Agenda HR HR Tools — 21 March 2016

de Madi Rădulescu

Ceea ce noi facem în MMM, sunt aşa numitele “traininguri de impact”. Proiectăm pentru a face parte din viaţa companiei în care intrăm, ţinem cont de realităţile curente, imediate sau viitoare, pornim de la obiective strategice, de la ceea ce are nevoie organizaţia să pregătească pentru a avea profit şi pentru a fi competitivă pe termen lung. Proiectele noastre sunt parte din acest antrenament.

De exemplu în loc de “un training de abilităţi de comunicare” noi “antrenăm oamenii pentru a comunica eficient şi persuasiv în situaţii de schimbare a structurii organizaţionale, a modalităţilor de raportare, a interacţiunii cu clientul, a modului de evaluare a performanţelor, a noului set de valori etc. Toate acestea conduc la profit. Un alt exemplu: un program modular de Dezvoltarea competenţelor manageriale: ordinea abordării subiectelor, nivelul acestora, aplicarea abilităţilor în proiecte reale organizaţionale, încorporarea mesajelor legate de strategie, ritmul învăţării, metodologiile de lucru, numărul de întâlniri faţă în faţă combinate, de exemplu, cu alte elemente de blended learning (platforma de e-learning, aplicaţii mobile, elemente experienţiale, învăţarea autonomă, coaching, peer coaching) toate acestea sunt specifice pentru respectivul program şi trebuie să fie direct legat de obiectivele organizaţionale în acea perioadă. Este filozofia noastră de a lucra pentru clienţii noştri, ne-am dezvoltat echipa în aşa fel încât să poată răspunde acestor provocări. Cuvântul cheie pentru noi este “impact”. Cu sau fără powerpoint la sală, cu simulări de business sau lucrând direct, în workshop-uri, pe problematica companiei client, ceea ce trebuie să obţinem este un rezultat de impact maxim.

Comunicarea de impact devine o abilitate de viaţă

Digitalizarea este deja prezentă în proiectele noastre si pot da aici exemplu aplicaţia de mobil (Iphone, Ipad sau Android) care însoţeşte participantul în consolidarea abilităţilor sale de a fi persuasiv şi de a avea impact maxim în relaţiile din munca sa, câştigând şi generând încredere. Timp de trei luni după cursul The Persuasive Communicator. Îşi formează aceste abilităţi manageri, leaderi, vânzători, membrii în echipe de proiect care după curs îşi pot valida modalitatea de relaţionare cu fiecare dintre colegi, parteneri, clienţi în aşa fel încât comunicarea de impact să devină o abilitate de viaţă. Utilizăm, de asemenea, în mod uzual o platformă de e-learning care ne permite să păstrăm gradul ridicat de personalizare pe care-l oferim clienţilor noştri, folosind platforma ca element de creştere a impactului şi a productivităţii în învăţare şi nu pentru a propune abordări standard care nu ar fi eventual adecvate companiei cu care lucrăm.

Superman-ager este proiectul anului 2016

Experienţa ultimilor doi ani ne-a arătat nevoia de instruire de impact în rândul noilor manageri. De obicei oamenii ambiţioşi care au obţinut rezultate în munca lor anterioară, de foarte multe ori excelenţi specialişti, buni vânzători, buni programatori în momentul în care se confruntă cu primul lor post managerial au nevoie de sprijin pentru adaptarea la noul rol, pentru înţelegerea noilor provocări şi pentru a-şi consolida prezenţa şi impactul în propria echipă. Superman-ager este proiectul anului 2016 care se va adresa acestui eşalon esenţial în succesul oricărei organizaţii: managementul de linie, team liderul, supervizorul este cel căruia ne adresăm pentru a porni în cariera sa de manager cu dreptul şi printr-o integrare rapidă şi inteligentă.
Lansăm, de asemenea, un proiect sută la sută experienţial, în care scrima este partenerul de lucru al echipelor care vor să înveţe altfel despre focus, obiective, decizie sau strategie. Despre înţelegerea sinelui, productivitate, depăşirea limitelor şi disciplină. D’Artagnian Business.

Focus vrem să aducă ceva nou, creativ şi mai ales de impact în felul în care învăţăm despre toate aceste lucruri.
Avem alte câteva proiecte pe care le vom ridica la un nivel superior în acest an, programe personalizate dezvoltate pentru clienţi majori cu care lucrăm de cîţiva ani. Un program adresat medicilor antreprenori, proiect unicat în România, pentru care anul acesta vom implementa cea de-a doua serie, un proiect care în 2015, ne-a adus nu numai satisfacţie dar şi rezultate palpabile şi vizibile pentru cei cu care am lucrat.

