Staffing — 10 July 2018

Nu e greu să începi un business, e foarte greu să îl ții pe linia de plutire și să îl transformi într-un exemplu de succes în timp util. De obicei, vei întâlni multe necunoscute, probleme, situații de criză cu care nu te-ai mai confruntat până acum, dar și situații tensionate cu personalul, pe care trebuie să fii capabil să le gestionezi corect.

6 reguli de urmat pentru un business aflat la început de drum:

  1. Nu subestima un plan de afaceri

Chiar dacă nu ești în căutarea unei finanțări externe pentru a putea să-ți ții afacerea pe picioare, este foarte important să ai un plan de afaceri bine pus la punct, pentru că numai în felul acesta poți să-ți clarifici viziunea și să observi unde mai ai de lucrat. Un plan de afaceri eficient trebuie să răspundă la câteva întrebări clare. În primul rând trebuie să știi ce problemă poate rezolva ideea ta de business pentru posibilii clienți sau consumatori și cât de mare este piața pentru activitatea pe care vrei să o desfășori de acum încolo.

  1. Nu ignora inovațiile din jurul tău

Inovația a jucat mereu un rol decisiv în business, chiar și pentru cei care nu au activat în domeniul tehnologic. Zona de retail a cunoscut o transformare uriașă începând cu anii ’70, când marile magazine au început să introducă sistemul codurilor de bare. Astfel, procesul de depozitare, de comercializare și de stocare a bazelor de date a devenit centralizat, a redus considerabil costurile și a transformat un business lent într-un proces automatizat și rapid. În prezent, este imposibil de planificat succesul într-o astfel de afacere fără a beneficia de cititoare de coduri de bare, extrem de utile în munca de depozit, unde trebuie să ții evidența bunurilor de pe stoc, dar și cititoare de coduri de bare fixe, utile în magazine, la case, pentru a grăbi fluxul clienților.

  1. Uită experiențele anterioare nefericite din business

Mulți antreprenori care au mai avut experiențe nefericite în trecut tind să rămână blocați în ele și să se trezească destul de depășiți de noile condiții de pe piață. Într-o astfel de situație, în care ai reluat un business la care ai renunțat în urmă cu mai mulți ani, trebuie să pleci la drum cu o nouă viziune, pentru că și competiția s-a schimbat, iar strategiile au evoluat.

  1. Nu îți angaja prietenii

Este plăcut să fii înconjurat de prieteni atunci când ești la locul de muncă, însă de multe ori se poate dovedi contraproductivă această strategie. Mereu va exista riscul ca prietenii pe care îi aduci în firmă să nu poată distinge între relația voastră personală și autoritatea pe care tu ar trebui să o impui totuși în companie.

  1. Nu porni la drum fără o strategie de comunicare

Fiecare pas mărunt trebuie calculat și așezat pe hârtie. Trebuie să ai o strategie clară de comunicare și marketing pe termen scurt, mediu și lung și trebuie să ai mereu în vedere care sunt următorii pași pe care firma ta îi are de făcut ca să nu rămână în urma competiției.

  1. Stabilește prețuri pe măsura serviciilor pe care le oferi

Nu te vinde ieftin atunci când ești la început de drum. Poți cădea în capcana de a oferi servicii la prețuri mici, cu mult sub nivelul concurențial de pe piață, sperând că așa vei atrage mai mulți clienți. Acest lucru poate fi adevărat, dar îți va fi foarte greu mai apoi să ridici prețurile la nivelul normal, fără să îți pierzi clienții.  

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Rido

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply