Agenda HR — 13 February 2013

Cu totii stim de „Protectia Muncii”. Unii dintre noi doar am auzit, in timp ce altii fie au semnat pur si simplu o hartie citita pe diagonala, fie chiar s-au interesat de prevederile acelui document. Oricare ar fi situatia fiecaruia, cert este ca in prezent unele organizatii au constientizat faptul ca „Protectia Muncii” a capatat o alta dimensiune.

Evenimentul „Cultura organizationala: Sanatate si Securitate in Munca”, organizat pe 12 februarie de HART Consulting, in parteneriat cu Gi Group si Leadership in International Management (LIM), a adus in atentia participantilor importanta dezvoltarii si mentinerii in organizatie a unei culturi orientate spre siguranta si sanatate in munca.


Recrutarea comportamentelor potrivite

Si pentru ca totul incepe de la oamenii pe care ii avem in companie, Vlad Gliga, Business Manager al Gi Group Romania, a subliniat faptul ca inainte de angajare HR-ul trebuie sa intocmeasca atat fisa postului, cat si fisa de riscuri.
„Aceasta etapa trebuie urmata de interviuri fata in fata, de verificarea referintelor, de testarea candidatului in centre de evaluare si de folosirea unor instrumente psihometrice. De exemplu, in cadrul interviului se poate observa comportamentul candidatului, nivelul de oboseala sau stres etc”, a spus Gliga. El a enumerat cel mai frecvent intalnite trasaturi care sugereaza un comportament predispus la crearea situatiilor de risc:

  • Curiozitate ridicata;
  • Rezistenta la rutina;
  • Orientarea spre scurtaturi;
  • Nerecunoasterea autoritatii;
  • Comportament violent;
  • Lipsa puterii de concentrare
  • Oboseala;
  • Nivel ridicat de stres;

Desigur, in functie de mediul de lucru apar si alte trasaturi, la fel cum o parte dintre cele enumerate mai sus se pot transforma in calitati cheie daca fisa postului prevede astfel.
In ceea ce priveste perioada post-selectie, Vlad Gliga a spus ca apropierea fata de angajati si evaluarea obiectiva periodica sunt esentiale in mentinerea unei culturi orientate spre SSM.

Predictor pentru rata de incidente
In cadrul evenimentului, Madalina Balan, Managing Partner al HART Consulting, a vorbit despre diagnoza personalitatii si a abilitatilor angajatilor ca predictor pentru rata de incidente la locul de munca. Potrivit ei, anumite caracteristici individuale de personalitate pot determina comportamentele de risc. Ea propune folosirea unui mix de instrumente:

1. Sondajul privind angajamentul fata de SSM (masurarea climatului de siguranta in munca);
2. Masurarea personalitatii privind siguranta;
3. Dezvoltarea la nivel individual si managerial (ridicarea nivelului de constientizare a comportamentelor cu factor de risc).

Comentarii

Share

About Author

Roxana Maxim

(0) Readers Comments

Leave a Reply