Agenda HR — 17 November 2017

Aproape 40% dintre antreprenorii români se implică direct în activitățile de marketing ale organizației, iar 24% dintre manageri își promovează firma în special prin participarea la evenimente. Potrivit unui studiu recent realizat de MKOR Consulting, liderii români, indiferent că sunt antreprenori sau manageri, apelează la imaginea proprie ca instrument principal în promovarea afacerii.

Cifrele din studiu arată că  românii încep să înteleagă un lucru esențial: oricine poate avea brand personal. Brandul personal e un concept din ce în ce mai răspândit, atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor, iar într-un viitor nu prea îndepărtat, la procesul de recrutare vor sta față în față două branduri: unul care reprezintă compania și altul suficient de relevant la o căutare online pentru angajare.

Accesul la noi oportunități și crearea unei relații cu publicul-țintă sunt următoarele beneficii ale brandingului personal (recunoscute de liderii români), potrivit aceluiași studiu. Paradoxal sau nu, bărbații antreprenori (39%) sunt mai puternic implicați în dezvoltarea propriei imagini în interesul companiei, comparativ cu femeile (34%). În plus, bărbații pun mai mult accent pe imaginea personală pentru a se diferenția de competitori (25%), comparativ cu femeile antreprenor (doar 16%).

Pe de altă parte, din ce în ce mai mulți angajatori își recrutează sau își studiază cu meticulozitate viitorii colaboratori din mediul online, fie că este vorba despre LinkedIn, Facebook sau Instagram. Imaginea, așadar, face cât o mie de cuvinte și la propriu și la figurat, iar relevanța dezvoltării propriei imagini poate face diferența dintre un job bine plătit și un altul mediocru, știut fiind faptul că oricât de impecabil ar fi CV-ul unei persoane, câteva fotografii sau cuvinte care nu surprind tocmai cele mai inspirate momente pot crea o imagine nedorită. Fie că ești angajator sau angajat, prezența ta online este foarte relevantă pentru succesul tău.

Studiul calitativ a fost realizat în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri din România: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG.

Comentarii

Share

About Author

Revista HR Manager

(0) Readers Comments

Leave a Reply