Management Performance — 19 January 2018

Deschiderea unei afaceri este o decizie care implică responsabilitate, documentare serioasă, experiență de management, dar și în domeniul în care va activa firma. Dar oricât te-ai pregăti, nu ai cum să anticipezi toate obstacolele pe care le vei întâlni.

Exista însă și situații în care o simplă greșeală îți poate crea probleme pe termen lung. Iar greșelile fatale pentru o companie aflată la început de drum sunt, de regulă, cele de ordin financiar, precum și cele de strategie de promovare. Iată ce măsuri de precauție îți poți lua față de aceste greșeli:

Faci investiții mari fără să ai un cash flow stabil

La început, orice companie va avea probleme cu cash flow-ul, motiv pentru care nu este o bună perioadă să riști cu investiții foarte mari pentru compania ta. Pe de altă parte, ai nevoie de ele pentru a te dezvolta. În acest caz, un bun antreprenor va evalua ce alternative are la dispoziție. De exemplu, o companie care are nevoie de o flotă de mașini nu va face un credit uriaș pentru a și le permite, ci va apela la un leasing auto. Avantajele acestuia pentru micile afaceri constau în deblocarea banilor pentru alte investiții, riscuri minime, asigurarea costurilor de întreținere, gestionarea mai eficientă a flotei, precum și rate mici, pe care le poți calcula chiar acum cu ajutorul acestui calculator de leasing.

Încerci să te îmbogățești peste noapte

Mulți antreprenori pornesc la drum cu concepția eronată că își vor amortiza investițiile încă din primii ani și vor obține profituri peste noapte. De fapt, durează între 15 și 20 de ani pentru a cimenta poziția pe piață a unei afaceri noi. De aceea, este bine să pornești în business cu așteptări realiste, astfel încât să nu te descurajezi și să abandonezi lupta, cu toate că te aflai pe drumul cel bun. Dă-i companiei tale timp să crească și ia drept un semn rău doar stagnările pe perioade lungi de timp.

Presupui că ai cel mai bun produs de pe piață și zero competiție

Din convingerea că oferă cele mai bune produse sau servicii, care nu au rival pe piață, mulți antreprenori se așteaptă să își îngenuncheze rapid competitorii și să devină lideri pe piață. Adevărul este însă cu totul altul. Indiferent de calitatea produselor cu care vii, competiția ta, în special cea care are deja o anumită vechime pe piață, are deja câteva avantaje în fața ta: clienți fideli, o marcă mai cunoscută sau un obicei de consum imprimat deja oamenilor.

Nu ai o strategie clară de marketing

Marketingul este o resursă importantă pentru orice companie, cu atât mai mult pentru una nouă pe piață, care nu își cunoaște încă în profunzime publicul-țintă și concurența. De asemenea, o comunicare unitară, clară și bine gândită sunt esențiale pentru a-ți pune afacerea pe picioare și a transmite mesajul corect clienților tăi. O greșeală mare pe care o fac multe businessuri tinere este să renunțe, din rațiuni financiare, la strategia de promovare, fără să conștientizeze că astfel au mai mult de pierdut.

Nu te înconjori de specialiști

Tot din dorința de a reduce costurile, mulți antreprenori ignoră faptul că au nevoie, în primul rând, de cunoștințele și strategiile unor specialiști în domeniu și preferă să angajeze începători. Însă o echipă performantă nu se poate construi din angajați aflați la primul job sau de foarte puțin timp pe piața muncii. Nu ezita să oferi salarii mai mari pentru a atrage profesioniști capabili să îți livreze rezultatele așteptate, să lucreze pentru a atinge obiectivele companiei și să fie nucleul dur al echipelor din compania ta.

Un antreprenor trebuie să învețe atât din greșelile altora, cât și din cele pe care, inevitabil, le va comite pe parcurs. Însă mai important este modul în care gestionezi rezolvarea acestor erori și cum îți adaptezi businessul pe piață. Nu întâmplător afacerile care au reușit să rezolve această ecuație cu multe necunoscute sunt și cele care au devenit lideri în domeniul lor.

 

Sursă foto: Shutterstock/Copyright: Pressmaster

Comentarii

Share

About Author

Marilena

(0) Readers Comments

Leave a Reply