Dezvoltarea proiectelor de tradiţie

Alte două proiecte personalizate şi care devin tradiţie, sunt două proiecte internaţionale, în care lucrăm cu manageri din 11 ţări, ambele organizaţii pentru care dezvoltăm aceste proiecte fiind companii internaţionale care doresc consolidarea afacerilor în Europa şi pentru care am dezvoltat soluţii personalizate de instruire modulară a talentelor care în următorul interval de timp vor primii noi roluri şi responsabilităţi la nivel local şi internaţional. Vom călători din nou prin Europa pentru a implementa aceste proiecte, cu unul dintre ele suntem la a treia ediţie, şi fiecare dintre acestea este actualizată, modernizată, include elemente noi de blended learning. În urma celor două ediţii anterioare, prin proiectele dezvoltate de participanţi, compania a lansat produse noi şi a abordat pieţe noi.
Vom continua de asemenea, seria workshopurilor strategice, de asistenţa echipelor de top management, în dezvoltarea şi implementarea strategiilor specifice, rafinarea proceselor, identificarea celor mai potriviţi indicatori de lucru, mult coaching executiv şi coaching de grup. Avem o echipă puternică de coachi colaboratori, certificaţi ICF şi cu îndelungată practică de lucru.

Interacţiunile repetate şi focalizate formează noi obiceiuri

Metodologia ITACATM este despre învăţare, despre oameni. ITACATM  încorporează ceea ce neuroştiinţa ne învaţă deja de câţiva ani: oamenii au nevoie de interacţiuni repetate şi focalizate pentru a-şi forma noi obiceiuri.
Dezvoltarea personală, dezvoltarea capabilităţii lor de leadership, abilităţile de vânzare, negocierea şi comunicarea cu partenerii şi colegii de muncă necesită rutine productive. Rutinele productive nu se pot instala într-un program de două zile de training. Conectarea la programul de training necesită o perioadă de iniţiere: de contact cu trainerul, cu subiectul, colectarea propriilor percepţii şi nevoi, evaluarea anumitor abilităţi deja existente, colectarea de feedback de la colegi, tot ceea ce te pregăteşte pentru a lua maximul posibil din cele două zile de training. Includem în etapa de consolidare schimb de experienţă, încorporarea celor învăţate în rutina zilnică.
Ceea ce face metodologia ITACATM adaugă prezenţa noastră alături de participant, practic timp de cca 150 de zile: de la iniţierea procesului şi până la ancorarea noilor abilităţi în practică, prin diagnoză, training, follow-up, potenţiale proiecte, asistare prin aplicaţii de învăţare (prezente în telefonul mobil sau tableta participantului), prin autoevaluare sau feedback 360 creăm o arhitectură de învăţare menită sa asigure impactul maxim în organizaţia cu care lucrăm. ITACATM este un principiu de lucru, o metodologie care se va rafina în fiecare proiect, în care continuăm să aplicăm consecvenţa.

Oferta viitorului 
Cu plusuri şi minusuri, digitalizarea face parte din viaţa noastră. Ea are un impact covârşitor asupra modalităţii noastre de a selecta şi de a utiliza informaţie, de a învăţa pe baza acesteia. Dar trebuie să fim în continuare conştienţi că eficienţa reală a învăţării nu are loc în lipsa interacţiunii umane. De aceea cred că o cerinţă foarte importantă a anului 2016 şi a următorilor ani este ca trainerul şi coachul să aibă o mare capacitate de conectare umană, de empatie atât în privinţa înţelegerii organizaţiei în care intră şi a provocărilor sale dar şi în privinţa contextului personal şi profesional al fiecăruia dintre cei cu care lucrează în aşa fel încât să creeze impact maxim în interacţiuni din ce în ce mai scurte. Continui să cred şi sunt în continuare inspirată de sloganul nostru: arhitecţi ai învăţării. Cred că odată cu dezvoltarea şi accesul din ce în ce mai uşor la diferite tehnologii, simulări, jocuri sau alte metode de învăţare, rolul trainerului se schimbă covârşitor: pentru informaţie există maşini.
Pentru relaţie, pentru adaptare, pentru a pune întrebările cele mai potrivite există oameni. Rolul trainerului va deveni din ce în ce mai mult un rol de coach, capabil să pună acele întrebări care să acceseze palierele motivaţionale ale celor cu care lucrează.
madi mic

Madi Rădulescu, MBA, ACC,Managing PartnerMMM Consulting

Madi Rădulescu are peste 20 de ani experienţă în domeniul dezvoltării, trainingului şi consultanţei în România şi în alte pieţe europene. Este Executive coach, speaker şi facilitator în procese de schimbare şi dezvoltare organizaţională.

Comentarii

Share

About Author

atena.enea

(0) Readers Comments

Leave a Reply