Acasa Agenda HR 6 modalități simple și la îndemâna oricărui manager pentru îmbunătățirea relațiilor din interiorul echipei

6 modalități simple și la îndemâna oricărui manager pentru îmbunătățirea relațiilor din interiorul echipei

9 min citire
0
0
1,287

Oamenii nu sunt maşini care pot începe să lucreze odată cu apăsarea unui simplu buton, au nevoie de alți oameni cu care să vorbească, cu care să schimbe idei şi cu să împărtăşească emoții. Este esenţial ca ei să se simtă confortabil, să aibă o relaţie sănătoasă între ei şi să lucreze ca o singură entitate care acționează pentru îndeplinirea unui scop comun.

de Alecsandra Ioniță

O mare parte din săptămână o petrecem la locul de muncă, care – uneori – poate fi foarte stresant. Relaţiile pozitive cu cei din jur pot ajuta însă la transformarea mediului de lucru într-unul mai plăcut. Comunicarea deschisă, stabilirea unor limite clare în cadrul relaţiilor cu ceilalți şi pauzele luate constant pe tot parcursul zilei (inclusiv pauza pentru servirea prânzului) sunt doar câteva modalități prin care putem transforma mediul de lucru.

Din perspectiva angajatorului putem face și mai mult decât atât pentru a ne asigura că mediul de lucru din cadrul companiei este unul productiv și destins:

Implicarea activă a membrilor echipei. Aceștia ar trebui să se simtă importanți și indispensabili pentru organizație, asumându-și task-uri în funcție de interesele și responsabilitățile lor.

Încurajarea angajaților să-și împărtășească munca. În acest fel oamenii sunt încurajați să comunice mai mult, să discute diverse lucruri între ei și – astfel – crește nivelul de confort. Motivați-i să lucreze împreună și să ia decizii. Fără intervenția unui lider al echipei (acesta trebuie să intervină doar în cazuri de conflict), angajații nu au altă alegere decât să aibă încredere în colegii lor și să-și ofere reciproc ajutorul. Un angajat trebuie să aibă libertatea de a-și exprima ideile, iar deciziile luate de el trebuie să fie benefice pentru toți.

Încurajarea comunicării eficiente între membrii echipei. Comunicarea trebuie să fie clară și relevantă, fiecare angajat este dator să fie foarte specific cu privire la așteptările pe care le are de la colegii săi, precum și de la organizație. Dacă o persoană nu este mulțumită de propunerea unui alt coleg, este indicat să-și expună opinia direct și să-și exprime nemulțumirea politicos, inclusiv în cazul în care aceasta are legatură cu un superior. Această practică va preveni, mai târziu, un conflict între angajați și va îmbunătăți relațiile dintre aceștia. De asemenea, este necesar ca modelele de comunicare scrisă sa fie promovate printre angajați pentru o mai mare transparență, întrucât comunicarea verbală nu este la fel de fiabilă.

Întâlnirile de dimineață sunt o altă modalitate eficientă de a îmbunătăți relația dintre angajați. Angajații se pot întâlni, într-un cadru nu foarte formal, pentru a discuta despre problemele pe care le au. Ei pot, astfel, să găsească împreună soluții sau să se susțină reciproc și încep ziua cu un mindset pozitiv. Tocmai de aceea este indicat ca un manager să nu adopte o atitudine negativă față de ieșirile în aer liber dimineața, la cafea.

Organizați petreceri tematice pentru zilele de naștere, petreceri de Crăciun, petreceri de Anul Nou etc. Aceste inițiative simbolice au un rol important în consolidarea legăturii dintre angajați. Puteți implica personalul în decorarea biroului și în crearea de decoruri hand-made, în cadrul unor ateliere organizate înainte de eveniment. Interesul tuturor pentru eveniment va crește, iar echipa va fi mult mai sudată.

Lăudați și felicitați angajații care obțin rezultate bune si răsplătiți corespunzător munca eficientă. Numele angajaților cu cele mai bune rezultate ar putea fi afișate pe panourile dedicate anunțurilor pentru a-i inspira și motiva pe ceilalți. Încurajați-i personal și pe aceștia.

O relație sănătoasă între angajați aduce cu sine o ambianță pozitivă la locul de muncă. Astfel, angajații se simt mai fericiți/mai mulțumiți și depun eforturi mai mari pentru a îndeplini obiectivele echipei, precum și ale organizației.

Despre autor:

Alecsandra Ionita

Alecsandra Ioniță, CEO & Wellbeing Specialist SmartExperience

Cu o experiență de 13 ani în marketing, comunicare și vânzări, atât la nivel local, cât și global, Alecsandra și-a concentrat activitatea din ultimii 6 ani pe consultanță specializată în corporate wellbeing.

În anul 2010, a înființat divizia de Wellbeing a SmartExperience, care, în prezent, numără 70 de facilitatori și are în portofoliu 30 de clienți constanți pentru care organizează peste 50 de tipuri de ateliere reCreative.

Parcursul profesional include funcții executive și de decizie în managementul unor companii precum Washington Group International, Karl Heinz Dietrich, La Strada Deco și Fundația Calea Victoriei, acoperind industriile: logistică, FMCG și ONG.

Comentarii

Incarcati mai multe articole similare
Incarcati mai multe dupa Revista HR Manager
Incarcati mai multe in Agenda HR

Lasă un răspuns

Verificati De asemenea

Demisia de la actualul job: 4 sfaturi utile despre cum să te comporţi în ultimele zile de lucru

Aşa cum te străduieşti mereu să faci o primă impresie cât mai bună, la fel ar trebui să pr…