, cea mai mare conferință de corporate wellness din lume.

Când ne gândim la sănătatea angajaților, de cele mai multe ori suntem tentați să credem că responsabilitatea le revine în totalitate acestora. Însă, mulți dintre angajați își supraestimează rezistența și acordă prioritate muncii în detrimentul sănătății. Potrivit Nielsen Employee Health Study 2014, din 74% angajați care spun că sunt într-o stare foarte bună de sănătate, 42% sunt diagnosticați cu o boală cronică. Cele mai întâlnite afecțiuni cu care se confruntă populația din Statele Unite ale Americii, de exemplu, sunt bolile de inimă.

Cum pot echilibra companiile această balanță care, în ultimul timp, oferă cifre din ce în ce mai îngrijorătoare? Prin înțelegerea riscurilor și prin oferirea unei serii de beneficii și activități care ajută la prevenirea și inversarea procesului care ne îmbolnăvește. Acest considerent a fost ideea centrală a prezentării de la ,,Employer Healthcare & Benefits Congress” despre cercetarea genomică a lui J. Craig Venter, unul dintre cei mai cunoscuți oameni de știință din secolul XXI. Compania Human Longevity Inc. (HLI), al cărei cofondator și președinte executiv este, își propune să descopere metode prin care fiecare persoană să poată să-și influențeze propria sănătate într-un mod proactiv, personalizat și preventiv.

Mulți dintre angajatori văd programele de corporate wellness ca opțiune unică pentru controlarea costurilor directe și indirecte, de îngrijire a sănătății. Ele pot echilibra tendința costurilor medicale, deoarece mai mult de 75% dintre acestea se datorează bolilor care pot fi prevenite.

Cât de rentabile sunt investițiile în programe de wellness?

În ceea ce privește rezultatele unui program de corporate wellness, acestea se văd în cel puțin trei ani. Potrivit unui studiu al RAND Corporation, fiecare 1$ investit în activități de wellness produce o rentabilitate a investiției de 1.5$.

Când investiția în astfel de programe vizează boli cronice precum diabetul sau obezitatea, ROI (Return of Investment) crește la 3,80$.

Dincolo de acest Return of Investment (atât de apăsător) este vorba despre grija pentru angajați și pentru starea lor de bine, care în final se răsfrânge în rezultate favorabile pentru companie, spune Tyneshia Farmer, Sr. Total Rewards Specialist – Wellness & Recognition la Samsung US, într-un interviu acordat Asociației Române de Corporate Wellness, care a fost prezentă la conferința din Los Angeles.

Cu 11 ani de experiență în corporate wellness în patru companii din industrii diferite, Tyneshia crede că, dacă vrei să implementezi programe de succes, trebuie să ai suportul top managementului, iar provocarea cea mai mare este aceea de a lucra cu middle managerii care interacționează în permanență cu angajații. Intervalul de timp în care rezultatele unui program de corporate wellness se văd (și în care se poate vorbi despre rentabilitatea investiției) este de cel puțin trei ani.

Secretele unui program de wellness reușit

,,Wellness-ul s-a transformat în well-being, implicând fiecare latură a stării de bine a unui angajat, atât fizic, cât și emoțional, financiar, intelectual sau social. Succesul unui program de wellness se bazează, în mare parte, pe comunicare și pe modul în care sunt înțeleși angajații și nevoile lor, iar personalizarea este cuvântul-cheie pentru că nu există o rețetă-minune sau un standard care să se potrivească oricărei companii,” a spus Denise Holland, consultant cu peste 15 de ani de experiență în corporate wellness.

,,Participarea la acest eveniment a făcut posibile schimbul de informații cu specialiștii din industrie, aflarea ultimelor tendințe și a evoluției beneficiilor de tip wellness la nivel mondial, dar și aducerea acestora în România, pentru a le integra în programele de corporate wellness construite în companii.”, spune Alina Grozescu, Președintele Asociației Române de Corporate Wellness din România.

Concluziile evenimentului din Los Angeles pot fi sintetizate astfel: cheia succesului stă în abilitatea de a-i ajuta pe ceilalți să conștientizeze problemele lor de sănătate, în capacitatea de a-i motiva să se implice în diverse activități și în suportul oferit pe drumul activ al schimbării obiceiurilor de viață.

,,Avem nevoie sau nu de aceste programe?” e, de fapt, o întrebare retorică și poate fi transpusă în: ,,Avem sau nu nevoie de angajați sănătoși?” Bineînțeles că avem nevoie, iar existența lor depinde doar de noi și de eficiența programelor pe care le derulăm în organizațiile noastre.

Despre autor:

Alina Enache, Communication Manager, Asociația Română de Corporate Wellness

alina enacheCu o experiență de peste 6 ani în coordonare de proiecte și organizare de evenimente corporate, Alina se ocupă în prezent de comunicarea și promovarea activității Asociației Române de Corporate Wellness, prima filială europeană a Corporate Health & Wellness Association din Statele Unite. S-a alăturat acestui proiect deoarece crede în importanța implementării programelor de sănătate și wellness în companiile din România.

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply