Management Performance — 11 September 2017

Toții angajații companiei tale își doresc să aibă succes, însă prea puțini sunt pregătiți să înfrunte problemele care-i țin pe loc.

Sunt distructivi, consumă energia întregii echipe și distrag pe toată lumea de la lucrurile importante. Efectele negative se văd imediat în moralul scăzut al colegilor de echipă, în scăderea performanței și a productivității. Pot să fie atât de dăunători, încât să afecteze întreg businessul, cu toate departamentele lui.

Atunci când vorbim despre angajați distructivi, managerii au de ales între două variante: fie îi elimină din companie, fie pun la bătaie un plan prin care să-i reabiliteze, dacă vor considera că acest lucru se poate face.

Trebuie să aveți în vedere că un angajat toxic nu este neapărat un angajat prost pregătit din punct de vedere profesional, ci, mai degrabă, unul care nu se poate adapta sau are un caracter mai dificil. Aceste lucruri pot fi corectate însă cu mult tact, de un manager iscusit și înțelegător. Dacă acest lucru poate fi realizat, este de preferat în locul unei concedieri. Acest proces se poate dovedi costisitor pentru o companie, iar campaniile de angajare durează și presupun la rândul lor alte costuri, poate nebugetate.

Reabilitarea și încercarea de a integra angajatul-problemă în colectiv se poate face, așadar, în cadrul unei discuții separate cu acesta, prin care să-i explici care este comportamentul dezirabil și ce așteptări ai de la el.

Însă nu toți managerii au abilitățile necesare pentru a purta eficient și cu rezultate pe măsură o astfel de discuție. În acest caz un astfel de curs, dezvoltat de cei de la Erickson Coaching International, poate veni în ajutorul liderilor. Aici câștigi competențele necesare de comunicare și coaching pentru a te descurca în astfel de situații. Numai în acest fel vei putea învăța un angajat toxic cum să fie mai performant în viața profesională, indiferent de domeniul în care activează compania, îmbunătățindu-și astfel considerabil șansele de succes în carieră. În plus, vei evita un proces costisitor, îndelungat și obositor de recrutare.

Iată care sunt cele 5 semne care dau de gol un angajat toxic:

  1. Angajatul este agresiv cu colegii de muncă – este cel mai toxic tip de comportament pe care îl poate avea un angajat la locul de munca, cu o abilitate unică de a-i demoraliza pe cei din jur. Satisfacția acestui tip de angajat crește pe măsură ce colegii lui devin tot mai slabi în fața abuzurilor. Sunt persoane care au nevoie de atenția celor din jur și știu cum să manipuleze situațiile în favoarea lor. Nu îi interesează și nu vor asculta niciodată părerea celor din jurul lor, nici măcar pe cea a superiorului direct sau a șefului companiei;
  2. Angajatul nu-și asumă niciodată vina – este tipul de angajat care niciodată nu sare în apărarea colegilor, o persoană care crede că are tot timpul dreptate și nu poate greși niciodată. Acest angajat va fi deranjat atunci când i se va atrage atenția că a greșit și este tipul de om care crede despre el că aduce plus-valoare orice ar face și oriunde ar lucra. Când se știe în culpă, va crea un context prin care să dea vina pe un coleg;
  3. Angajatul amână să facă lucruri – este tipul de angajat care nu își termină niciodată treaba, bazându-se mereu pe ziua de mâine. Iar în ziua următoare își dă seama că nu se simt prea bine. Sunt persoane care nu numai la lucru, dar și în viață amână mereu lucrurile pe care le au de făcut. Se plâng adesea colegilor despre cât de plictisitoare este munca lor, afectând productivitatea întregii echipe;
  4. Angajatul răspândește zvonuri urâte – este cel care se încarcă pozitiv din experiențele nefericite ale colegilor, un angajat care nu se dă în lături din a răspândi amănunte din viața personală a celor din jur, care au făcut greșeala să își deschidă sufletul în fața lor;
  5. Angajatul are o atitudine rebelă – este acel tip de angajat care nu joacă niciodată după reguli și încalcă tot timpul regulamentul intern. Mai mult, convinge și alți colegi să-l urmeze. Nu se dă în lături nici de la a folosi resursele companiei în interese personale.

Ce fel de măsuri crezi că ar funcționa pentru reabilitarea unor astfel de angajați?

 

Sursă foto: Shutterstock.com

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply